Tanderosie... help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tanderosie... help

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:59

Hoihoi mensen,

De titel zegt het al een beetje... ik kom net van de tandarts af en er is mij verteld dat ik tanderosie heb. Het vermoeden was er al, maar nu ik de bevestiging heb ik het toch best wel een beetje k*t. Daarom dat ik maar even van me af moet schrijven :+ . Allerlei vragen gingen er door me hoofd hahaha, straks wordt het nóg erger, ik moet heel mn leven nog met mijn tanden (ben nog maar 18..).

Hebben meer mensen het hier? Of zijn er hier toevallig tandarts (assistenten) die er raad mee hebben? Wat doen jullie eraan om het zover mogelijk te voorkomen? Dingen die jullie niet meer zijn gaan eten of juist wel? Let me know.

wendely

Re: Tanderosie... help

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:12

Wat zijn jouw eet en drink gewoonten?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:26

Brand maar los!! Wat wil je weten? Wat wil je vragen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:59

Gooi het in de groep inderdaad! Wat eet en drink je? Hoeveel? Hoe lang doe je over een beker fris? Drink je alles in 1 keer op of spoel je het door je mond?
Heeft je arts het eventueel gehad over extra fluor?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:17

Hier iemand met tanderosie, ik laat binnenkort ook een deel van mijn gebit opbouwen (voortanden zijn zo goed als doorzichtig)
Bij mij is dit deels vanuit slechte eetgewoontes vanuit vroeger (Veel cola) en knarsen/ klemmen. Speelt dat laatste bij jou ook?
Ik drink veel met een rietje en ben drastisch aan het minder met cola (suikervrije limo blijkt overigens ook slecht te zijn, door zuren in producten). Sappen drink ik ook nauwelijks.
Ik gebruik overigens wel een speciale tandpasta (Duraphat) ernaast, maar dit moet vanuit je tandarts voorgeschreven worden. Wil je meer weten, stuur maar pb'tje ;)