Als leven overleven wordt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:44

LoveGlove jij ook een dikke knuffel, de reden doet er niet toe, dat je je zo voelt is heel naar.
Vind je een kanjer dat je dan toch hier nog post, samen is inderdaad beter dan alleen.

TS, blij dat de PO wel adequaat reageert en de tijd en energie in je steekt die je nodig bent. Ontzettend rot dat zo'n gesprek je weer een hele stap terug laat doen. Hopelijk geeft het gesprek van gisteren wat opluchting en rust.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:26

MarliesV schreef:
LoveGlove jij ook een dikke knuffel, de reden doet er niet toe, dat je je zo voelt is heel naar.
Vind je een kanjer dat je dan toch hier nog post, samen is inderdaad beter dan alleen.

TS, blij dat de PO wel adequaat reageert en de tijd en energie in je steekt die je nodig bent. Ontzettend rot dat zo'n gesprek je weer een hele stap terug laat doen. Hopelijk geeft het gesprek van gisteren wat opluchting en rust.

Dankjewel :)
Ik mag volgende week op vakantie. Hopelijk gaat dat wat helpen :j

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 16:29

Hopelijk gaat het wat beter met je Loveglove soms is het z’n gevecht … hoop dat je wel wat kan genieten van je vakantie

Hier gaat het echt niet lekker. De PO heeft contact gehad met de instantie en ze denken mij niet het goede hulp te kunnen bieden ondanks dat hij aangegeven heeft dat ik al een paar keer tegen een muur aangelopen ben en dat alle hulp nu welkom is. Maar hij geeft aan dat het wellicht handiger is dat ik toch opzoek ga naar ander hulp want je mag dus niet op meerdere plekken op een wachtlijst staan en hier zou ik weer opnieuw de wachtlijst opgaan waarna ze wellicht nog kunnen zeggen dat ze het niet doen. Maandag bespreken we verder opties. Ik ben nu zo erg onrustig ik heb mijn moeder cv aan vandaag wat rust gegund maar ik kan geen moment mentaal rust pakken ik heb geprobeerd te slapen maar na een half uur zat ik alweer overeind want ik werd gek van mijzelf. Mijn telefoon (nieuw) is al leeg en ligt nu aan de lader terwijl hij vanochtend vol was dus ik heb hem de hele dag in gebruik gehad. Ik kan even tv kijken maar mijn onrust neemt de regie over en zorgt ervoor dat ik of eet of opruim of mijn telefoon pak enz ik voel mij ook de hele tijd geïrriteerd omdat ik van alles wil doen en de puf of energie niet heb om het te doen.

stella92
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:27

Ik vind het toch wat vreemd dat je iedere keer wordt doorgestuurd. Komt dat doordat je hulpvraag niet duidelijk is? Of wordt je bij de verkeerde instanties aangemeld? Heb je al eens ál je klachten, en dan bedoel ik echt al je klachten, op papier gezet?
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan een organisatie zoals kompassie.nl je helpen bij de hulpvraag.
De moed zou bij mij namelijk ook in de schoenen zakken als ik iedere keer word doorgestuurd.

Ook ik herken je onrust, heb vandaag ongeveer hetzelfde gedaan als jij. Telefoon, beetje opruimen, slapen, telefoon, kat knuffelen, muziek luisteren. Helaas zit er soms niet meer in de dag of mezelf dan dit. Voor nu probeer ik me erbij neer te leggen, misschien lukt dat jou ook.

Sterkte!

Edit:
Ik had trouwens ook niet direct de goede therapie, ik heb er verschillende geprobeerd, alsmede verschillende therapeuten, voordat ik nu bij de goede zit. Het verschil is alleen wel dat ik binnen de praktijk kon wisselen dus ik hoefde niet meer op wachtlijsten te staan.

Daarnaast heeft een overzicht van ál mijn klachten me geholpen om de neuzen van verschillende instanties de goede kant op te laten wijzen. Ik vond (vind) het moeilijk om te vertellen wat mijn klachten zijn, maar doordat ik een overzicht had kon ik daarop terug vallen.

Helaas blijft het ontzettend lastig om de juiste hulp te vinden, helemaal als het zo hard nodig is.

