Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
MarliesV schreef:LoveGlove, de strekking is zeker waar. Je moet het zelf doen, van jezelf houden enz.
Weet helaas heel goed waar ik over praat met een (ex-)partner met een depressie en anti-sociale-persoonlijkheidsstoornis. Je kan niet helpen als partner zijnde, maar je kan wel luisteren, erkennen dat iemand er is en simpel weg door het dagelijkse leven op orde te houden en iemand te zien staan, steun geven.
Minstens je verhaal kwijt kunnen bij degene die het dichtst bij je staat, is wel erg fijn en dat mis ik bij de TS.
Thijsje, goed dat je weer belt. Ik merk aan alles dat je wel heel graag 'beter' wilt worden. En stiekem is dat heel sterk he, ook al voel je je zo op, die wil zit er wel!
Kookaburra schreef:Misschien dat het helpt om kleinere doelen te maken?
Je wilt nu iets creatiefs doen, boodschappen doen, naar buiten, een andere serie kijken... Dat zijn al 4 dingen! Een waslijst voor iemand die het pittig heeft
Je mag ook tegen jezelf zeggen: vandaag doe ik 1 ding. En de rest hoeft niet. Dat mag.
Je kunt ook zeggen: het naar buiten gaan is dit keer geen lang blok wandelen. Maar even de deur uitstappen en bij de planten in de tuin kijken of even de straat uitlopen en daarna weer naar binnen. Maak 1 of 2 doelen zo klein dat het lukt. En dan is er morgen weer een dag
MarliesV schreef:Zoveel in 1 dag is niet nodig he. Ik weet dat je graag wilt, maar babysteps zijn ook voldoende.
Als je op 1 dag het lukt om boodschappen te doen, vlag uit.
Dag 2 een serie afkijken, vlag uit
Dag 3 de was wegwerken, vlag uit.
Alles in 1 keer, je hebt teveel gedaan! Opbouwen Thijsje, geef het de tijd. Die onrust wil alles doen, doen doen, normaal normaal normaal. Maar wat is normaal? Nu even niets.
Knuff.