Zwemmen met waterdichte oortjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

Zwemmen met waterdichte oortjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 21:59

Hallo allemaal,

Ik kon mijn antwoord niet in een recent topic vinden dus vandaar een nieuwe (gezien de technologie in 3 jaar wel verder ontwikkeld zal zijn)
Al een tijd zwem ik baantjes wekelijks maar ik merk dat ik steeds meer gedemotiveerd raak omdat het te eentonig wordt. Ik zwem samen met een groepje maar ieder is met zijn/haar ding bezig.
Vandaar dat ik op het idee kwam om waterdichte oortjes te gebruiken. Ik heb al wat rond gezocht maar heb nog niet gevonden wat mij echt aanspreekt, wellicht heeft iemand hier tips en vooral ervaringen omdat met water erbij toch altijd lastig is.
Ik zoek iets draadloos, dus niet met een kabeltje naar mp3 speler.
Met mp3 speler maar ook met bluetooth. Dat werkt in het water niet maar zou de oortjes ook graag in de auto of andere sport willen gebruiken waarbij ik graag stream met spotify.
Groter geheugen (de JBL dive endurance heeft maar 1 GB) dat vind ik wat weinig.

En een die dus praktisch fijn werkt. Wie heeft de tip?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:30

Als je voor Bluetooth gaat, hou er dan wel rekening mee dat je gsm op een 'bereikbare' afstand moet liggen. Ik weet niet hoe praktisch dat lukt in een zwembad.

Als ik van jou was, ik zou kijken naar de XTRAINERZ van aftershokz. Speciaal voor in water, interne opslag, kan normaal ook via Bluetooth geconnecteerd worden, je hoort je omgeving ook nog zonder oortjes uit te moeten doen of af te zetten,... Maar het kost wel wat natuurlijk. Ik heb een gewone aftershokz, vooral gekocht voor het fietsen (je hoort omgeving nog perfect, veel veiliger), maar ik gebruik 'm overal. Ik ben fan allesinds.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:01

Florenc schreef:
Als je voor Bluetooth gaat, hou er dan wel rekening mee dat je gsm op een 'bereikbare' afstand moet liggen. Ik weet niet hoe praktisch dat lukt in een zwembad.

Als ik van jou was, ik zou kijken naar de XTRAINERZ van aftershokz. Speciaal voor in water, interne opslag, kan normaal ook via Bluetooth geconnecteerd worden, je hoort je omgeving ook nog zonder oortjes uit te moeten doen of af te zetten,... Maar het kost wel wat natuurlijk. Ik heb een gewone aftershokz, vooral gekocht voor het fietsen (je hoort omgeving nog perfect, veel veiliger), maar ik gebruik 'm overal. Ik ben fan allesinds.

Via Bluetooth gaat niet in het water.
Ik had die XTRAINERZ gezien maar die heeft geen Bluetooth wat jammer is want daardoor kan je 'm weer niet gebruiken in de auto bijvoorbeeld.

Roadracer

Re: Zwemmen met waterdichte oortjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:26

Oortjes combineren met een sporthorloge waar je de muziek op kunt zetten? Dan kun je (waterdichte) bluetooth oortjes gebruiken i.c.m. het horloge en heb je dus geen telefoon in de buurt nodig.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:34

ApplePapple schreef:
Hallo allemaal,

Ik kon mijn antwoord niet in een recent topic vinden dus vandaar een nieuwe (gezien de technologie in 3 jaar wel verder ontwikkeld zal zijn)
Al een tijd zwem ik baantjes wekelijks maar ik merk dat ik steeds meer gedemotiveerd raak omdat het te eentonig wordt. Ik zwem samen met een groepje maar ieder is met zijn/haar ding bezig.
Vandaar dat ik op het idee kwam om waterdichte oortjes te gebruiken. Ik heb al wat rond gezocht maar heb nog niet gevonden wat mij echt aanspreekt, wellicht heeft iemand hier tips en vooral ervaringen omdat met water erbij toch altijd lastig is.
Ik zoek iets draadloos, dus niet met een kabeltje naar mp3 speler.
Met mp3 speler maar ook met bluetooth. Dat werkt in het water niet maar zou de oortjes ook graag in de auto of andere sport willen gebruiken waarbij ik graag stream met spotify.
Groter geheugen (de JBL dive endurance heeft maar 1 GB) dat vind ik wat weinig.

En een die dus praktisch fijn werkt. Wie heeft de tip?

Maar je kan toch gewoon je telefoon aansluiten via Bluetooth en die dan in een waterdichte case stoppen die om je arm zit? Als je dan ook nog een telefoon hebt die van zichzelf al water dicht is gebeurd er niks hoor

ApplePapple

Re: Zwemmen met waterdichte oortjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 17:19

Dat van de waterdichte horloge is mogelijk een goede!

Telefoon om mijn arm vind ik weer net niet praktisch gezien het wel intensief zwemmen is. Wel bedankt voor het meedenken!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 17:22