Hoe verzorg je een paarden allergie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Hoe verzorg je een paarden allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 08:29

Ik weet niet zeker waar ik dit moet neerzetten dus ik gok hem even hier.

Ja, ik ben blijkbaar allergisch voor paarden ineens.

Met vorige stages had ik altijd wel dat mijn huid in het begin even moest wennen aan paarden als ik er al even niet meer in de buurt ben geweest. Maar dat was na 2 weken dan ook weer weg. Ik heb dit met alle dieren zo’n beetje wel. Ik ben half allergisch voor alle dieren. Maar meestal als ik met dezelfde beesten omga voor een week of 2 gaat dat ook wel weer weg.

Ik zit nog in die twee weken fase maar mijn huid heeft nog nooit zo heftig gereageerd op paarden. Mijn wangen voelen meer aan als leren plakken ofzo. En het hele gebied onder mijn kin zit helemaal onder de bultjes. Het brand en jeukt echt enorm veel tot op een punt dat ik niet zoiets kan hebben van: oh daar ik me voor twee weken wel doorheen zetten. Dat lukt me echt niet.

Hoe kan ik dit het beste behandelen? Ik gebruik nu momenteel mijn normale gezichtsverzorging (dr Hauschka) om het ietwat onder controle te houden. Het vervelende hier is dat mijn huid op bijna alle huidsproducten allergisch reageert en mijn huid is heel gevoelig. Dr Hauschka is het eerste merk waar dat niet bij gebeurt. Dus ik kan ook niet zomaar iets op mijn huid smeren want daar maak ik het sowieso erger mee. Ik heb zitten denken aan sudo crème maar ik weet niet of dat de goede oplossing is.

Ik moet er wel bij zeggen dat het seizoen denk ik niet meehelpt. Het wordt kouder etc en dat heeft mijn huid nooit leuk gevonden. Maar dit is echt extreem. Eerlijk gezegd lijkt het bijna of ik lupus heb (de vlinder uitslag die veel mensen met lupus vaker hebben). Zelfs mijn ogen doen eraan mee :\

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen? Ik ga er vanuit dat het ook wel minder wordt maar tot die tijd heb ik iets nodig om het ietwat onder controle te houden. Ik ben zo iemand die evengoed naar de paarden zal blijven gaan al ga ik ervan dood. Ik houd teveel van die beesten. En daarbij heb ik nu eindelijk een hele leuke dagbesteding. Dus als mijn huid dit voor me moet gaan verpesten weet ik het echt niet meer.

siskeh

Re: Hoe verzorg je een paarden allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:33

Ben je al eens bij de huisarts geweest?
Ik kan me ook voorstellen dat anti-histamine bijvoorbeeld in dit geval zou kunnen helpen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 08:36

siskeh schreef:
Ben je al eens bij de huisarts geweest?
Ik kan me ook voorstellen dat anti-histamine bijvoorbeeld in dit geval zou kunnen helpen.

Dat wil ik pas doen als dit echt langer dan 2 weken blijft aanhouden. Ik zit nu op een week dus aan het einde van volgende week wil ik een afspraak maken als het niet minder is geworden. Want dat is hoe het normaal werkt bij mij. Ik ben al met 10 miljoen dingen tegelijk bezig dus als de dokter even kan wachten zou mijn mentale gezondheid dat enorm waarderen :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:37

Ik gebruik ceterizine voor mijn paarden allergie. Helpt best goed. Maar ik zou dit ook even voorleggen bij de huisarts, jouw klachten zijn wel veel erger dan die van mij.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 03-10-21 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:42

Eilleen nu kun je weer een paarse trui aan :)) :(:)

Maar gezien de heftigheid van de reactie zou ik er toch al vast een telefoontje naar de huisarts aan wagen. Behalve eventuele medicinale creme (hydrocortiderm oid) zal behalve geen contact met paarden niet helpen vrees ik. Waarom nog een week doormartelen zo? :(:)

Ik reageer zo op katten en knaagdieren. Allergiepillen, hydro.. creme en prednison tabletten kunnen het wegkrijgen maar het duurt wel een tijdje.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:43

Loratadine (anti-histamine) kan je in BE zonder voorschrift bij de apotheek halen, weet niet hoe dat in NL is geregeld. Sterker spul is op voorschrift.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 08:47

Misschien dat ik de huisarts van de week toch maar eens bel. Ik kan sowieso wel vrijdag pas gaan. Alle andere dagen zijn al volgeboekt helaas :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:48

Telefonisch overleg kan ook meest wel. Eventueel met sturen van fotos. :j als je daarmee voorkomt dat je de huisarts ook fysiek moet zien is het misschien prettiger voor je en sneller mogelijk

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:07

karuna schreef:
Eilleen nu kun je weer een paarse trui aan :)) :(:)
.

Haat aan autocorrect :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:17

Zeker naar de huisarts. Dit zijn geen rare klachten, allergie bouwt op en wordt vaak steeds erger.
Ik ben zelf ook allergisch voor paarden en sinds ik medicatie ervoor slik voor ik naar paarden ga zijn de klachten niet meer verergerd en ik ben niet zo benauwd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:45

Ten eerste : stoere bokkers sloven zich uit voor hun paatd en hun baas. Op zich niet slecht.
Maar vergeten zichzelf.
Een allergie bouwt zich op, dus graag snel actie.

Aanvullende tip: als het allergie is: zorg voor een perfecte darmflora. Een pittig deel van je immuunsysteem zit in/ wordt geholpen door je darmflora, dus dat is ook een optie om de schade te beperken.
Helaas weet de gangbare geneeskunde hier weinig van.
Bij de drogist kun je de serie van symbioflor kopen, goed en goedkoop en wetenschappelijk onderbouwd (= degelijke Duitse traditie). En uiteraard op termijn het liefst een arts of therapeut die echt verstand heeft van darmflora en allergie.