Geen blaasontsteking, maar wat dan wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Geen blaasontsteking, maar wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 08:07

Zondagavond had ik bij het afvegen na toiletbezoek bloed aan het wcpapier en druppels in de wcpot. Ik een beetje chagrijnig van 2x per maand ongesteld, dat heb ik weer. :roll: Tampon ingedaan en klaar.

Ik bleek alleen de volgende dag niet ongesteld te zijn, maar bij het laatste beetje urine bloed te verliezen. Tegen maandagavond had ik imo de typische verschijnselen van een blaasontsteking : buikpijn, buikregio bij de blaas opgezet, voortdurend het gevoel dat ik moet plassen, maar meestal dan een klein beetje (om dat regelmatig voortijdig te verliezen want ophouden no way, nog geen tijd om mijn broek los te maken) en het laatste beetje voelde branderig.

Dinsdag dus een potje opgehaald bij de huisarts. Maar: mijn urine is schoon! Het oogde ook gewoon helder. Het bloeden is inmiddels gestopt.

Had ik blaasontsteking en is die nu al aan het genezen dat het niet meer aantoonbaar is? Of moet ik aan wat anders denken? Afgezien van het bloedverlies heb ik de overige symptomen nog wel, de frequentie van het plassen wordt iets minder (van voortdurend naar om de 30 minuten, ook 's nachts wakker worden ervan).

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:10

was het toevallig precies in het midden van je normale cyclus?

Ben je geent voor Corona?

Urielle

Re: Geen blaasontsteking, maar wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 08:19

Midden van mijn cyclus inderdaad, maar het bloed kwam echt uit de urinebuis. Inmiddels een klein half jaar volledig ingeënt tegen corona, maar het gaat niet om een verstoring van mijn cyclus.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:43

De eisprong kan dit soort symptomen ook geven.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:01

Kan het een SOA zijn?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:09

Heb je urine op kweek laten zetten? Ik heb het afgelopen jaar 2x blaasontsteking gehad waarbij de eerste test schoon aangaf en na kweek toch een flinke ontsteking aanwezig was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:10

Kun je zwanger zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:24

Eehh ooit gehoord dat het eruit piesen van een niersteentje ontzettend pijnlijk is en de plasbuis beschadigd raakt.Waardoor je kan bloeden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:04

Is de urine getest of heb je met het blote oog gezien dat er nu geen bloed in zat? Dat laatste is nl super onbetrouwbaar, dus ik zou het wel inleveren bij de huisarts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:52

Kan wat gruis geweest zijn wat door je urinebuis moest maar zou wel vragen of ze het op kweek willen zetten. En goed drinken, altijd niet alleen nu.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:59

Ik wil je niet bang maken, maar mijn moeder verloor ook bloed bij het plassen en dat bleek uiteindelijk blaaskanker. Ik zou echt aandringen op goed onderzoek want bij mijn moeder was de urine ook "schoon". Beter te vroeg dan te laat, je blaas is super kwetsbaar en vaak moeilijk te behandelen. Eventueel vragen naar een echoscopie bij de uroloog in het ziekenhuis.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:08

xPabloBokt schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar mijn moeder verloor ook bloed bij het plassen en dat bleek uiteindelijk blaaskanker. Ik zou echt aandringen op goed onderzoek want bij mijn moeder was de urine ook "schoon". Beter te vroeg dan te laat, je blaas is super kwetsbaar en vaak moeilijk te behandelen. Eventueel vragen naar een echoscopie bij de uroloog in het ziekenhuis.

Dit is ook iets wat ik inderdaad zou navragen bij de huisarts. Beter het zekere voor het onzekere!
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 29-09-21 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:09

Is het niet handiger om dit soort vragen aan je huisarts of de assistente te stellen ipv op een paardenforum?

Ik werk zelf in de eerstelijnszorg en heb hier echt wel ideeën over maar zonder jou of je urine nagekeken ye hebben kan en wil ik hier echt geen advies over geven

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:13

Even goed drinken en kijken of het over gaat.Zo niet morgen nog een keer urine inleveren en vragen of ze het op kweek willen zetten omdat de klachten niet overgaan.
Je kan dit soort vragen beter neerleggen bij je huisarts

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:22

Ergens snap ik jouw reactie Polly, maar TS hééft juist al aangeklopt bij de huisarts en bleef met vragen zitten. Voor ons leken is het dan erg lastig in te schatten of je dan gewoon terug moet naar die zorgverlener of dat het ok is om het even aan te kijken. Dan kan het heel fijn zijn om eens aan anderen te vragen (eventueel online) wat hun gedachten zijn over de situatie. Gezien de reacties, zal ze zich misschien gesterkt voelen om toch nogmaals te bellen en haar vragen te stellen of aan te dringen op vervolgonderzoek.

TS, ik had eerder niet gereageerd (want ik heb geen idee), maar wel even een stipje gezet. Beterschap, hopelijk is het bij jou niets ernstigs (of ben je er op tijd bij) en worden je klachten snel minder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:42

JorineV schreef:
Ergens snap ik jouw reactie Polly, maar TS hééft juist al aangeklopt bij de huisarts en bleef met vragen zitten. Voor ons leken is het dan erg lastig in te schatten of je dan gewoon terug moet naar die zorgverlener of dat het ok is om het even aan te kijken. Dan kan het heel fijn zijn om eens aan anderen te vragen (eventueel online) wat hun gedachten zijn over de situatie. Gezien de reacties, zal ze zich misschien gesterkt voelen om toch nogmaals te bellen en haar vragen te stellen of aan te dringen op vervolgonderzoek.

