Pearl wax, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Pearl wax, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:12

Goedenavond,

Zojuist zie ik een reclame voorbij komen van pearl wax, en het ziet er wel interessant uit. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe bevalt dit? Welk merk hebben jullie genomen? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:16

Seventeen

Re: Pearl wax, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:19

Oh dacht dat het pearl wax heette haha! Kreeg er zoveel hits mee op google :P
Maar die bedoel ik inderdaad!
Ze spreken op de websites veelal over 4-6 weken niet hoeven harsen/epileren, maakt het dit ook waar?

Romy0405

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:43

Ik wax mn benen ook, blijft echt lang weg hoe vaker je het hebt gedaan. Je ziet ook plekken waar het helemaal niet meer groeit. En het groeit veel zachter terug.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:49

Seventeen schreef:
Ze spreken op de websites veelal over 4-6 weken niet hoeven harsen/epileren, maakt het dit ook waar?

Dat heeft niks met de soort wax te maken maar met het waxen zelf.
Door de haren uit te trekken met de haarzakjes heeft het lichaam een paar weken nodig om alles te herstellen en de haren weer te laten groeien

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:04

Ik ga volgen! Ik denk er ook steeds vaker aan. Gebruiken jullie dan de vloeibare wax of ‘gewoon’ waxstrips?

Romy0405

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:26

loez schreef:
Ik ga volgen! Ik denk er ook steeds vaker aan. Gebruiken jullie dan de vloeibare wax of ‘gewoon’ waxstrips?

Ik heb zelf de parels en zo'n verwarm ding. Een stalgenoot gebruikt strips en is daar ook tevreden over.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:50

Ik heb waxparels met verwarmer, en een verwarmer waar je een waxpatroon in doet en dan strips gebruikt. Dat laatste werkt bij mij zoooo veel fijner, sneller en minder pijnlijker. Waxparels duurt lang voordat ze gesmolten zijn, de temperatuur komt vrij nauw, je hebt best veel nodig, wacht je te lang met eraf trekken, dan trek je de haren kapot ipv eruit. En het is niet heel makkelijk om aan te brengen. Ik ben zo veel blijer met de waxverwarmer met patroon. Ik doe het nog niet zo heel lang, dus het blijft nog niet zo lang weg. Maar dat moet wel beter worden

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:54

Heb je een voorbeeld van die je gebruikt Amy? Of waar haal je het? Ik ben echt een leek :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:15

Seventeen schreef:

Dit ligt geheel aan jezelf. Ik moet na 3 weken echt weer.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:34

Dat klinkt ook heel goed Amy, ook ik vraag mij af waar je dit haalt! :D
Ik ben inmiddels wel overtuigd dat ik iets als dit ga aanschaffen, alleen nog niet helemaal duidelijk welke ik wil.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:12

https://www.waxing-shop.nl/product/hars ... verwarmer/

Dit is de fijne die ik heb. Per waxbeurt (2 hele benen plus bikini lijn) heb ik een half patroon en iets van 15 strips nodig. Ik smeer gewoon een groot stuk van mijn been in en dan was ik met een strip alles achter elkaar. Ik doe denk ik een half uur over het waxen.
Met parels was ik altijd veel langer bezig, het opwarmen alleen al duurde al 15 minuten, onding :')

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:55

Amyyy schreef:
https://www.waxing-shop.nl/product/hars ... verwarmer/

Dit is de fijne die ik heb. Per waxbeurt (2 hele benen plus bikini lijn) heb ik een half patroon en iets van 15 strips nodig. Ik smeer gewoon een groot stuk van mijn been in en dan was ik met een strip alles achter elkaar. Ik doe denk ik een half uur over het waxen.
Met parels was ik altijd veel langer bezig, het opwarmen alleen al duurde al 15 minuten, onding :')

Is dit een goede kwaliteit? Ik heb het thuis waxen opgegeven omdat ik vaak plakkerige benen overhou en waar nog veel haar op zit hahaah.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:23

Ik heb geen standaard, maar als ik hem gebruik geen last van plakkerige benen en bijna alle haren eruit. Sommige haartjes waren nog wat te kort, dus die gingen niet allemaal mee. Maar ik ben heel tevreden!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:15

Klinkt goed, misschien maar eens proberen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:15

Dat ziet er wel goed uit! En voor die prijs het proberen waard! Prima zelf te doen dus zo te zien? :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:28

Ik schop dit topic even omhoog.

Vanavond voor het eerst zelf mijn benen gewaxt met een patroon + strips. Wat een ellende :')
Op sommige plekken bleef de wax aan mijn been plakken in plaats van aan de strip. En op het eind kreeg ik de resten wax er niet vanaf, ik voel het nu nog zitten, nadat ik ze ingesmeerd heb met olie + mijn benen heb gewassen en gescrubd met een washand :') iemand tips?

Romy0405

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:00

Dyphusion schreef:
Ik schop dit topic even omhoog.

Vanavond voor het eerst zelf mijn benen gewaxt met een patroon + strips. Wat een ellende :')
Op sommige plekken bleef de wax aan mijn been plakken in plaats van aan de strip. En op het eind kreeg ik de resten wax er niet vanaf, ik voel het nu nog zitten, nadat ik ze ingesmeerd heb met olie + mijn benen heb gewassen en gescrubd met een washand :') iemand tips?

Ai, pijnlijk! Benen eerst insmeren met talkpoeder, dan blijft het niet aan je huid plakken en pakken de haartjes ook gelijk makkelijker! Hoe vaker je het doet, hoe minder pijn!