Rood haar verven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Rood haar verven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 19:39

Mijn van nature rode haar is door zon etc erg veel lichter geworden. Sommige stukjes worden zelfs zo licht dat ze rosékleurig zijn en erg opvallen.

Nu heb ik mijn haar een keer met henna laten verven, maar dat is ook niet super handig.

Zijn er hier roodharigen die zelf haar haren verft? De kosten bij de kapper zijn enorm, en als ik dan iedere zes weken terug moet is het wel een duur grapje. Het moet overigens wel echt natuurlijk blijven.

Ik heb lang haar, dat maakt het natuurlijk niet makkelijker.

Mayasfrenk

Re: Rood haar verven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:29

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wil je graag het YouTube kanaal van Brad Mondo aanbevelen. Daar vind je echt alle informatie over thuis kleuren etc die je maar kunt wensen. Plus als je eens flink hard wilt lachen om leedvermaak, kijk dan ook even de bleach fails.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:45

Mayasfrenk schreef:
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wil je graag het YouTube kanaal van Brad Mondo aanbevelen. Daar vind je echt alle informatie over thuis kleuren etc die je maar kunt wensen. Plus als je eens flink hard wilt lachen om leedvermaak, kijk dan ook even de bleach fails.

Dit inderdaad!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 22:00

Bedankt voor de tip.

Ik ben meer zoekende naar gebruikerservaringen van mensen met rood haar.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:03

Ik heb rood-blond haar en kan het prima zelf verven. Het hangt er onwijs vanaf welke kleur je het wilt verven, wat je voor verf gebruikt, hoe handig je zelf bent etc. Wil je lichter, donkerder of gewoon iets roder?
Ik beveel je echt ook het kanaal aan wat hier boven genoemd wordt. Zoek een video op over iemand met rood haar die het verft met zijn commentaar, dan leer je gelijk wat je wel en niet moet doen.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:08

Ik heb van origine rood haar, maar nu is het bruin.
Laat het 1x in de 12 weken verven bij de kapper.
Doe ene x knippen en andere x knippen en verven. Heb wel redelijk kort haar dat moet ik er wel bij zeggen

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:13

Bij mijn kapster kan je, mits het binnen een aantal weken is, je wortels bij laten kleuren, zodat je niet elke keer alles hoeft. Is dit bij jouw kapster ook een optie?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:22

Zou sowieso als je het zelf gaat doen je producten bij een kapperswinkel halen en niet een kan en klaar pakje van de drogist.
Goede kapperswinkel kan je ook helpen met de juiste samenstelling van de verf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:51

nuscaniels schreef:
Zou sowieso als je het zelf gaat doen je producten bij een kapperswinkel halen en niet een kan en klaar pakje van de drogist.
Goede kapperswinkel kan je ook helpen met de juiste samenstelling van de verf.

Dit inderdaad.

Ik ga tegenwoordig altijd naar de kapper.
Maar eerder toen ik het nog zelf verfde kocht ik mijn spullen altijd bij de kapperswinkel.
De kwaliteit is zoveel beter dan een boxje uit de winkel die elk haar moet pakken. Aziatisch haar is bijvoorbeeld vaak heel anders dan mijn blonde haar. Maar z’n boxje moet beide goed pakken.
Zij kunnen je tevens goed adviseren bij de kapperswinkel.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:41

Ik ben ook een Redhead, maar naarmate ik ouder word, wordt het valer en grijzer en daarom ben ik in 2015 begonnen om het te verven met henna. Mede ook omdat ik geen zin heb in iedere keer peroxide of chemisch spul op mijn hoofd.
Henna is wel een werk, henna 12 uur laten trekken met citroensap ( meestal gebruik ik verse citroen en de schillen gebruiken we weer voor onze eigen limoncello ) en dan de koeienkak op je hoofd smeren, 2.5 uur laten zitten en dan 30 minuten douchen om uit te spoelen.
Máár, mijn haarkleur vervaagt niet na een aantal weken, en blijft het er heel natuurlijk uit zien.
En ik verf zelf.. Ik wil niet anders meer dan henna...

Ik heb alleen geen goede foto, op deze zie je mijn kleur het best.. En ik heb best lang haar ook.. :)

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:23

Ik ben van mezelf blond, maar verf het al jaren rood. Eerst met chemische haarverf, de laatste keer met henna. Het is inderdaad even een werkje, maar wel echt heel blij mee! <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 20:43

Wat mooi Yavanna!

