Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 11:55

Goedemorgen,
wie heeft er net als ik het Janssenvaccin gehad en wil ongestoord op reis kunnen komende winter? Oostenrijk accepteert 1 toediening van Janssen niet in het wintersportseizoen zoals het nu lijkt.
Ik overweeg nu nog een van de andere vaccinaties er achteraan te doen. De GGD wil geen persoonlijke info geven, de Coronalijn heeft wachttijden, dus ik denk ik kijk hier eens rond om te zien of iemand anders dit ook zo gedaan heeft..
Alvast bedankt!

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:57

Ik volg! Hier ook Jansen en wil graag onbezorgd op reis :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:04

Of ik las het gisteren verkeerd, maar in Oostenrijk heeft je vaccin zowieso maar een houdbaarheid van 270 dagen.
Dat wordt hier mijn Pfizer dus ook herprikken denk ik?
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 09-11-21 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 12:08

Simbaa en Sunnda, ik ben niet bang voor vaccinaties maar wil geen gedoe als ik een afspraak heb gemaakt en dan daar sta met mijn boekje en ze weigeren. Herprikken it is. Wie nog meer?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:11

Op dit moment zal je op de Hellevoetse locatie niet geprikt worden. Je moet dit helaas echt eerst met de GGD uitvechten voordat je op een uitvoerende locatie komt, anders wordt je zonder prik weggestuurd. Niet omdat we je niet willen prikken, maar omdat we dat niet mogen.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 12:12

Mizora schreef:
Op dit moment zal je op de Hellevoetse locatie niet geprikt worden. Je moet dit helaas echt eerst met de GGD uitvechten voordat je op een uitvoerende locatie komt, anders wordt je zonder prik weggestuurd. Niet omdat we je niet willen prikken, maar omdat we dat niet mogen.

Zoiets dacht ik al. En laten prikken, doen alsof het voor het eerst is. Boekje dan pas uit de tas halen?
(Klinkt heel fout, ik weet het)

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:15

Ik heb in mei ook Jansen gehad maar dan vanuit de zorg. Ik zou ook best een 2e willen nu. Niet voor vakantie want dat doe ik niet. Maar om toch zeker goed beschermt te zijn.
Maar idd nog niets over gehoord.

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:15

Op dit moment worden er nog geen andere vaccins toegediend na het Janssen vaccin. Er is ook nog geen beslissing genomen over een 2e vaccinatie met Janssen.
Ik werk momenteel voor de medische informatielijn vaccineren en we worden overspoeld met deze vragen. Het enige dat wij kunnen zeggen is, houd de site van het RIVM in de gaten. Als er wijzigingen in het beleid hieromtrent zijn, dan wordt het daar vermeld.

"Met de GGD uitvechten" heeft geen zin, de GGD maakt het beleid niet. Dat wordt gemaakt door het ministerie van Volksgezondheid en het RIVM. De GGD voert het beleid slechts uit en heeft er geen invloed op.

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:18

Amalarab schreef:
Mizora schreef:
Op dit moment zal je op de Hellevoetse locatie niet geprikt worden. Je moet dit helaas echt eerst met de GGD uitvechten voordat je op een uitvoerende locatie komt, anders wordt je zonder prik weggestuurd. Niet omdat we je niet willen prikken, maar omdat we dat niet mogen.

Zoiets dacht ik al. En laten prikken, doen alsof het voor het eerst is. Boekje dan pas uit de tas halen?
(Klinkt heel fout, ik weet het)

Dit gaat ook niet lukken. Je vaccinatie is geregistreerd en gekoppeld aan je BSN. Dus zodra jij je opnieuw wilt laten vaccineren zul je je moeten legitimeren en is zichtbaar dat je al gevaccineerd bent.

Kidde
Berichten: 3450
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:39

Mijn baas zat in dezelfde situatie en moest dit van de GGD met zijn huisarts overleggen. Het heeft ook even moeite gekost, maar is uiteindelijk wel gelukt. Hij heeft dus wel een tweede vaccinatie gehad na Janssen

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 12:54

Kidde schreef:
Mijn baas zat in dezelfde situatie en moest dit van de GGD met zijn huisarts overleggen. Het heeft ook even moeite gekost, maar is uiteindelijk wel gelukt. Hij heeft dus wel een tweede vaccinatie gehad na Janssen

Interessant! Dan dus een ander vaccin?

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:28

Iemand uit Oostenrijk hier.

Er is hier inderdaad 3G plicht. Indien je Johnson hebt, is één vaccin geen probleem, zolang deze niet langer dan 270 dagen geleden gezet is (en minimaal 21 maar dat is voor jou geen punt).
Vanuit dat oogpunt is een tweede vaccinatie geen noodzaak.

Voor andere vaccinaties geldt ook dat de tweede vaccinatie maximaal 270 dagen geleden mag zijn.

Bron: https://www.oeamtc.at/thema/reiseplanun ... h-44448333

Deze regels gelden sowieso tot 31 december en dan wordt het ofwel verlengd ofwel strenger, vermoedelijk.

