Hoe aan oude documenten komen "kindertijd"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Hoe aan oude documenten komen "kindertijd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 15:06

Hallo,

Ik wist niet goed hoe ik de titel moest formuleren, moet ik heb een vraag.

Vroeger, toen ik klein was heb ik diverse onderzoeken gehad waarbij uitkwam dat ik een vorm van autisme had/heb.

Ik zou graag weten of ik deze onderzoeken, formulieren, en uitslagen van die onderzoeken nog ergens zou kunnen opvragen.

Ik ben inmiddels gewisseld van huisarts (overleden) en vervolgens ook van huisartsen praktijk.

alice0cullen

Re: Hoe aan oude documenten komen "kindertijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:08

Als het goed is kun je dat gewoon opvragen bij je huisarts, zit gewoon in je medisch dossier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:20

Wat alice zegt. Hoe oud je ook bent, in je medisch dossier van de huisarts staat altijd een kopje met 'historie'. Daar staan de oudste documenten in en dat gaat meestal een heel eind terug. Gewoon even bellen naar je huidige praktijk met de vraag hoe ver zij terug kunnen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:21

Dan moet het wel bij de huisarts bekend zijn. Als het alleen bij de onderzoeksinstelling bewaard is dan wordt het na X jaar verwijdert.
Zo heeft mijn broer vroeger een tijdje in een instelling gezeten en toen hij daar jaren later zijn dossier wilde opvragen was het te laat en was het vernietigd.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:24

Maar er is een medisch bewaarplicht van (op dit moment) 20 jaar. Als een huisarts met pensioen gaat is de huisarts verplicht de dossiers of zelf te bewaren of in bewaring te geven bij een andere huisarts. Als de praktijk nog bestaat zou ik die eerst eens bellen.