Wat te doem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Wat te doem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:01

Dag bokkers

Ik heb Meer dan 8 jaar geleden op een manege de cross gereden. Op een mega snelle pony ( je kent het dan wel manege pony's kennen dan de weg. ) Nu is die pony in het bos zo onwijs scherp de bocht door gegaan waardoor ik uit mijn zadel kwam ( ben niet gevallen). Maar heb dus een boompje geen hele dikk3, Maar ook geen hele dunne tussen zadel en mijn knie kwam. Met redelijk ( pony) snelheid. Mijn toen Vriend hoorde de knal. Meters verder nog. Die Dacht wat gebeurd daar.
Ik kon Mijn knie niet meer terug krom krijgen. Ik ben best eigenwijs. (Missschien kennen jullie het wel je wil dan doorgaan ondangs de pijn) dus ik ben doorgereden en heb tijdens de volgende sprong mijn voet weer in de beugel gekregen.

Na die wedstrijd kon ik amper lopen knie/binnenkant blauw. Ben nooit na de huisarts geweest miss dom maar ja dat was toen. Nu vroeg ik me af door kou heb ik dus last van de binnen kant knie. Gaan ze daar wat aan doen. Als ik na de huisarts ga of is het kwaad al geschied. Het is wel allemaal 8 jaar geleden ong gebeurd
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 01-11-21 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mars_mellow

Re: Wat te doem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:04

Ik zou wel even naar de huisarts gaan, mis heb je iets gescheurd/gekneusd/verrekt ofzo. beter dat dan dat je het erger maakt door niet te gaan!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:05

Ik zou morgenochtend om 8 uur gelijk de huisarts bellen. Met iets wat gescheurd/gebroken is in de knie wil je absoluut niet te lang doorlopen :(

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:06

mars_mellow schreef:
Ik zou wel even naar de huisarts gaan, mis heb je iets gescheurd/gekneusd/verrekt ofzo. beter dat dan dat je het erger maakt door niet te gaan!

Tis zowie zo al 8 jaar geleden hé. Heft dat dan nog nut?

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:06

Naar de huisarts.
(en niet gaan miepen als je niet binnen een dag terecht kunt hè, als je er al vrijwillig 8 jaar mee door bent gelopen )

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:07

doezel2 schreef:
mars_mellow schreef:

heb je er nu nog last van en is het blauw?

edit:oh, zie net dat je er last van hebt, oeps!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:08

Eatshay schreef:
Naar de huisarts.
(en niet gaan miepen als je niet binnen een dag terecht kunt hè, als je er al vrijwillig 8 jaar mee door bent gelopen )

Haha nee snap ook wel dat huisarts druk heeft. Hebber meer in de herfst winter last van dan zomers

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:09

doezel2 schreef:
mars_mellow schreef:

heb je er nu nog last van en is het blauw?

edit:oh, zie net dat je er last van hebt, oeps![/quote]. Blauw is het niet meer. Alleen met koude dagen er last van. Niet zozeer dat ik niet kan lopen ofzo.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:09

Je hebt er last van. Dan weet je toch genoeg? Morgen meteen even bellen.
En ja, misschien is het wel te laat. Maar misschien ook niet. Doe een beetje lief voor je lijf, je hebt er maar eentje hè...

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:10

a, dan zou ik zeker nog even naar de huisarts gaan! het kan zeker geen kwaad. je wil ook niet hebben dat je straks bejaard bent en dan door je been zakt ofzo _/-\o_ (grapje natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:11

Herkenbare klachten - hier ook door een "botsinkje" op hoge snelheid, en ook nog steeds zo nu en dan last van, zeker met guur weer. Je zou idd even naar de HA kunnen gaan om een foto te laten maken of een scan, maar de kans dat ze er nu nog veel aan kunnen doen, is niet heel groot.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:11

Ja weet ik. Vroeg me alleen af. Doen ze er nog wat aan als ze iets vinden.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:13

mars_mellow schreef:
a, dan zou ik zeker nog even naar de huisarts gaan! het kan zeker geen kwaad. je wil ook niet hebben dat je straks bejaard bent en dan door je been zakt ofzo _/-\o_ (grapje natuurlijk)

Hahha. Ja idd

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:15

Mkango schreef:
Herkenbare klachten - hier ook door een "botsinkje" op hoge snelheid, en ook nog steeds zo nu en dan last van, zeker met guur weer. Je zou idd even naar de HA kunnen gaan om een foto te laten maken of een scan, maar de kans dat ze er nu nog veel aan kunnen doen, is niet heel groot.

Ja daarom. Dan denk ik. Waarom zou ik dan gaan. Tis niet pijnlijk. Eerder beetje vervelend. En mijn man mag nooit in die knie knijpen. Want dat doet dan wel pijn ( dat is het hele jaar door dan. Niet dat ie me daar elke dag knijpt ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:16

doezel2 schreef:
Mkango schreef:

Ja daarom. Dan denk ik. Waarom zou ik dan gaan. Tis niet pijnlijk. Eerder beetje vervelend. En mijn man mag nooit in die knie knijpen. Want dat doet dan wel pijn ( dat is het hele jaar door dan. Niet dat ie me daar elke dag knijpt ofzo
Je kunt allicht even langsgaan. Wie weet kun je met fysiotherapie nog wel e.e.a. verbeteren eraan. :) Of gewoon in een keer door naar een fysio zonder eerst langs je huisarts te gaan - die kunnen vaak ook wel voelen waar het euvel zo'n beetje zit.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:18

Dacht ik ok al aan maar dacht ga eens vragen hier. Als ze er niets aan doen. Heeft geen nut vind ik om na de huisarts te gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:35

Je HA kan hier helemaal niks mee. Het is niet acuut meer, er is niks te maken.
Als er wat beschadigt is, wat aannemelijk is, kan je beter naar de fysio gaan.
Die kan je oefeningen geven om je spieren en pezen sterker te maken.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:38

Klinkt als een flinke klap. Maar acht jaar geleden, goh, ik denk niet dat ze daar nog iets aan kunnen doen. je kunt langsgaan natuurlijk, dan weet je het zeker en is het toch even nagekeken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:06

.... het klinkt mij in de oren als littekenweefsel. Het kan een beetje wisselen : bij de een 'trekt' het litteken als de luchtdruk verandert, bij de ander is er een reactie op temperatuur.

Wellicht de fysiotherapeut eens laten voelen hoe je knie er precies voorstaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:23

Grote kans inderdaad dat er littekenweefsel in een knieband is ontstaan. Of een blijvende irritatie van het kapsel maar dat weet je alleen als er een onderzoek wordt gedaan. Als je echt pijn blijft houden dan kom je bij een orthopeed ofzo.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:51

Nou, als het 8 jaar geleden gebeurd is, zal het kwaad idd al lang geschied zijn.
Maar je kan er wel altijd naar laten kijken, hopelijk kunnen ze nog iets doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:59

doezel2 schreef:
Dacht ik ok al aan maar dacht ga eens vragen hier. Als ze er niets aan doen. Heeft geen nut vind ik om na de huisarts te gaan.

Je weet pas wat er mogelijk is als er een dokter naar kijkt.