Ik heb meteen de stap maar gewaagd en henna gehaald.. had het al een keer laten doen bij de kapper en dat was goed bevallen. Maar elke zes weken €70,- vond ik ook te gek.

Nu was ik voor €8 euro klaar. Heb de kleur koper genomen omdat dat het meest bij mijn eigen haarkleur komt.
Het was even flink tobben maar inmiddels is het er uit en ziet het er goed uit!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:46

PSvanLot schreef:
Wat mooi Yavanna!

Ik heb meteen de stap maar gewaagd en henna gehaald.. had het al een keer laten doen bij de kapper en dat was goed bevallen. Maar elke zes weken €70,- vond ik ook te gek.

Nu was ik voor €8 euro klaar. Heb de kleur koper genomen omdat dat het meest bij mijn eigen haarkleur komt.

Tnx :) , ik meng het ook echt alleen met citroensap, niet met water, en mocht je het nu niet gedaan hebben, van te voren je haar wassen met alleen shampoo, laten drogen en dan henna erin..
Het is alleen wel enorm zwaar en tel echt de minuten bijna af tot ik weer kan gaan douchen.. Over 3.5 weken is mijn haar weer aan de beurt.
Ik bestel het ook altijd online en dan met 10 zakjes van een ons tegelijk.. kan ik weer even vooruit :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 20:55

Yavanna schreef:
PSvanLot schreef:
Wat mooi Yavanna!

Tnx :) , ik meng het ook echt alleen met citroensap, niet met water, en mocht je het nu niet gedaan hebben, van te voren je haar wassen met alleen shampoo, laten drogen en dan henna erin..
Het is alleen wel enorm zwaar en tel echt de minuten bijna af tot ik weer kan gaan douchen.. Over 3.5 weken is mijn haar weer aan de beurt.
Ik bestel het ook altijd online en dan met 10 zakjes van een ons tegelijk.. kan ik weer even vooruit :D

Ik heb inderdaad met water gedaan.

Vooral het uitspoelen was veel gedoe. Mijn God wat komt er veel uit en wat moet je lang spoelen.

Ik heb deze gebruikt.

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:06

Ik haal het hier https://louland.nl/meer-weten/haarverzo ... -haarverf/ of bij Hennapainting.nl..
Daar kun je ook veel info vinden over hoe je haar te verven met henna.. Met citroensap wordt de kleur intensiever, maar wordt ook aangeraden om je henna, afhankelijk van de buitentemperatuur, voor te laten trekken.
's winters meng ik het de ochtend/middag voor ik ga verven, was ik gelijk mijn haar met alleen shampoo en de dag erna ( meestal om 6 uur s' morgens |o ) zet ik het erin, dan huishoud folie erover heen en dan een handdoek erover heen, 2.5 uur laten zitten en dan lekker spoelen..
Ik wil ook echt niets anders meer, ook al kan ik er niks meer over heen zetten van chemisch verf.. Dus als het eruit moet, zal ik mijn kop kaal moeten scheren :') _/-\o_

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 09:32

Yavanna schreef:
Ik haal het hier https://louland.nl/meer-weten/haarverzo ... -haarverf/ of bij Hennapainting.nl..
Daar kun je ook veel info vinden over hoe je haar te verven met henna.. Met citroensap wordt de kleur intensiever, maar wordt ook aangeraden om je henna, afhankelijk van de buitentemperatuur, voor te laten trekken.
's winters meng ik het de ochtend/middag voor ik ga verven, was ik gelijk mijn haar met alleen shampoo en de dag erna ( meestal om 6 uur s' morgens |o ) zet ik het erin, dan huishoud folie erover heen en dan een handdoek erover heen, 2.5 uur laten zitten en dan lekker spoelen..
Ik wil ook echt niets anders meer, ook al kan ik er niks meer over heen zetten van chemisch verf.. Dus als het eruit moet, zal ik mijn kop kaal moeten scheren :') _/-\o_

Omdat je het zo vaak verft met henna vervaagt het ook niet meer?

Ik heb het een keer bij de kapper met henna laten verven en na een x aantal weken was het een heel stuk vager en na een tijdje helemaal verdwenen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:42

Ik ben ook roodharig, alleen word ik wel erg licht en dat is niet alleen van de zon :o

Laat de kapper nu net mijn kleur hebben (inoa basis) en alleen de uitgroei nodig zijn.