Indien nog vragen ofzo, stel ze gerust (mag ook via pb natuurlijk).

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:42

Ilsiie schreef:
Iemand uit Oostenrijk hier.

Er is hier inderdaad 3G plicht. Indien je Johnson hebt, is één vaccin geen probleem, zolang deze niet langer dan 270 dagen geleden gezet is (en minimaal 21 maar dat is voor jou geen punt).
Vanuit dat oogpunt is een tweede vaccinatie geen noodzaak.

Voor andere vaccinaties geldt ook dat de tweede vaccinatie maximaal 270 dagen geleden mag zijn.

Bron: https://www.oeamtc.at/thema/reiseplanun ... h-44448333

Deze regels gelden sowieso tot 31 december en dan wordt het ofwel verlengd ofwel strenger, vermoedelijk.

Indien nog vragen ofzo, stel ze gerust (mag ook via pb natuurlijk).

Dus dat na 2 januari 1 prik niet geldig is, is niet waar?

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:57

Zeker wel.

https://www.austria.info/de/service-und ... esterreich

Het staat hier toch echt duidelijk.

Een gelukje: als het goed is, is onze minister-president ook met Janssen ingeënt gezien zijn geboortejaar en zou de koning dat ook moeten zijn. Dus ze gaan er vast wat op verzinnen anders mogen de heren niet op wintersport naar Lech :))

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:58

_O-

Maar dan kunnen ze zich vast ineens wel ergens voor inzetten _-:(

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:02

Nog even geel gearceerd waar het staat:

Afbeelding

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:05

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik moet eind januari naar Oostenrijk voor Schaats voor KiKa. Heb via mijn werkgever Janssen vaccin gehad, maar nu lijken er voorlopig nog geen andere opties te zijn als tweede vaccin.

Met de GGD, het RIVM en onze corona lijn gebeld, maar iedereen zegt het beleid af te wachten.

Ik ben pas 27, wel met medische indicatie, en heb geen patiënten contact, ik vrees dus als het zo doorgaat geen 2e vaccinatie te hebben voor eind januari.... -O- |(
Laatst bijgewerkt door WannabeAnky op 09-11-21 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:06

Ehhh ja ik maak me toch wel een beetje zorgen hoor :Y) Mijn vriend heeft 1x Janssen gehad, en we gaan met 14 man op wintersport eind januari.. Hij heeft de GGD gebeld met de vraag of hij een extra vaccinatie kan krijgen, maar dat mag nog niet zeiden ze daar :n
En wanneer/of dat wel gaat gebeuren, is nog maar de vraag..

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:13

Fitzroy schreef:
Zeker wel.

https://www.austria.info/de/service-und ... esterreich

Het staat hier toch echt duidelijk.

Een gelukje: als het goed is, is onze minister-president ook met Janssen ingeënt gezien zijn geboortejaar en zou de koning dat ook moeten zijn. Dus ze gaan er vast wat op verzinnen anders mogen de heren niet op wintersport naar Lech :))


Koning niet, heeft een dubbele ivm zijn ziekte. Daar was toen ook veel commentaar op geloof ik.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:14

Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:18

Hier ook hetzelfde. Ben eind mei geprikt met Jansen, en zou februari gaan skieen :(

Ik ben toe aan corona denk ik

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:19

Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?


Mag, maar zo simpel gezegd is het niet. Het Janssen vaccin blijkt een stuk minder betrouwbaar dan bijv een Pfizer, dus mijn vriend wilde sowieso al graag een 2e en was daarop aan het wachten. Nu zit er alleen een "tijdsdruk" achter.

Daarnaast heb ikzelf in een halfjaar tijd een stuk of 6 prikken laten zetten om naar Madagascar te mogen (rabiës, hepatitis en nog wat) en daar vinden we al jaren niks van; prikken voor vakanties :D
Beetje selectieve verontwaardiging dus wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 09-11-21 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:20

Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?

Waarom vind je dat bijzonder? Massa’s mensen nemen vaccinaties om op vakantie te gaan.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:23

Silenna schreef:
Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?


Mag, maar zo simpel gezegd is het niet. Het Janssen vaccin blijkt een stuk minder betrouwbaar dan bijv een Pfizer, dus mijn vriend wilde sowieso al graag een 2e en was daarop aan het wachten. Nu zit er alleen een "tijdsdruk" achter.


Voor mij hetzelfde. Als ik een booster vaccin aangeboden had gekregen, had ik deze sowieso genomen. Nu blijkt alleen dat ik het ook nodig heb om op bepaalde plekken te komen, dat is bijzaak, maar wel mega onhandig.

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:30

Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?

Jaa ik ga het ook doen, zo snel het mag. Wij willen van de zomer naar Oostenrijk. Mijn vriend heeft Janssen en ik Pfizer, maarja aangezien vakantie in Oostenrijk toch maar 270 dagen geldig is.

Wij wouden in eerste instantie geen booster nemen, maarja als je dan niet meer naar bepaalde landen kan en dit eigenlijk al je hoofdreden was om te vaccineren.