Weer een edit.
Lees nu net jouw bericht. Wat lastig als je al zo open bent en alsnog niks passende te vinden is. Helemaal dat ze je dan vergeten terug te bellen en je alsnog laten vallen. Bah. Misschien is het de moeite waard om te kijken naar een praktijk die met ov te bereiken is?
Laatst bijgewerkt door stella92 op 03-08-22 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:35

Thijsje38 schreef:
Hopelijk gaat het wat beter met je Loveglove soms is het z’n gevecht … hoop dat je wel wat kan genieten van je vakantie

Hier gaat het echt niet lekker. De PO heeft contact gehad met de instantie en ze denken mij niet het goede hulp te kunnen bieden ondanks dat hij aangegeven heeft dat ik al een paar keer tegen een muur aangelopen ben en dat alle hulp nu welkom is. Maar hij geeft aan dat het wellicht handiger is dat ik toch opzoek ga naar ander hulp want je mag dus niet op meerdere plekken op een wachtlijst staan en hier zou ik weer opnieuw de wachtlijst opgaan waarna ze wellicht nog kunnen zeggen dat ze het niet doen. Maandag bespreken we verder opties. Ik ben nu zo erg onrustig ik heb mijn moeder cv aan vandaag wat rust gegund maar ik kan geen moment mentaal rust pakken ik heb geprobeerd te slapen maar na een half uur zat ik alweer overeind want ik werd gek van mijzelf. Mijn telefoon (nieuw) is al leeg en ligt nu aan de lader terwijl hij vanochtend vol was dus ik heb hem de hele dag in gebruik gehad. Ik kan even tv kijken maar mijn onrust neemt de regie over en zorgt ervoor dat ik of eet of opruim of mijn telefoon pak enz ik voel mij ook de hele tijd geïrriteerd omdat ik van alles wil doen en de puf of energie niet heb om het te doen.

:knuffel:

Met mij gaat het momenteel wat beter. Ik ben nu vooral heel moe. De hitte helpt niet. Gelukkig wordt het hier binnen niet gauw warmer dan 25 graden.

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 17:58

stella92 schreef:
Ik vind het toch wat vreemd dat je iedere keer wordt doorgestuurd. Komt dat doordat je hulpvraag niet duidelijk is? Of wordt je bij de verkeerde instanties aangemeld? Heb je al eens ál je klachten, en dan bedoel ik echt al je klachten, op papier gezet?
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan een organisatie zoals kompassie.nl je helpen bij de hulpvraag.
De moed zou bij mij namelijk ook in de schoenen zakken als ik iedere keer word doorgestuurd.

Ook ik herken je onrust, heb vandaag ongeveer hetzelfde gedaan als jij. Telefoon, beetje opruimen, slapen, telefoon, kat knuffelen, muziek luisteren. Helaas zit er soms niet meer in de dag of mezelf dan dit. Voor nu probeer ik me erbij neer te leggen, misschien lukt dat jou ook.

Sterkte!

Ik ben steeds doorgestuurd door de PO ik ben daar altijd eerlijk en ik laat hem de topic lezen als ik niet goed uit mijn woorden kan komen. Bij de eerste verwijzing kwamen er uit de vragenlijst 5 diagnoses daarbij gaf de psycholoog aan dat ik wellicht te complex was maar kon ik door aandringen van de PO toch terecht voor emdr tot ik bij de eerstelijns hulp terecht kon. Deze is uitgezocht op mijn diagnoses en vanwege het feit dat het op fiets afstand was zodat ik op slechte dagen of na intensieve behandelingen niet naar huis hoefde te rijden met de auto. Hier heb ik maanden op gewacht en kreeg ik een telefonische intake gesprek ik zou binnen een week gebeld worden voor een afspraak en na 3 weken heb ik zelf gebeld en toen kreeg ik de mededeling dat ze mij vergeten waren te bellen en toch besloten hadden een patiënten stop in te lassen. Ik moest dus weer op de wacht lijst. Nu kozen we voor het ggz alles onder één dak en ze boden ook groeps behandeling aan door mijn sociale angsten was dit wel een goed idee. Hier zou de wachttijd 4-6 weken zijn dit is uiteindelijk 16 weken geworden en toen ze mij belde voor de intake vroegen ze of ik ooit in crisis had gezeten en of ik wel eens “donkere” gedachtes had ik wilde hier meteen eerlijk over zijn omdat ik wellicht mezelf soms wat te groot gehouden heb en ik mezelf daar niet mee hielp. Ik kreeg meteen te horen dat ze hier toch wat van schrokken en mij eigenlijk geen hulp konden bieden. Dus wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd…
Ik wens jou ook sterkte :knuffel:

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:39

Er is een stichting PVP: patiënt vertrouwens persoon.