Een verf of spoeling in de winkel ben ik in een goudkleur helaas niet tegen gekomen

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:16

Ik ben blond en heb jaaaaaaren mijn haar met de mahonie versie van Henné Color (pakje van hierboven) gebruikt. Gewoon simpel 1/3e van het zakje aanmaken met warm water. Theelichtje onder het glazen (geen metaal!) kommetje en dan lekker smeren. (Ja in het begin kliederen, maar op een gegeven moment krijg je de draai te pakken en smeer je het er zo in) Met plastic folie je hoofd inbinden om uitdrogen in de komende 1-2-3 uur of hoeveel tijd en zin je hebt met een goed boek en een theetje, koffie of nog beter, een wijntje te zitten. En dan lekker onder de douche uitspoelen. Enige is dat je geen witte handdoek moet gebruiken om je mee af te drogen.

Geen scherpe uitgroei omdat je laag op laag opbouwt. Heerlijk spul!
En mensen die me in de henna periode hebben leren kennen dachten dat het mijn originele haarkleur was.

Overigens als koper te fel rood wordt kun je het ook deels aanvullen met de blonde variant.

Veel kliederplezier!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:22

Hier ook henna. Die hierboven maar dan met Auburn. Ikzelf meng het met sterke koffie ipv water. Maar dat is maar net welke tint je er aan wilt geven. Ik laat het zelf vaak ook 6 uren trekken, van mij mag het knallen qua kleur.

Henna vervaagt altijd wel, dat hele felle gaat er op den duur wel uit. Maar echte uitgroei zoals met chemisch heb ik nog niet gehad. Ik verf dan om de 10 weken ongeveer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:28

magda_90 schreef:
Hier ook henna. Die hierboven maar dan met Auburn. Ikzelf meng het met sterke koffie ipv water. Maar dat is maar net welke tint je er aan wilt geven. Ik laat het zelf vaak ook 6 uren trekken, van mij mag het knallen qua kleur.

Henna vervaagt altijd wel, dat hele felle gaat er op den duur wel uit. Maar echte uitgroei zoals met chemisch heb ik nog niet gehad. Ik verf dan om de 10 weken ongeveer.

Bij mij is het er totaal uit gegaan toen ik het bij de kapper heb laten doen. Van de zomer had ik weer dezelfde kleur als voor het verven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:32

Het koper heeft goed gepakt en is ook wel een toffe kleur. Maar daarbij ook behoorlijk fel! V
Wanneer zou ik het over kunnen verven met henna? Kan dat nu al of beter over een paar weken?

Ik denk dat ik beter wat kan mengen, of is dat dom?
Koper is toch wat te fel, auburn is denk ik net te doenker...

Zou 3/4 koper - 1/4 kastanjebruin een optie zijn, of beter koper met auburn mengen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:38

Dat hele felle gaat er met een weekje wel van af. Henna kleurt enkele dagen na. Als je dagelijks je haar wast ben je zo van dat felle af.

Je kunt Auburn pakken maar dan 6 uren laten zitten. Is het ook stuk roder dan slechts kastanjebruin.

Dit is Auburn na 6 uren. Alleen gemengd met water.
Afbeelding

Auburn met water na 2 uren.
Afbeelding

Auburn met koffie na 6 uren. Stuk bruiner.
Afbeelding

Ik zal zo bij daglicht wel even een nieuwe foto maken. Die is dan 2 weken na de koffie/6 uren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:55

Een oude kennis van ons die deed koffie ipv water, zij had altijd een hele mooie kleur vond ik!
Ik heb ooit mijn haar rood geverfd, niet met Henna, en wilde terug naar blond maar werd wortel _O-
Kapster zei dat van rood naar blond heel moeilijk is om thuis te doen, iets met ontkleuren?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:03

PSvanLot schreef:
Omdat je het zo vaak verft met henna vervaagt het ook niet meer?

Ik heb het een keer bij de kapper met henna laten verven en na een x aantal weken was het een heel stuk vager en na een tijdje helemaal verdwenen.

Na de eerste keer henna is dat al zo, doordat henna ene natuurproduct is, houdt je haar dit makkelijker vast. Ik denk ook niet dat je kapper het met " echte " henna heeft geverfd, want als dat zo is, dan zit je echt een halve dag bij de kapper.
Daarnaast ( en dat kun je ook op de pagina's lezen ) door het citrussap wordt de henna ook extra getriggerd om goed te reageren. Ik was ook na het verven en het uitspoelen de eerste 4 dagen mijn haar niet, omdat het nakleurt...
Ik zweer echt bij henna :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 17:07

Zeker wel met henna. Ben naar een speciale salon geweest en idd lang gezeten.