Als leven overleven wordt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 02:09

Thijsje38 schreef:
Dat ik mij niet hoeft te schamen dat mijn gevoel anders is en ik er niet helemaal alleen voor sta.


Ik quote even alleen je laatste zin, want dat is zo belangrijk en het is zo goed dat je je dit realiseert. Het is zeker ook heel goed dat je van je af schrijft, ondanks dat het allemaal zo frustrerend is en niks vanzelfsprekend is of lijkt te zijn.
Ik vind je onwijs sterk en ik hoop dat je de kracht van je vechtersmentaliteit vasthoudt. Blijf vooral van je afschrijven en hier terugkomen. Je bent zo dichtbij de hulp die je nodig hebt en verdient.
Nog even en het is maandag en ik duim dat je snel gebeld wordt

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:54

Wat lastig en ontzettend vervelend dat je je nu zo voelt :(:) Grote knuffel van mij!

En wat knap dat je ziet en erkent dat je je PO nu hard nodig hebt. Dat is reuzesterk van jou!
Ooit zei iemand tegen mij: 'juist de mensen die hulp durven vragen, zijn de sterkste mensen'. En dat ben jij dus ook :*

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 11:07

Wat lief van jullie dankjewel
Het was een heftige nacht ik ben halverwege de nacht eruit gegaan om te gaan wandelen met de hond maar kreeg onderweg een paniek aanval.
Door de vermoeidheid voel ik mij erg angstig en komt ook de onbegrip van mijn huisarts hard aan. Ik vind het zo gemeen dat ik zo moet smeken om mijn medicijnen die ik overigens al bijna 20 jaar slik en dan juist in het weekend zonder zit. Ik wordt ook niet serieus genomen en voel mij vaak een project want ik wordt altijd bij de leerlingen geplaatst. Ik heb er steeds minder vertrouwen in dat het goed komt. Ik heb wel eens aangegeven dat ik anders op zoek ga naar een andere huisarts en krijg dan je kan toch nergens anders terecht dit maakt het naar hulp vragen steeds lastiger. Daarom ben ik ontzettend blij met mijn PO al zie ik nu wel erg tegen het gesprek op van morgen omdat ik bang ben weer door de emoties dicht te klappen ik heb mij al voorgenomen deze berichten uit te printen en mee te nemen.

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:24

Ik wou net typen. 'Voelt het oke om je posts uit te printen en mee te nemen naar de PO?'. Maar dat had je zelf al bedacht.
Je doet het echt goed Thijsje :(:) En ik vind het zo naar dat je je bij de HA niet gehoord voelt.

pateeke
Berichten: 2227
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:24

Herkenbaar dat je je door de HA niet gehoord voelt in je hulpvraag. En ja telkens de studenten / assistenten is ook niet fijn. Er zijn er zeker goede, maar ook een deel die echt te onervaren zijn, is mijn ervaring.
Gelukkig voel je je wel gehoord door de PO. Is het misschien een mogelijkheid dat de PO overlegt met de HA zodat je niet nog eens zonder medicatie is zit in het weekend en de HA je wel serieus neemt?

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:32

Goed van je om dit uit te printen en mee te nemen. Het maakt zoveel meer duidelijk waarschijnlijk.

Misschien kan de PO ook het probleem 'huisarts' met je bespreken? Kijken waar het anders/beter kan of dat toch overstappen een betere optie is?

Sterkte vandaag, hopelijk een 'goed' gesprek!

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:45

Hoi Thijsje,
Hopelijk heb je zo meteen een goed gesprek!
Goed om dingen uit te printen:'leg het letterlijk allemaal maar op tafel'.

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 09:58

Het was een heftige dag ik heb maar meteen mijn topic laten lezen en het is best heftig tegenover iemand te zitten en erover te praten. Hij was allerminst blij met de handeling van de huisarts en gaat erover in gesprek. Ik heb aangegeven dat ik de laatste tijd het gevoel heb mensen tot last te zijn en dan vaak denk als ik er niet was konden zij de energie in iemand anders steken die wel te helpen is. De antwoord dat ik kreeg was dat hij mij nu 2x per week wilde zien ipv 1x in de 2 weken. Toen ik thuis was sloeg wel even alles aan de vermoeidheid de stress en wilde sterk op z’n moment dat het in één klap klaar was. Ik ben toch maar even op de bank gaan liggen om te slapen het gaat nu wel iets beter maar ik merk dat mijn gedachtes heel sterk zijn door het slaapgebrek. Hopelijk komen mijn medicijnen eindelijk binnen vandaag.