Die is onafhankelijk, dwz geen onderdeel van de ggz, en kan bemiddelen en klachten indienen.
Als je wil kun je vanavond chatten met de website www.pvp.nl
Of je |( in aanmerking komt voor ondersteuning door een pvp'er is een beetje een vraag, maar een klacht indienen kan sowieso.

Want ik vind het klachtwaardig.
Zo rond 2000 zijn de riaggs (in een bepaald jargon 'tweede lijns zorg) gefuseerd met psychiatrische ziekenhuizen (' derde lijns zorg') -
... dus als jij bent aangemeld bij de plaatselijke ggz 'alles onder 1 dak'
en je mag de klinkers op omdat je donkere gedachten hebt - "te gek voor woorden".

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:39

Ik lees al even mee, maar omdat ik zelf ook niet altijd even lekker ga heb ik tot nu toe niet gereageerd.

Ik heb me vorig jaar door mijn PO wel op meerdere wachtlijsten laten zetten toen ik op zoek was naar een autisme diagnose stelling (wat het uiteindelijk niet bleek te zijn). Ik was ook al anderhalf jaar aan het rotzooien om überhaupt ergens binnen te komen.

Uiteindelijk is dat een dikke depressie geworden waarbij ik gelukkig relatief snel geholpen werd doordat mijn PO doortastend te werk ging, en bij die behandelaar kon ik ook eindelijk doorstromen voor een diagnose. Ik heb mijn PO ook mijn aanmeldingen laten doen en uitzoeken waar ik terecht zou kunnen zodat ik alleen maar hoefde te kiezen omdat ik verzoop in de (on)mogelijkheden.

Misschien niet eerlijk, maar ik zou zeggen, fiets de wachtlijsten en schrijf je op meerdere in, en kijk dat je ergens binnen komt...

Sterkte in ieder geval en hou je taai.

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:48

En als je chat met de pvp, vraag dan ook meteen hoe of dat zit met 'je mag niet op meerdere plekken op een wachtlijst staan'.
Want dat klinkt mij ook heel erg raar in de oren...

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:31

Ik kreeg ook te horen dat dat niet de bedoeling was hoor Janneke, inschrijven op meerdere wachtlijsten. Maar alle instellingen waar ik heen wilde hadden een patiënten stop of een wachtlijst van maanden.

En ik wilde op een gegeven moment gewoon door. Wat willen ze doen, vingertje opheffen en zeggen: 'mag niet hoor, op meerdere lijsten staan' als je eentje afzegt omdat je eindelijk ergens binnen bent gekomen?

:evaw:

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:03

Ik heb zelf begrepen dat je na een intake gesprek niet bij een ander mag beginnen met dezelfde diagnose. Zodra je gezien bent, claimen ze tijdens de wachttijd geld. Zorgverzekering vergoedt maar 1. Heb dus eerst half jaar wachtlijst gedaan.(in die tijd kon ik dus ook bij een ander inschrijven) Intakegesprek een jaar. (Krijg je als ze 1x in de 3 maand een gesprek inplannen voor een diagnose. Daarna dus 8mnd wachttijd tot behandeling. In deze 8 maand claimen ze geld bij je zorgverzekeraar omdat ze verantwoordelijk voor je zijn. Krijg er bijna zin in om een praktijk met wachtlijsten te beginnen. Leuk geld verdienen.

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:04

Twee tegelijk kan dus wel, maar dan heb je een grote kans dat je een rekening op de mat krijgt.

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 12:09

Ik ga even de pvp opzoeken ik heb begrepen dat ik niet zelf naar instanties kan gaan en dit via een huisarts verwijzing moet. Volgens de PO zijn de regels veranderd wat betreft op meerdere wachtlijsten staan je kan maar 1 aanmelding tegelijk doen ik heb hier eerlijk gezegd niet zelf achteraan gezeten want ik heb er helemaal geen kaas van gegeten dus ik denk het zal wel maar ik ga het maandag toch overleggen aangezien we nu al zo vaak nee hebben gezegd.
Ik heb aangegeven dat ik bang ben als ik nog langer moet wachten ik weer de muur op ga zetten en denk laat maar nu is de po heel duidelijk dat hij dit niet laat gebeuren.

