gewoon even leven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

gewoon even leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 14:18

Ik zoek woorden, woorden om zinnen van te maken. Te kijken of ze kloppen met hoe ik me voel, maar hoe zou ik me moeten voelen.
Ik voel me niks, gewoon niks. Ik heb niks te voelen. Het is een routine geworden, school, werk en slapen. Ik wil meer doen, ik wil de lentezon op zien komen. Ik wil herinneringen maken, ik wil gewoon leven. Dat lijkt mij tof, eventjes leven. Weg, los van alle verantwoordelijkheden. Ik wil meer dan alleen mijn routine. Gewoon eventjes op zoek naar nieuwe plekken, thuis of weg. Alles is nog te ontdekken.
Misschien alleen of met meerdere, maar gewoon leven. Iets wat ik het meest naar uitkijk. Dingen doen, dingen maken. Herinneringen waarvan je lacht, misschien huilt maar vooral trots op bent. Omdat je hebt geleefd.

Soepblik

Re: gewoon even leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:40

Hoi TS,

Ik herken je gevoel heel goed - dat had ik ook toen ik op school zat. Je bent in ieder geval absoluut niet raar! :) het schoolsysteem is op een bepaalde manier gebouwd die maar één soort mens past als het ware, en geen rekening houdt met mensen die het niet zo doen. Heel jammer en hopelijk verandert dat nog eens, maar helaas is dat voor nu de realiteit. Ik was zelf ook iemand die daarbuiten viel; ik kon me nooit concentreren en zat ook plannen te maken. Wat ik zou gaan doen na school en wat ik allemaal wilde. Op school zelf verveelde ik me dood, en ze wisten niet echt wat ze met me aan moesten.

ik lees in je bericht dat je mooie dromen hebt! Dat je Dingen wil ontdekken, dingen wil zien. Hoe lang moet je nog op school?

Als ik me even zo vast voelde zitten als jij, dook ik juist weg in al die dromen. En ondanks dat er veel mensen waren die dan zeiden dat dat slecht was en "niet echt" was, hielpen die me er juist doorheen; dan dacht ik: "nog even doorbijten, dan is het over". En dat is ook hoe het is. Je moet er even doorheen, maar daarna kan je theoretisch gezien doen wat je maar wil. En door het visualiseren van wat je graag wil, kies je onbewust ook voor dingen die je daar brengen.

Hou dus nog even vol, en hou alles wat je wil vast. Laat mensen je niet vertellen dat je het niet goed doet, want echt: uiteindelijk komt het gewoon wel goed, en ga jij daar zijn waar je wil zijn. En dat is soms eng, maar zoals je zelf al zegt: je wil herinneringen maken. En daar moet je soms dapper voor zijn, maar dat zijn wel de momenten waar je uiteindelijk trots op bent.

Ik vind dat je erg mooi schrijft, is het een idee om situaties of scenarios voor jezelf opschrijft van dingen die je mee wil maken? Die zon die opkomt in de lente, waar ben je dan? Hoe druppelt de smeltende sneeuw van de takken af, en hoe hoor je de vogels weer roepen? Wellicht ondervindt je dat het fijn is om op die manier even te ontglippen aan die saaie routine, totdat je klaar bent met school en je kan doen wat je wil. Want echt, maak het wel af! Want ook dat is iets waar je nu wellicht om huilt, maar later trots op kan zijn.

Je mag me altijd PB'en, ook als je gewoon wat mooie verhalen wil van iemand die ook zo vast zat, maar daar volledig aan is volkomen. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:51

Wat is de definitie van gewoon leven? Is dat niet wat je nu juist doet? Wat beperkt je, maar vooral ook wat wil je? Ik ben elke week in het bos waar ontzettend veel te ontdekken is. Uit je routine wil je misschien ander werk waar je een andere uitdaging hebt? Of misschien kun je een sabbatical plannen waarin je eventjes niks hoeft, misschien niet direct maar zodat je er naar uit kunt kijken.

