Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Ik had op mijn eerste job ook opeens her en der rode vlekken. Bleek een contactallergie te zijn aan het materiaal waaruit de bureau's gemaakt waren. Telkens ik met mijn hand aan mijn gezicht of hals kwam, ontstond er een grote rode vlek.
Maar bij jou is het niet het hele jaar door of lees ik verkeerd?
Janine1990 schreef:Vind ik nog helemaal niet zo'n gek idee... Het is in de winter wel erger dan in de zomer. Maar ook in de zomer komt het voor. Ik zit wel vaak aan mijn gezicht.
Om wat voor materiaal ging het bij jou? Kan het ook een schoonmaakmiddel zijn? Bureaus worden wel elke dag afgenomen.
Janine1990 schreef:Heb je dat bij de huisarts gedaan?
Ik ben aan de hand van jouw bericht gaan googlen en ik weet 99% zeker dat het gaat om netelroos.
Morgen maar even de huisarts bellen of dit onderzocht kan worden.
Sabbientje schreef:Janine1990 schreef:Heb je dat bij de huisarts gedaan?
Ik ben aan de hand van jouw bericht gaan googlen en ik weet 99% zeker dat het gaat om netelroos.
Morgen maar even de huisarts bellen of dit onderzocht kan worden.
Volgens mij doet de huisarts zelf geen allergietesten.
denk dat je moet vragen voor ene doorverwijzing naar een dermatoloog of allergoloog.
ik heb bij de dermatoloog een plaktest gehad. Daar kwam uit dat ik niet tegen parabenen kan.
Pandora2 schreef:Ik heb die testen ook in het ziekenhuis laten doen als ik het mij goed herinner.
HA doen dit inderdaad niet.
Edit; jeuk heb ik nooit gehad aan die plekken trouwens.
Janine1990 schreef:Pandora2 schreef:Ik heb die testen ook in het ziekenhuis laten doen als ik het mij goed herinner.
HA doen dit inderdaad niet.
Edit; jeuk heb ik nooit gehad aan die plekken trouwens.
Oh ik wel en flink ook... Voel me er eigenlijk de hele dag oncomfortabel door.
Morgenochtend kan ik al naar de huisarts, hopen dat ze me gericht een kant op kunnen sturen, zodat we op het werk eventueel de boosdoener kunnen verwijderen.
Twirre2006 schreef:Heb je ook een foto van de plekken? Ik had een aantal jaren terug jeukplekken rondom mijn ogen en op mijn oren. Zalf van de huisarts gehad maar werkte niet. Doorverwijzing gekregen naar de dermataloog. Omdat ik mijn haar verf had zij gelijk het idee dat het wel eens van de haarverf kon komen. In haarverf zit een stof DPD die de kleur van de verf donker maakt. Test met plakkers op de rug gehad en ik reageerde hier inderdaad op. Later nog de prikjestest aan de binnenkant van de arm gehad. Ik heb andere haarverf gezocht en gevonden en die gebruik ik nu en de klachten zijn zo goed als over. Soms speelt het nog iets op maar heb nu goede zalf van de dermataloog en na een paar keer smeren is het weer over. Lijkt mij inderdaad dus ook het beste om uit te zoeken waar je allergisch voor bent.
Pandora2 schreef:Lekkere HA![]()
Heb je dan toch ook niet moeten betalen als hij toch niks wil doen ?