Stoomstijltang versus normale stijltang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Stoomstijltang versus normale stijltang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:27

Ik zag laatst een advertentie voor een stoomstijltang, vb de Loreal Steampod 3.0. Zijn rond de €200 zag ik. Is dit nou zoveel fijner/ beter dan een Chi stijltang? Die heb ik nu nl. Ik blondeer mijn haar ook dus een stijltang die wat beter voor mijn haar is, zou welkom zijn.

Benieuwd naar ervaringen!

viphorse

Re: Stoomstijltang versus normale stijltang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:16

Ik heb de steampod geprobeerd met en zonder hun serum en crème maar voor mijn haar was het helemaal niks werd droog en stug ervan . Jammer want ik lees zoveel goede recensies
Ik heb de chi tang en die werkt wel goed maar ga binnenkort wel de ghd platinum proberen die schijnt net wat beter te zijn .

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:40

Ik vond die steampod niks. Je haar gaat er een beetje vochtig van voelen ofso. Daar heb ik een hekel aan. Vond hem daarnaast erg groot.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:23

Ok, niet heel positief dus hier. Vind ‘m ook te duur om zomaar te kopen.
@viphorse: waar heb jij de Steampod geprobeerd?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:55

Bij kennis van mij en ga binnenkort de ghd platinum bij de kapper proberen die mag ik mee naar huis nemen om zelf thuis te proberen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:56

viphorse schreef:
Bij kennis van mij en ga binnenkort de ghd platinum bij de kapper proberen die mag ik mee naar huis nemen om zelf thuis te proberen

Ik heb de GHD Platinum Plus, echt een topding!
Verder zijn mijn ervaringen met de Steampod zijn ook niet goed, ook een beetje dat vochtige.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 16:26

Balenciaga schreef:
viphorse schreef:

Ik heb de GHD Platinum Plus, echt een topding!
Verder zijn mijn ervaringen met de Steampod zijn ook niet goed, ook een beetje dat vochtige.

Ga ik me ook eens in verdiepen! Is deze echt beter dan een Chi stijltang? En dan met name beter voor je haar of kan je hiermee heel sneller stijlen of?

En handig viphorse! Kan mijn kapper ook eens vragen welke stijltangen zij hebben, al probeer ik het daar in de zaak een keer uit.. al beter dan zomaar zo’n duur ding bestellen om te proberen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:32

Ik mag de ghd keer lenen van haar want zo gaf ze aan hier proberen levert niet dezelfde resultaten op als dat je het thuis zelf doet .

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:39

Ik ben wel fan van de steampod. Ik heb fijn haar, maar enorm veel en stug en met een lichte krul in, waardoor ik dus echt een bos haar heb om u tegen te zeggen. Met een gewone stijltang ben ik ongeveer een uur bezig en is het resultaat zo-zo (meestal zit de slag er ergens nog wel in en blijf ik het stro-effect in mijn haar houden)

Paar weken geleden een steampod gekocht. Hallelujah. Nu krijg ik mijn haar welgeteld op 10 (!!!) minuten gedaan, en is het super zacht. Geen stro meer, geen slag meer.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 09:24

Florenc schreef:
Ik ben wel fan van de steampod. Ik heb fijn haar, maar enorm veel en stug en met een lichte krul in, waardoor ik dus echt een bos haar heb om u tegen te zeggen. Met een gewone stijltang ben ik ongeveer een uur bezig en is het resultaat zo-zo (meestal zit de slag er ergens nog wel in en blijf ik het stro-effect in mijn haar houden)

Paar weken geleden een steampod gekocht. Hallelujah. Nu krijg ik mijn haar welgeteld op 10 (!!!) minuten gedaan, en is het super zacht. Geen stro meer, geen slag meer.

Hmmm dat klinkt als mijn haartype ook. Niet dat vochtige resultaat als wat mensen voor jou beschrijven?

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:52

Voor mij is de steampod echt een uitkomst, mijn haar (lang, dik, krul/slag) word er zo zacht en glad van, en blijft veel mooier en beter stijl.
Het beschadigt je haar ook veel minder dan een normale stijltang.
Het stijlen is een stuk sneller gebeurt en ik merk niets van wat hierboven genoemd is, dat vochtige gevoel.

Misschien dat het dan per haartype verschilt, ik heb alleen nog maar positieve ervaringen gehoord van mensen in mijn omgeving die hem hebben getest of gekocht :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:41

Mloes schreef:
Florenc schreef:

Hmmm dat klinkt als mijn haartype ook. Niet dat vochtige resultaat als wat mensen voor jou beschrijven?

Helemaal niet...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:54

Ik ben ook fan van de Steampod. Moet wel zeggen dat mijn gaatjes (door de kalk) een beetje verstopt zijn nu, maar heb nooit gedemineraliseerd water gebruikt. En heb hem echt al lang!

Of ik een nieuwe zou kopen? Dat denk ik niet, want ik ben eigenlijk nog gekker op de Dyson Airwrap geworden die ik nu een paar keer uitgeprobeerd heb. Die heeft een wat luchtigere krul terwijl Steampod het haar natuurlijk samen "perst".

Ik heb ook normale stijltangen van Chi en ik zou dan echt 10000000000X eerder de Steampod aanraden.