De zon komt prachtig op in de lente, maar misschien zijn de gekleurde bladeren in de bomen ook wel iets, iets waar je nu van zou kunnen genieten.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:00

Ts, ik weet ontzettend goed dat wanneer je ouder word, het leven een soort van, teleurstellend voelt. Je moet het zelf mooi maken. Als jij die zon op wilt zien komen ga jij toch gewoon in een warme jas om 6 uur de deur uit om op een mooi plekje de zonsopgang te bekijken? Daarna naar school en niet met de instelling ''weer een dag met dezelfde sleur''. Het ligt aan de mentale instelling die jij hebt. Je kunt bijvoorbeeld dankbaar zijn, dat je naar school kan, veel kinderen in arme landen zijn jaloers op jou. Kies je zelf om te werken? Want in dat geval heb je toch een reden om te werken, bijvoorbeeld die merk broek of iets anders. En zoals geschreven boven mij, probeer iets te vinden dat je mooi vind. Ik kan enorm genieten van de natuur, herfst, zomer, winter, lente, in het donker de lampjes of de regendruppels die glinsteren in de zon, zolang je iets moois uit iets normaals kunt merken en je bent het gelukkigste persoon op aarde. :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:18

Omdat dit topic beter past op MWS ga ik het verplaatsen.
UK --> MWS

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 16:42

Sorry voor de verwarring, ik ben een vrij positief persoon, en vind alles prachtig en mooi. Vooral herfst en winter :). Met gewoon even leven bedoel ik meer, ik wil meer doen, ik wil lekker wandelen onder de bomen met de herfst, ik wil de bloemen zien bloeien etcetc. Meer herinneringen maken! Want voor mij is leven gewoon vrij voelen, wat moois doen of zien. Dat wil ik in plaats van de routine die ik nu heb!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:45

fotolijstje schreef:
Sorry voor de verwarring, ik ben een vrij positief persoon, en vind alles prachtig en mooi. Vooral herfst en winter :). Met gewoon even leven bedoel ik meer, ik wil meer doen, ik wil lekker wandelen onder de bomen met de herfst, ik wil de bloemen zien bloeien etcetc. Meer herinneringen maken! Want voor mij is leven gewoon vrij voelen, wat moois doen of zien. Dat wil ik in plaats van de routine die ik nu heb!

Gewoon gaan doen dan :Y)
Genieten van de kleine dingen zoals inderdaad de blaadjes in herfstkleuren. Het is voor een deel ook echt mindset.
Sommige dingen moeten gewoon (werk/ school) maar de rest, och de wereld is een grote speeltuin **\O/**

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:03

fotolijstje schreef:

Dan doe je dat toch?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:06

Herinneringen maken? Je bedoelt waarschijnlijk iets beleven. Dat is het moment, het nu, iets anders bestaat er niet. Maar gelukkig kan je wel terugdenken aan wat je hebt gevoeld! En wat er jaren hangen blijft in je gedachten of gevoelens, dat zie je later wel. Maar wees als een paard: voornamelijk in het nu...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:09

fotolijstje schreef:

Van hoe laat tot hoe laat ben je bezig met alles? Ik neem aan niet 7 dagen per week elk uur tijdens het daglicht. Wat weerhoud je er dan van om te gaan?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:09

Als jij nu zin hebt een boswandeling te maken ga je toch? :D Als jij nu zin hebt te touren met je scooter\fiets ga je toch? Als je de zonsopgang wilt zien sta je toch eerder op? Anders ga je met je huiswerk in een parkje zitten. *D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:12

Er is vast een reden waarom TS niet 'gewoon doet' wat ze wil doen. Misschien heeft ze geen tijd, geen motivatie ondanks dat ze het graag wil, niemand om momenten mee te delen, ... Ik zeg maar wat.

