Dinsdag kon ik ineens niet meer eten omdat het met kauwen pijn deed (dit was eerder niet). Ik voelde nu ook welke kies het was. Ik heb toen de tandarts gebeld en kon de volgende ochtend langs komen.
De volgende ochtend leek er weinig aan de hand. Je zal het altijd zien..
Toen de tandarts tegen de kies tikte deed het pijn. Met de watjestest voelde ik niets. Alles leek erop dat een wortelkanaalbehandeling nodig zou zijn.
Er is nog een foto gemaakt en hier is niets op te zien, waardoor de tandarts enorm twijfelt en niet met zekerheid kan zeggen wat er aan de hand is.
Ik mocht kiezen tussen WKB starten of afwachten. WKB heeft nadelen (duur, misschien onnodig, je kies wordt er zwakker van) maar afwachten heeft ook nadelen (misschien ineens in het weekend erge pijn).
Ik ben ontzettend bang voor de tandarts en heb aangegeven erover na te willen denken. Ik word tijdens behandelingen vaak heel beroerd, val (bijna of geheel) flauw. Dit jaar heb ik 4 verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg met hulp van Oxazepam van de huisarts. Als ik nu iets moet laten doen wil ik eerst weer Oxazepam hebben.

Ik twijfel nu echt waar ik goed aan doe.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen?