Ik zal even bij het begin beginnen! Het begon ongeveer 1.5 week geleden, een klein galbultje op m'n buik, raar? Ben ik gestoken? Geen aandacht aan geschonken en gaan slapen.
De dag erna in de ochtend weer een klein bultje op m'n hand, vreemd. Het jeukt gigantisch, na 10min is de jeuk weg. Dit gebeurt meerdere keren per dag na iets eten, dus ben gaan nadenken of ik iets anders eet dan normaal.
Ik eet hetzelfde, wat ik in principe altijd eet. Wasmiddel is hetzelfde gebleven.
Laatste dagen loopt dit uit de hand. Ik heb last van netelroos, mega bulten, kleine bulten allemaal bij elkaar. Jeuk, heel veel jeuk.
Ik heb de huisarts gebeld maar kwamen met het advies voeding na te kijken en dingen weg te laten, zodat je kan uitzoeken waar je op reageert.
Ik heb vanavond een salade gemaakt: sla, geitenkaas, yoghurt dressing en: mais. Ik kreeg 15min na het eten een bult op m'n been van bijna 20 cm, dik gezwollen en jeuk! Ook verscheen dit op mijn dijen, gezicht en buik. Toen dit verdween na een kwartier naar stal gegaan. Paard gereden, niks aan de hand!
Totdat ik zojuist thuis kwam. Ik nam een handje popcorn en binnen 10 minuten begon er 1 dikke bult zich te vormen op mijn dijen. Van dijen naar kuiten, buik. Ook zwelt m'n hele oksel nu op, veel bultjes en erg rood/voelt warm aan.
Dus

Ik ben op internet gaan kijken en er zakte veel moed in m'n schoenen; overal zit mais in verwerkt! Ik heb lijstjes gevonden met voeding waar in het verwerkt zit, waarvan ik schrok en geen idee heb waar ik moet beginnen.
Ik wil dus mais uit m'n dieet zetten, om te kijken of het wegblijft. Maar mais zit in brood (verwerkt zegt google), krackers en al het andere wat ik eet....
Heeft iemand ervaring met maisallergie? Wat kan je eten, wat vooral niet? Ik wil onmiddellijk dit gaan mijden omdat de symptomen steeds erger worden.... De bultjes ontstaan op mijn hele lichaam, steeds een andere plek...