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:26

Hallo, probeer vol te houden, want zo te lezen neemt je PO je wel serieus.

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:23

Misschien eroverheen gelezen en als je het niet wilt vertellen ook prima natuurlijk maar welke medicatie slik je normaal gesproken?

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:25

Fijn dat de PO naar je luistert :(:)

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:00

Fijn: de PO neemt jou serieus.

Als al die andere 'zaken' niet zo triest waren, zou ik hiephoi hebben getypt.

Ik ben blij voor je.

... en ik heb ook de ervaring: krek op het moment dat er eindelijk iemand het patroon doorbreekt
- eieieindelijk iemand die jou serieus neemt -
dat ik niet blij kon zijn.
(Ik was te boos, te moe, te verdrietig - 'het kan dus wel, maar x, y en z hebben het verdomd'.)

:(:)

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 11:28

Ik slik medicijnen om te slapen door een chronisch slaap probleem daarbij ook de antidepressiva als ik deze dus ineens 4 dagen niet heb is het voor mij wel een probleem. Ik heb ze inmiddels maar mijn lichaam moet de schade nog even gaan verwerken waardoor ik nu weer veel thuis zit.
De laatste dagen zijn weer wat rustiger verlopen en ik merk dat ik weer wat contact opneem met mensen dat wilde ik afgelopen tijd niet omdat ik met niemand een koetjes en kalfjes gesprek aan wilde gaan. Het andere gevoel lijkt weer even verdoofd wat natuurlijk alleen maar goed is. Ik lees het topic regelmatig even door als ik er doorheen zit dit helpt mij net even weer met beide benen op de grond te staan. De pbs die ik ontvang ben ik enorm dankbaar soms moet ik alleen even een rust moment nemen om die te beantwoorden en die heb ik nog niet heel veel. Het “dubbel leven” is soms wel zwaar hier kan ik even echt mezelf zijn niet bang hoeven te zijn of ik iets verkeerd breng of ik verkeerd overkom geen masker opzetten het is gewoon fijn. Morgen heb ik weer gesprek met de PO en maandag weer ik hoop wel dat het hulp bij de ggz snel opstart zodat ik daar terecht kan voor mijn medicatie en niet steeds bij de huisarts hoef te zijn.

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:09

Wat een positief bericht dit keer! Fijn dat je iets rust hebt, je medicatie er weer is en het even wat lichter lijkt te zijn.

Ik duim met je mee voor snelle hulp van de GGZ en vooral goede en gerichte hulp voor jou.

Goed om te lezen dat de PO je echt serieus neemt en die gesprekken dus gelijk meer frequent heeft ingepland. Je bent er niet, het is een hele bumpy road, maar bovenstaande berichtje gloort iets van hoop in door. En dat juich ik alleen maar toe.

Wees lief voor jezelf!

Rocamor

Berichten: 10907
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:22

Wat een relatief fijn bericht dit keer TS. Maar ik vind het zo onwijs verdrietig voor je dat je het gevoel hebt dat je IRL begrepen wordt door de PO en dat je dus echt een dubbel leven moet lijden / leiden.

Alsof je met je eigen gevoelens al niet druk genoeg bent, ook nog rekening houden met hoe anderen het menen te moeten zien...

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 13:18

Geen bericht is goed bericht toch?
In dit geval is dat wel redelijk aan de orde. Al heb ik in mijn laatste gesprek bij de PO aangegeven dat ik wel weer last heb van onrust.
We hebben nu een ander manier van gesprekken gevonden wat zo goed werkt namelijk wandelen. Ik kan mijn spanning beter kwijt en heb ik het gevoel dat de muur wat minder ver omhoog gaat. Ik maak volgens hem flinke stappen (al zie ik die zelf niet zo) maar hij hamert erop dat ik die wel moet erkennen. Hij gaat nog wel achter de aanmelding van de ggz aan want daar heb ik tot op heden niks van gehoord.
Ik heb nog steeds momenten dat ik vastloop maar ik durf het nu meer uit te spreken. Ik begin te voelen dat ik er niet altijd meer alleen voor sta al vind ik dit tegelijk ook een angstige gevoel want wat je niet hebt kan je niet kwijtraken. Ik zei ook tegen de PO ik merk dat ik op de goede weg zit maar wat als ik weer een verkeerde afslag neem? Wat als ik toch nog niet sterk genoeg ben ?