TS, ik had eerder niet gereageerd (want ik heb geen idee), maar wel even een stipje gezet. Beterschap, hopelijk is het bij jou niets ernstigs (of ben je er op tijd bij) en worden je klachten snel minder.

Tsja maar als er al gewaarschuwd word voor blaaskanker zonder dat iemand hier haar zelf beoordeeld heeft of überhaupt het stickje heeft gezien vind ik dat wel ver gaan. TS neem gewoon even contact op met de assistente, zij kan je zeker verder helpen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:48

JorineV schreef:

Als je zorgen hebt, klop je bij je huisarts aan. Als je met zorgen en vragen blijft zitten naar aanleiding van wat je daar te horen hebt gekregen, moet je al helemáál daar zijn. Het is echt geen schande de huisartspraktijk op te bellen en te zeggen 'joh, het is me niet helemaal duidelijk/ ik heb nog vragen/ ik blijf met zorgen zitten'. Juist in deze situatie zou het enige advies wat ze hier krijgt moeten zijn 'ga terug naar je huisarts'.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 13:55

BaileyMix schreef:
Kan het een SOA zijn?

Ik heb een monogame relatie sinds 4 jaar. Zeg nooit nooit, maar ik verwacht het niet. Welke SOA's geven deze klachten?

Cayenne schreef:
Kun je zwanger zijn?

In principe niet. Ik heb wel een actief seksleven, maar hij komt niet klaar in mij.

eilleen333 schreef:
Is de urine getest of heb je met het blote oog gezien dat er nu geen bloed in zat? Dat laatste is nl super onbetrouwbaar, dus ik zou het wel inleveren bij de huisarts.

In het ingeleverde staaltje zat geen bloed (denk ik, neem aan dat ze me anders niet wegstuurden). De rest is op het oog : zondag en maandag vielen er echt bloeddruppels in de wc en was het wc papier waterig rood bij het afvegen. Beide zie ik nu niet meer.

Polly schreef:
Is het niet handiger om dit soort vragen aan je huisarts of de assistente te stellen ipv op een paardenforum?

Ik werk zelf in de eerstelijnszorg en heb hier echt wel ideeën over maar zonder jou of je urine nagekeken ye hebben kan en wil ik hier echt geen advies over geven

Daar heb je gelijk in, maar de assistente heeft dus zoiets van kom maar terug als de klachten blijven. Sowieso is de praktijk nogal van het aankijken, ik heb meer (chronische) klachten waar ze geen verder onderzoek naar willen doen. Is het een blaasontsteking die al zover genezen is dat de test niet meer uitslaat, dan laat ik het zo. Nierstenen en blaaskanker vind ik iets waar ik dan weer geen risico mee wil lopen. Vandaar.

Bedankt iedereen voor de ideeën. Ik ga een nieuw potje halen en vragen het op kweek te zetten. Zeker de blaaskanker klinkt angstaanjagend genoeg om even met mijn vuist op tafel te slaan.
Ik drink verder dagelijks 2-4 liter, slik standaard cranberrypillen en drink in de ochtend water met een scheutje appelazijn dus mijn urine zou zuur genoeg moeten zijn om bacteriën af te breken. Blaasontsteking komt zodoende al wel onverwacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:17

Eh, voor het zingen de kerk uit is geen anticonceptie!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:22

blaaskanker en nierstenen vind je niet in een urinekweek.
Maar ik zou bij aanhoudende klachten zeker even op een kweekbodem laten zetten, niet alles komt eruit op stick

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:27

Ik volg even, ik heb hetzelfde momenteel, begon twee week geleden voor mijn ongesteldheid, daarna gewoon normaal ongesteld geweest, en vandaag zit er weer bloed bij mn urine.
Heb ook een blaasontstekingachtig gevoel.
Er is twee week geleden al een potje urine naar de huisarts gegaan en is op kweek gezet, is helemaal niks uitgekomen.
Zwanger ben ik 100% zeker niet, ik ben gesteriliseerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:32

Urielle schreef:
Cayenne schreef:
Kun je zwanger zijn?

In principe niet. Ik heb wel een actief seksleven, maar hij komt niet klaar in mij.

Ook zonder klaarkomen in jou kun je zwanger raken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:39

Ik zou zelf van het idee van eventueel blaaskanker al niet kunnen slapen dus ik zou dit nagekeken willen hebben en aandringen op een onderzoek in het ziekenhuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 14:39

Cayenne schreef:

Alleen als er nog sperma van de vorige zaadlozing is achtergebleven, maar ivm LAT-relatie is de frequentie (helaas) niet groot genoeg om van voorvocht zwanger te raken. Hij is in de tussentijd ontelbare keren naar het toilet geweest, dus zelfs uitgaande van zelfbevrediging zijn er geen achtergebleven zaadcellen meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:40

Urielle schreef:
Cayenne schreef:

Alleen als er nog sperma van de vorige zaadlozing is achtergebleven, maar ivm LAT-relatie is de frequentie (helaas) niet groot genoeg om van voorvocht zwanger te raken. Hij is in de tussentijd ontelbare keren naar het toilet geweest, dus zelfs uitgaande van zelfbevrediging zijn er geen achtergebleven zaadcellen meer.

Ik geloof ook in sprookjes maar prima.