Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esperanza schreef:Ik vind EMDR echt fantastisch. In tegenstelling tot eindeloos praten gebeurt er echt wat in je hoofd. De rest van de dag en de dagen erna ben je even wat 'van de leg' maar daarna voel je je echt met een sprong vooruit gaan. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten uitleggen.
Je hoofd heeft een associatie met (in jouw geval die naalden enzo) en grijpt altijd naar deze vaste paniek route. Door de EMDR worden je hersenen gemotiveerd (door die links-rechts stimulatie) de ervaring als een nieuwe op te slaan. Dus met een normale reactie naar die situatie.
Ik kan me voorstellen (voor xSCWx) dat het wel uitmaakt wie het doet. En er is natuurlijk meer ervaring in, zoveel jaren later. Maar zoals bij iedere therapie, heb je goede en minder goede therapeuten.
Nagini schreef:Ja, ik weet niet zeker over het vanuit trauma komt. Mijn moeder vertelde me wel dat ik met een jaar of 2 veel bloed heb moeten afgeven en ze me toen met 4 man krijsend hebben moeten vasthouden. Ik weet niet of het daarvandaan komt, want daar heb ik geen herinnering van.