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:24

In dit geval is geen bericht inderdaad goed bericht.

Toch fijn om wat van je te lezen.

Twijfels, angsten, onzekerheden, ik zie ze allemaal hier staan. Maar ook lichtpuntjes, stapjes vooruit ondanks die angesten en twijfels. Voorzichtige positieve gedachten, die er nog niet zijn mogen maar stiekem wel zijn.

Conclusie: fijn bericht! Puur om het te lezen maar ook de stapjes die je maakt. Doe maar rustig aan, dat mag best, veel meer solide qua basis om op te bouwen, dan grote passen, snel thuis.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:00

Thijsje38 schreef:
Geen bericht is goed bericht toch?
In dit geval is dat wel redelijk aan de orde. Al heb ik in mijn laatste gesprek bij de PO aangegeven dat ik wel weer last heb van onrust.
We hebben nu een ander manier van gesprekken gevonden wat zo goed werkt namelijk wandelen. Ik kan mijn spanning beter kwijt en heb ik het gevoel dat de muur wat minder ver omhoog gaat. Ik maak volgens hem flinke stappen (al zie ik die zelf niet zo) maar hij hamert erop dat ik die wel moet erkennen. Hij gaat nog wel achter de aanmelding van de ggz aan want daar heb ik tot op heden niks van gehoord.
Ik heb nog steeds momenten dat ik vastloop maar ik durf het nu meer uit te spreken. Ik begin te voelen dat ik er niet altijd meer alleen voor sta al vind ik dit tegelijk ook een angstige gevoel want wat je niet hebt kan je niet kwijtraken. Ik zei ook tegen de PO ik merk dat ik op de goede weg zit maar wat als ik weer een verkeerde afslag neem? Wat als ik toch nog niet sterk genoeg ben ?

Ik ben het eens met je PO. Alleen al vanuit dit bericht kan ik zien dat je voor jou doen heel wat stappen hebt gemaakt. Lees voor de aardigheid eens de openingspost van dit topic en dan je laatste post. Ik zie bij de openingspost iemand die op had gegeven. Nu zie ik iemand die levenslust heeft en wil vechten om beter te worden, al gaat het misschien nier zo snel als dat je zelf zou willen. Je kunt je lichaam en je hoofd niet overhaasten. Laat het lekker de tijd nemen die je nodig hebt hiervoor. Ik ben zelf al 4 jaar bezig met een verwerkingsproces en ik ben echt nog niet klaar. Maar ik kan wel zeggen dat de persoon in het begin van het proces een hele andere persoon is dan wie ik nu ben. En dat is goed. Houd die moed erin. Je bent een vechter. Je komt er wel :j

En als het gaat om onzekerheden, die mogen er zijn. Je hoeft ze niet te verstoppen of rooskleurig te maken. Her zijn oprechte onzekerheden die er zijn voor een reden. Dus laat ze er lekker zijn. De kunst is om ernaar te kijken en niet ernaar te handelen en jezelf er te ver in mee te laten slepen. Maar jou PO kan je daar vast en zeker mee helpen.

En als je ook eens een terugval hebt. Dat hoort erbij. Herstellen gaat nier alleen in een rechte stijgende lijn helaas. Het gaat met ups en downs. En die mogen er ook zijn.

Goed bezig. Ik ben heel blij om dit te lezen *\o/*

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:16

Goed hoor, fijn dat je deze stappen met ons deelt!!

