Ik loop sinds een week met kaakpijn linksonder. Het wordt erger met eten en mijn mond open doen. Het is een erg aparte soort pijn, het voelt bijna als kramp en het straalt door naar mijn oor en soms mijn hals. Voor mijn gevoel is het ook licht gezwollen.
Ik heb de tandarts direct gebeld en na 3 foto's konden ze eigenlijk niets vinden behalve een gaatje in mijn verstandskies. Ze gaan er vanuit dat dat de oorzaak van de pijn is. Dit gaatje hebben ze nu gevuld. Ze hadden ook wat testen gedaan met warm/koud en tegen tanden aantikken. Hier ervaarde ik geen pijn van. Het enige waar ik pijn van ervaarde was toen ze vanuit de buitenkant op een bepaalde manier op mijn kaak drukte.
Ondanks de verdoving tijdens het vullen, voelde ik nog duidelijk de pijn waar ik last van had, dus ik denk dat de pijn niet perse verbonden zit aan mijn gebit.
Ik loop nu helaas nog steeds met deze rare pijn. Als het nog even blijft aanhouden moet ik weer contact opnemen met de tandarts. Maar ik begin te denken dat het wellicht een zaak is voor de huisarts.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een soortgelijke situatie. Is het iets wat makkelijk over het hoofd gezien wordt? Ik ben een beetje huiverig om naar de huisarts te gaan omdat ik vaker opeens pijn heb en ik dan toch ook weer met niets naar huis gestuurd wordt. Dus wellicht dat een bokker een idee heeft en wat ik eventueel aan kan geven bij de huisarts.
Alvast bedankt.