Ik hoop dat jullie vandaag een betere dag hebben ik lijk mij iets beter te voelen kwa energie maar ik ben wel bang om de deur uit te gaan ik wilde graag het een en ander ondernemen als naar stal gaan en even een leuk boodschap doen maar ik raak helemaal in paniek bij het idee. Ik heb lieve ons gekregen (die ik nog even moet beantwoorden) van mensen die mee willen helaas zitten jullie heel ver weg.
Ik ga proberen om mij heen wat mensen in te lichten dat het daarin niet lekker gaat maar ik ben ook bang dat ik gezien wordt als lastig n stom(niet dat dat zo is maar ik maak mijzelf dat wijs)
Ik ga proberen vandaag stapje voor stapje te ondernemen en een klein beetje stil te staan dat mijn hoofd vandaag rustiger is …

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:54

Meis wat een GOED plan: andere mensen inlichten...!
Ze vertellen van je muur en van je strijd.
Met een beetje mazzel geeft het opluchting - en bondgenoten.

Ik gun het je zo...!!!!

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:56

Mensen die jou lastig en stom vinden zijn het niet eens waard dat jij je daar druk om maakt

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 15:21

Vandaag een hele slechte dag heel veel paniek ik wil echt niet naar buiten. Helaas geen hulp van buitenaf dus ik ben weer op mijzelf aangewezen en het maakt mij verdrietig boos teleurgesteld en bang tegelijk. Ik hou het d volgende keer voor mij want afwijzing doet zeer.
Waarom ben ik het niet waard? Dat vraag ik mij steeds keer op keer.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:47

Thijsje38 schreef:
Vandaag een hele slechte dag heel veel paniek ik wil echt niet naar buiten. Helaas geen hulp van buitenaf dus ik ben weer op mijzelf aangewezen en het maakt mij verdrietig boos teleurgesteld en bang tegelijk. Ik hou het d volgende keer voor mij want afwijzing doet zeer.
Waarom ben ik het niet waard? Dat vraag ik mij steeds keer op keer.

Oh die paniek ken ik heel goed :(:)

Het is niet dat jij het niet waard bent. Jij bent alles waard. Hun zijn jou gewoon niet waard. Zij zijn het probleem. Niet jij :knuffel:
Mij ben je alles waard zelfs, al ken ik je alleen maar via hier :j

Als er iets is wat ik heb geleerd is dat mensen die door wind en weer langs je willen staan heel zeldzaam zijn om te vinden. Maar oh als je ze vind is dat het zoeken zo waard. Geloof me. Je zult die persoon vinden als je blijft zoeken. Het is het echt waard :j

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:01


Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 22:09

Ik ben het maar gaan doen moest van te voren wel even een oxazepam innemen omdat ik mezelf zo over de roeie helpt ik ben er snel in uit gegaan paar keer boos gedaan terwijl er niemand was maar iig weer mijn eigen boontjes weer gedopt nu ben ik echt stuk terugweg in de auto de hele weg gehuild morgen word ook weer z’n dag maar ja hopelijk hoef ik niet eerder als dindsdag naar buiten

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:19

Hoi meis,

Hartstikke goed dat je dingen onderneemt! +:)+
Ik geloof grif dat het zwaar is (en dan een keertje oxazepam 'het zij zo') - en gun jezelf nu maar weer rust tot dinsdag.

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 15:39

Afgelopen week 2 gesprekken met de PO gehad hij doet echt zijn best evt hulp zoeken maar het is een en al ellende. We hebben nog “maar” 2 ideeen eentje aanvankelijk ze aangaven in oktober nog tijd te hebben maar ik ben ergens bang dat dit ook laag drempelig is en de ander heeft een jaar wachttijd dus dan toch maar ingeschreven bij de eerste. Toch heb ik er geen goed gevoel bij hopelijk komt dat nog. Ik ben echt de laatste dagen vooral heel moe en verschillig. Ik kan niet echt met mijn gevoelens overweg merk ik. Het bericht wat ik nu typ moet vanuit mijn tenen komen omdat er een blokkade lijkt te zitten die de overhand neemt maar ik probeer toch voor mezelf het gevoel te benoemen om op een latere tijdstip te kunnen zeggen ja dat voel ik nu ook of dat het juist heel anders is.
Van het weekend staat er een uitje op de planning maar alles in mij schreeuwt ik wil niet alleen omdat ik het liefst in een donkere grot wil zitten en niemand om mij heen wil. Ik wil niet praten niet gezellig doen niks moeten dit is toch geen normaal gevoel?
Ik hoop dat ik toch in de komende dagen wat stabieler ben kwa emotie en een klein beetje licht ga zien.

