Ja, ik ben blijkbaar allergisch voor paarden ineens.
Met vorige stages had ik altijd wel dat mijn huid in het begin even moest wennen aan paarden als ik er al even niet meer in de buurt ben geweest. Maar dat was na 2 weken dan ook weer weg. Ik heb dit met alle dieren zo’n beetje wel. Ik ben half allergisch voor alle dieren. Maar meestal als ik met dezelfde beesten omga voor een week of 2 gaat dat ook wel weer weg.
Ik zit nog in die twee weken fase maar mijn huid heeft nog nooit zo heftig gereageerd op paarden. Mijn wangen voelen meer aan als leren plakken ofzo. En het hele gebied onder mijn kin zit helemaal onder de bultjes. Het brand en jeukt echt enorm veel tot op een punt dat ik niet zoiets kan hebben van: oh daar ik me voor twee weken wel doorheen zetten. Dat lukt me echt niet.
Hoe kan ik dit het beste behandelen? Ik gebruik nu momenteel mijn normale gezichtsverzorging (dr Hauschka) om het ietwat onder controle te houden. Het vervelende hier is dat mijn huid op bijna alle huidsproducten allergisch reageert en mijn huid is heel gevoelig. Dr Hauschka is het eerste merk waar dat niet bij gebeurt. Dus ik kan ook niet zomaar iets op mijn huid smeren want daar maak ik het sowieso erger mee. Ik heb zitten denken aan sudo crème maar ik weet niet of dat de goede oplossing is.
Ik moet er wel bij zeggen dat het seizoen denk ik niet meehelpt. Het wordt kouder etc en dat heeft mijn huid nooit leuk gevonden. Maar dit is echt extreem. Eerlijk gezegd lijkt het bijna of ik lupus heb (de vlinder uitslag die veel mensen met lupus vaker hebben). Zelfs mijn ogen doen eraan mee

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen? Ik ga er vanuit dat het ook wel minder wordt maar tot die tijd heb ik iets nodig om het ietwat onder controle te houden. Ik ben zo iemand die evengoed naar de paarden zal blijven gaan al ga ik ervan dood. Ik houd teveel van die beesten. En daarbij heb ik nu eindelijk een hele leuke dagbesteding. Dus als mijn huid dit voor me moet gaan verpesten weet ik het echt niet meer.