Hysteroscopie, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Hysteroscopie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 18:38

Vanmiddag bij de HA geweest voor het verwisselen van spiraal. Helaas is dat niet gelukt, gezien door een eerdere behandeling (lis excisie) de touwtjes korter waren geworden/naar binnen zijn gegaan kon de HA deze niet meer vinden.
Oh joy -O- Nu ben ik dus verwezen naar de gyn en ik heb begrepen dat deze dmv hysteroscopie met een soort cameraatje in je baarmoeder kan kijken en zo (in mijn geval) de spiraal kan vinden + verwijderen.

Heeft iemand dat weleens gehad en hoe heb je dat ervaren? (al dan niet icm spiraal verwijderen, want ik begreep dat ze ook andere kleine ingrepen kunnen combineren met de hysteroscopie)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:11

Ja, ik! Ik stuur je een PB :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:29

Mijn touwtjes waren bij het verwisselen van mn spiraal ook naar binnen gegaan en mijn huisarts had wel vaker met dit bijltje gehakt geloof ik en had gewoon een soort van touwtjes-terughaal-instrumentje... Keer extra die klemmetjes op je baarmoedermond ( :r) maar alsnog binnen 5 seconden gepiept...
Was dit bij jou niet mogelijk?

Mars

Re: Hysteroscopie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 19:51

Nee dat was niet mogelijk denk ik, anders had ze dat gedaan...
Maar ze wilde ook niet blind gaan wroeten zonder te zien waar ze naar greep.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:04

Ik heb precies vanwege dit (lis excisie en touwtjes doorgebrand) mijne laten vervangen bij de gyn. Maar gelukkig was een hysteroscopie niet nodig en kregen ze hem ‘blind’ te pakken

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:05

Ik heb er 2 gehad en ik vond er niks spannends aan. Ja je ligt weer lekker charmant met je benen wijd op een stoel maar het was bij mij in 1 sec gepiept. Doet ook geen pijn oid.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 22:13

Tanya schreef:
Ik heb precies vanwege dit (lis excisie en touwtjes doorgebrand) mijne laten vervangen bij de gyn. Maar gelukkig was een hysteroscopie niet nodig en kregen ze hem ‘blind’ te pakken

Oh wat goed! Ik hoop mijn gyn ook!
Gyn zal hier toch wat meer routine/handigheid in hebben denk ik.

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb er 2 gehad en ik vond er niks spannends aan. Ja je ligt weer lekker charmant met je benen wijd op een stoel maar het was bij mij in 1 sec gepiept. Doet ook geen pijn oid.

Fijn dat t je mee is gevallen, ik hoop bij mij ook.
Ja charmant is anders idd... vond ik bij de lis ook al destijds. Maar goed, het is helaas even niet anders.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:21

Ik heb een baarmoederonderzoek gehad dmv een hysteroscopie.

Ik heb er wel wat van gevoeld, kort en krachtig. Maar het viel mee.
Erna nog wat krampjes.
Niets om je op voorhand zorgen over te gaan maken.

Ik was op een gegeven moment gewoon helemaal gewend geraakt aan het met de benen gespreid liggen tijdens onderzoeken en behandelingen. Ik zal nooit meer vergeten dat ik een heel verhaal zat te houden in die houding terwijl de arts al klaar was en dat de arts zachtjes doch beslist mij benen onopvallend bijeen duwde. Genant :o :D