Het is misschien een idee om dit te bespreken met vrienden op je school? Voelen zij zich ook zo? Misschien kunnen jullie samen eens iets leuk plannen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:16

Ik herken het wel! Al heb ik het meer met de grotere dingen, zoals reizen en plekken ontdekken. Alleen het stramien werken, je huurhuis (of koophuis) en paard waardoor je al een stuk vaster zit dan gewenst. Lijkt me super om maanden in het buitenland te werken, maar wanneer je school hebt of in mijn geval werk met vastigheid is het best een risico om dat weer op te geven. Zo blijven je dromen en de realiteit elkaar tegenhouden, zegmaar.
Ik lees even mee.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 17:24

Katyatje schreef:
Er is vast een reden waarom TS niet 'gewoon doet' wat ze wil doen. Misschien heeft ze geen tijd, geen motivatie ondanks dat ze het graag wil, niemand om momenten mee te delen, ... Ik zeg maar wat.

Het is misschien een idee om dit te bespreken met vrienden op je school? Voelen zij zich ook zo? Misschien kunnen jullie samen eens iets leuk plannen.

Nee, iedereen heeft weer wat dan, dus echt niemand om die momenten mee te delen helaas. :n Dat vind ik hartstikke jammer omdat het dan net wat saaier is.
Ik moet nog 2 jaar totdat ik 18 ben en ongeveer 3 jaar totdat ik geslaagd ben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:40

Ik denk ook wel dat het een beetje door je leeftijd komt.
Je bent geen klein kind meer dat het leven prima vind dat de ouders uitstippelen en dat zelfs een andere speeltuin een Wauw! is.

Maar je bent ook nog niet zo oud dat je in de auto of het vliegtuig kunt springen en een vakantie kunt boeken en zomaar kunt gaan en staan waar je wilt.
Dus herinneringen maken die jij nu gaaf vind is moeilijker.
Maar dat komt wel :j
Corona helpt natuurlijk nu ook niet mee, de festivals die niet doorgaan enz.

Maat het komt goed.
En probeer nu je kleine momentjes te pakken.
Als je van de herfst houd lekker stukje wandelen in een straat waar je weet dat er mooie verkleurde bomen staan.
Maak er met je mobieltje mooie foto's van die je bijvoorbeeld later op je laptop bewerkt om het nog specialer te maken.

Want die kleine momentjes zijn er het meeste. School en werk blijft altijd. En ja daar moet je van leren genieten, die vlinder die nu ineens voorbij komt of... maar dat is wel fijn als je dat kunt.

Kan jij wel :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:54

Ik snap helemaal dat het niet zo leuk is om dingen te ondernemen in je eentje. Daar heb ik het ook vaak lastig mee. Dan vraagt het toch meer inspanning om iets te doen, ook al is het iets dat je eigenlijk wel graag zou doen.
Kan je niet wat vooruit plannen met een aantal vrienden? Dat jullie echt een moment vrijhouden om iets leuks te doen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:56

Ik herken het wel TS. Ik ben een stukje ouder dan jij en studeer ook al een hele tijd.
Ik merk nu heel erg dat ik heel veel behoefte heb aan reizen, de wereld zien, er op uit, leven!

Misschien kun je het voor nu in de kleine dingen zoeken en sparen voor een mooie reis? Dan kun je nu wat bijverdienen en intussen plannen. Dat is alleen al heel fijn.

Toen ik 17 was ben ik alleen op reis geweest, dat is wel 10 jaar terug hoor maar zoiets of misschien met een vriendin, moet wel kunnen denk ik.

Dan ben je er even uit, nieuwe omgeving en nieuwe prikkels :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 23:19

Ik zou willen dat ik weer 16 jaar was. Toen had ik veel meer vrijheid en vrije tijd om dingen te doen die ik leuk vond.

Nu werk ik fulltime en ben daarnaast nog bezig met een deeltijd studie.

Geniet van alle kleine momenten die wel leuk zijn ts, die warme kop thee terwijl je onder een dekentje op de bank zit. De dagen of avonden met een vriend(in). Werken met een leuke gezellige collega, les van een leuke / aardige docent etc…
Alvast voorpret van iets wat op de planning staat.

Zoveel leuks te bedenken :)