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 07:37

Hoi meis, wat een situatie...!
Moeten kiezen uit twee wachtlijsten 'en dan neem je maar de kortste'.
Alsof oktober kort is - wel sakkerloot nog aan toe!!!

En een uitje 'klinkt gezellig', maar als je dit soort dingen niet kunt delen wordt het juist eenzaam.
Vaak schreef je over het opzetten van het masker. Dit is een typische situatie om het ding weer op te zetten...

En lang leve de praktijk oh meneer - aan dat soort mensen heb je iets!!!

(En duimen draaien dat het in oktober goed komt.)

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 23:33

Ik heb mijn twijfels uitgesproken maar de PO heeft vertrouwen dus ik moet proberen zijn mindset daarin te volgen. Deze week gaat mij niet al te goed af waar het lijkt beter te gaan merk ik dat het toch niet goed zit. Ik voel z’n enorme blokkade begin van de week weer wat ondernomen uitgesproken dat het ok voelde en namate de week vorderde zijn de angst gevoelens sterker geworden. Het paniek slaat weer toe en ik wil alleen in mijn veilige haven zitten zonder mensen om mij heen afgesloten van alles en iedereen. Ik voel mij dan enorm schuldig naar mijn paard toe want zelfs die wil en kan ik niet zien. Ik kan het gevoel ook niet omschrijven het lijkt of er een zware ketting aan mijn been hangt die mij tegen houdt. Morgen staat er een uitje op de planning en ik kan er helemaal niet naar uit kijken het liefst slaap ik tot zondag. Waarom? Dit is toch gewoon stom ik weet het niet meer…

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:49

Ach wat ontzettend verdrietig als je hersenen je de mooie kanten van het leven niet kunnen laten zien. Ik heb geen ervaring hiermee dus ook geen tips maar wil je wel laten ervaren dat er veel mensen zijn die jou graag hieruit willen zien komen dus ik hoop dat je dat ook zo mag voelen, sterkte weer!!

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:09

Lieve Thijsje,
'hang boven je bed' "Angst is niet stom".

Als iemand die voor zo ongeveer alles bang is geweest : het is wel heel naar.
Angst is zoiets als je overlevingsinstinct. Het gaat buiten je wil om.
Sterker nog: soms weet je als mens (nog) niet dat je iets gezien, gehoord, geroken etc hebt - maar je amygdala heeft er wel 'lucht van gekregen'.
En als een geur, vorm, kleur, geluid etc ooit 'gevaar' heeft betekend, zet je amygdala je lichaam in alarm.

En wat dan vaak goed helpt: 'doe alsof' je vecht of vlucht.
Want dat is 'wat Moeder Natuur wil': er is gevaar - nu ja, volgens jouw amygdala - en dan moet je iets DOEN.
Een minuut hollen, karate oefenen of hoe het maar uitkomt.

En daarna proberen wat te ontspannen. Peter Levine heeft op YouTube een serie films, één daarvan gaat over laag, en lang 'Voeoeoeoeoe' zingen, als een manier om je zenuwstelsel na angst weer te kalmeren.
Thijsje38 schreef:
Ik heb mijn twijfels uitgesproken maar de PO heeft vertrouwen dus ik moet proberen zijn mindset daarin te volgen. Deze week gaat mij niet al te goed af waar het lijkt beter te gaan merk ik dat het toch niet goed zit.

... en op zich denk ik dat het twee verschillende dingen zijn.
Het is goed dat hij vertrouwen heeft -
maar ik denk niet dat hij verwacht dat het nu allemaal wel over gaat en de moeilijkheden nu weg zijn. :(:)

Uiteraard is het balen dat zijn steun niet alles als sneeuw voor de zon weghaalt... :(:)

Dat gun ik je van harte, maar dat is een proces en je staat aan een begin.
Citaat:
Het paniek slaat weer toe en ik wil alleen in mijn veilige haven zitten zonder mensen om mij heen afgesloten van alles en iedereen.

Ja, dat is zo'n oer-kwestie.
Bij gevaar: naar huis.
Naar je veilige holletje, wegkruipen.
En voor alle duidelijkheid: je kunt stommere dingen doen!!
Citaat:
Ik voel mij dan enorm schuldig naar mijn paard toe want zelfs die wil en kan ik niet zien. Ik kan het gevoel ook niet omschrijven het lijkt of er een zware ketting aan mijn been hangt die mij tegen houdt.
:(:)
Citaat:
Morgen staat er een uitje op de planning en ik kan er helemaal niet naar uit kijken het liefst slaap ik tot zondag.

Sterkte vandaag!