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 17:57

Eindelijk ben ik gebeld voor een aanmelding en weer loop ik tegen een deur aan. Ik had een aardige vrouw aan de lijn waarbij ik een vertrouwt gevoel had. Ze hebben het druk (als ik 4 maanden wacht op hulp lijkt me dat zo te zijn) dus de aanmelding gaat via de telefoon. Ik krijg de vraag of ik in het verleden “donkere” gedachtes heb gehad en mbt tot de schrik moment een aantal weken geleden gaf ik dat eerlijk toe. Blijkbaar had ik dat niet moeten doen want ik kreeg meteen te horen dat er dus een contra indicatie kwam en de mij dus niet in staat zijn te helpen!
Dat ik beter ergens anders op de wachtlijst kan staan … en nu weer voel ik mij benauwd. Door altijd maar de masker op te doen en mijzelf sterk te houden werd ik nooit serieus genomen nu ben ik open en eerlijk en schreeuw ik letterlijk om hulp en dan wilt niemand mij helpen. Ik heb geprobeerd mijn PO te bellen maar die is enkel via de huisarts te bereiken en ja die is nooit te bereiken. Ik voel mij erg bekneld dus ik hoop door hier te schrijven ik niet in mezelf keer. Ik probeer aan leuke dingen te denken maar ik voel een soort spanning, onrust, angst en onzekerheid over mij heen komen. Hoe lang kan ik dit blijven rekken.

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:06

Het is beter dat je nu open en eerlijk bent en dat zij dan ook direct eerlijk zijn in wat hun mogelijkheden zijn. Zo ga je geen hopeloos traject in waarna je na een paar weken alsnog te horen krijgt dat dit een doodlopende weg is.

Dapper van je dat je eerlijk was, dat zal niet makkelijk zijn geweest. Eraan toegeven is toch de eerste stap en zo kunnen mensen je uiteindelijk makkelijker helpen. Het is goed dat je afleiding zoekt en maak je maar geen zorgen, er zijn meer wegen naar Rome!

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:16

Och Thijsje toch...!!!
:(:) :(:) :(:) :(:)
Het is toch om uit je vel te springen...!!! -:(-
Je meld je aan (al dan niet via de Poh, dat is de kern niet)
bij de ggz omdat je donkere gedachten hebt.
En dus zeg je dat bij de intake -
"en is het wéér niet goed".

En vreselijk zuur om dat op vrijdag te horen en dat de poh niet te bereiken is.
(Want die, of de huisarts zelf, zouden wellicht de ggz op betere gedachten kunnen brengen.)

Nou weet ik wel 'dat het ene traject in de ggz het andere niet is' -
maar de ggz IS er voor mensen met die donkere gedachten
(wel sakkerloot hoe heb ik het nu dan toch?!?!?!).

En de intake is er om te zorgen dat je binnen de instelling op de goede plek terecht komt.

Houd je haaks, hoor!!

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 12:26

Ik heb zojuist contact met de PO gehad die gaat er meteen achteraan en ondanks dat wij vw pas een afspraak zouden hebben wilt hij dat ik vanmiddag langs kom. Ik ben erg onrustig kan niet rustig op de bank tv kijken zonder dat ik 500x mijn telefoon pak ik wil van alles doen maar mijn energie is zo laag. Ik vind het heel erg om de deur uit te gaan en ik wordt overspoeld door verschillende emoties. Ik hoop zo dat ik niet weer terug naar af ben. Sorry als mijn bericht wat warrig is maar ik moest het even delen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:07

Thijsje38 schreef:
Ik heb zojuist contact met de PO gehad die gaat er meteen achteraan en ondanks dat wij vw pas een afspraak zouden hebben wilt hij dat ik vanmiddag langs kom. Ik ben erg onrustig kan niet rustig op de bank tv kijken zonder dat ik 500x mijn telefoon pak ik wil van alles doen maar mijn energie is zo laag. Ik vind het heel erg om de deur uit te gaan en ik wordt overspoeld door verschillende emoties. Ik hoop zo dat ik niet weer terug naar af ben. Sorry als mijn bericht wat warrig is maar ik moest het even delen.


:(:)

Je bent momenteel niet de enige. Ik voel me momenteel precies hetzelfde als jij, alleen om andere redenen. Laten we er dan samen doorheen gaan. Is wat minder erg dan alleen :)

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:16

Fijn dat je terecht kunt bij de PO.

En andermaal: heel veel sterkte. :(:)
Afgewezen worden is hartstikke rot dus ik snap beslist dat je moe en onrustig bent.
(Wat overigens een beroerde combinatie is, maar dat had je al gemerkt.)