Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayasfrenk schreef:Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wil je graag het YouTube kanaal van Brad Mondo aanbevelen. Daar vind je echt alle informatie over thuis kleuren etc die je maar kunt wensen. Plus als je eens flink hard wilt lachen om leedvermaak, kijk dan ook even de bleach fails.
nuscaniels schreef:Zou sowieso als je het zelf gaat doen je producten bij een kapperswinkel halen en niet een kan en klaar pakje van de drogist.
Goede kapperswinkel kan je ook helpen met de juiste samenstelling van de verf.
PSvanLot schreef:Wat mooi Yavanna!
Ik heb meteen de stap maar gewaagd en henna gehaald.. had het al een keer laten doen bij de kapper en dat was goed bevallen. Maar elke zes weken €70,- vond ik ook te gek.
Nu was ik voor €8 euro klaar. Heb de kleur koper genomen omdat dat het meest bij mijn eigen haarkleur komt.
Het was even flink tobben maar inmiddels is het er uit en ziet het er goed uit!
Yavanna schreef:PSvanLot schreef:Wat mooi Yavanna!
Ik heb meteen de stap maar gewaagd en henna gehaald.. had het al een keer laten doen bij de kapper en dat was goed bevallen. Maar elke zes weken €70,- vond ik ook te gek.
Nu was ik voor €8 euro klaar. Heb de kleur koper genomen omdat dat het meest bij mijn eigen haarkleur komt.
Het was even flink tobben maar inmiddels is het er uit en ziet het er goed uit!
Tnx, ik meng het ook echt alleen met citroensap, niet met water, en mocht je het nu niet gedaan hebben, van te voren je haar wassen met alleen shampoo, laten drogen en dan henna erin..
Het is alleen wel enorm zwaar en tel echt de minuten bijna af tot ik weer kan gaan douchen.. Over 3.5 weken is mijn haar weer aan de beurt.
Ik bestel het ook altijd online en dan met 10 zakjes van een ons tegelijk.. kan ik weer even vooruit
Yavanna schreef:Ik haal het hier https://louland.nl/meer-weten/haarverzo ... -haarverf/ of bij Hennapainting.nl..
Daar kun je ook veel info vinden over hoe je haar te verven met henna.. Met citroensap wordt de kleur intensiever, maar wordt ook aangeraden om je henna, afhankelijk van de buitentemperatuur, voor te laten trekken.
's winters meng ik het de ochtend/middag voor ik ga verven, was ik gelijk mijn haar met alleen shampoo en de dag erna ( meestal om 6 uur s' morgens) zet ik het erin, dan huishoud folie erover heen en dan een handdoek erover heen, 2.5 uur laten zitten en dan lekker spoelen..
Ik wil ook echt niets anders meer, ook al kan ik er niks meer over heen zetten van chemisch verf.. Dus als het eruit moet, zal ik mijn kop kaal moeten scheren![]()
magda_90 schreef:Hier ook henna. Die hierboven maar dan met Auburn. Ikzelf meng het met sterke koffie ipv water. Maar dat is maar net welke tint je er aan wilt geven. Ik laat het zelf vaak ook 6 uren trekken, van mij mag het knallen qua kleur.
Henna vervaagt altijd wel, dat hele felle gaat er op den duur wel uit. Maar echte uitgroei zoals met chemisch heb ik nog niet gehad. Ik verf dan om de 10 weken ongeveer.
PSvanLot schreef:Omdat je het zo vaak verft met henna vervaagt het ook niet meer?
Ik heb het een keer bij de kapper met henna laten verven en na een x aantal weken was het een heel stuk vager en na een tijdje helemaal verdwenen.