Welke make-up reiniger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Welke make-up reiniger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 15:49

Hoi!!

Ik ben op zoek naar een goede (budgetvriendelijke) make-up reiniger. Normaal gebruikte ik de doekjes van de action maar heb begrepen dat doekjes niet goed voor je huid zijn?

Ik heb normaal alleen oog make-up en dan een lipstick/gloss op.

Welke reiniger vinden jullie fijn?

Amyyy

Re: Welke make-up reiniger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:02

Ik gebruik altijd amandel of kokosolie en micellair water op een herbruikbaar wattenschijfje. En daarna gewoon facewash

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 01:47

Afbeelding
Ik zweer bij deze :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 02:13

Bovenstaande gebruikte ik ook. Totdat ik die van de Lidl ontdekte. Kost maar €1,50, maar werkt als een tierelier (waterproof is ook zo weg).
En geen irritatie aan mijn super gevoelige huidje. :j

Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:17

Ik gebruik deze in combinatie met herbruikbare wattenschijfjes. De cleansing milk hiervan is ook fijn!
Afbeelding

De action heeft van die roze doeken die speciaal bedoeld zijn voor het afhalen van make-up. Met een beetje water of evt. make-up remover is je make-up er zo af. Ook een aanrader.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:44

Afbeelding
Ik kan deze aanraden. Ik draag waterproof mascara en dat gaat er prima af. En je huid wordt er na gebruik super zacht van.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:51

Ik heb altijd deze van L'Oréal, mast ben wel benieuwd wat hier favoriet is
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:05

Ik gebruik die van de Lidl en die vind ik serieus fijn! Verwijderd heel makkelijk mijn waterproof mascara, iets wat Nivea niet lukte.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:16

Als je echt goed voor je huid en je portemonnee wil...
Moet je juist niet kijken naar de drogisterij producten.
Die reinigen helemaal niet zo goed waardoor je er best wat van gebruikt. En je huid is echt niet zo schoon als dat het er op het oog uit ziet.
Veel michellaire wateren of make up doekjes (al zijn die laatste echt vreselijk voor je huid) zijn goed voor een eerste reiniging, daarna zal je nog met een balm er na moeten om het echt schoon te maken.

De beste reinigers voor alle make up, zelfs waterproof mascara en rode lip stains zijn de balsems die kunnen emulgeren met water.

De aller beste:

Clinique take the day of
Paula's choise oil cleanser
Glow recipe cleansing balm

Beste budget alternatief:
CeraVe cleanser
ELF cleansing balm

De meeste zijn te krijgen via Douglas, Boozyshop of de bijenkorf.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:04

Ik haal mijn make-up er altijd af met kokosvet (oogmake-up en wenkbrauwen) en een speciaal gezichtswashandje van de Hema (kan ik helaas nu niet terugvinden op de website). Ik draag waterproof mascara en hiermee is het er eigenlijk zo zonder moeite af (en dus ook zonder oogirritatie o.i.d.). De andere kant van het gezichtswashandje gebruik ik om alvast het grootste deel van mijn overige make-up. Naar mijn idee behoorlijk budgetproof, want kokosvet doe je behoorlijk lang mee en de gezichtswashandjes zijn herbruikbaar :)

Vervolgens gebruik ik de clear gezichtsreiniger van Paula's Choice om mijn gezicht echt schoon te maken, maar dan is eigenlijk de make-up er al af en gaat het over de "viezigheid van alledag".
Daarna komen alle andere producten van Paula's Choice (ben ik echt fan van, is het geld zo waard! <3 ), maar dat is al geen reiniging meer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:11

Dreamy schreef:
[ [url=m/az8i1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik de variant die waterproof makeup ook verwijderd. Zelfs de meest hardnekkige makeup gaat zonder al te veel moeite er vanaf.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:12

Hier ook van de Lidl! Een wit flesje met reinigingsmelk met een roze dop. Werkt als een tierelier :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:15

Peelie schreef:
Dreamy schreef:
[ [url=m/az8i1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik de variant die waterproof makeup ook verwijderd. Zelfs de meest hardnekkige makeup gaat zonder al te veel moeite er vanaf.

Dat is deze :j

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:19

c_alsemgeest schreef:
Die reinigen helemaal niet zo goed waardoor je er best wat van gebruikt. En je huid is echt niet zo schoon als dat het er op het oog uit ziet.
Veel michellaire wateren of make up doekjes (al zijn die laatste echt vreselijk voor je huid) zijn goed voor een eerste reiniging, daarna zal je nog met een balm er na moeten om het echt schoon te maken.

De beste reinigers voor alle make up, zelfs waterproof mascara en rode lip stains zijn de balsems die kunnen emulgeren met water.

De aller beste:

Clinique take the day of

CeraVe cleanser
ELF cleansing balm

Waar is deze top op gebaseerd? :)
Je noemt fijne producten, daar niet van. Drogisterij is inderdaad vaak duurkoop. Ik gebruik zelf producten van Dermaceutic, bevalt me goed.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:59

Ik gebruik de huismerk reinigers van Kruidvat of Trekpleister. Kosten niet veel en doen hun werk prima. Ik draag wel alleen mascara en oogpotlood.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:36

CKR schreef:
c_alsemgeest schreef:

De aller beste:

Clinique take the day of

CeraVe cleanser
ELF cleansing balm

Waar is deze top op gebaseerd? :)
Je noemt fijne producten, daar niet van. Drogisterij is inderdaad vaak duurkoop. Ik gebruik zelf producten van Dermaceutic, bevalt me goed.

Eigen ervaring, een vriendin die dermatoloog is en James Welsh :')

Ik gebruik zelf al 5 jaar die van clinique. De andere in de rij waren ook fijn, maar de clinique was wat mij betreft top voor mijn huid en krijgt alles er af.

Alles komt er af, en nadien voelt je huid fijn en verzorgd.
Ik heb een hele droge huid met hier en daar vette zones, snel verkleuring e.d. en dat is veel beter en stabieler sinds ik op deze manier reinig.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 13:11

Zo te lezen is die van lidl en garnier tot nu toe favoriet. Ben toch nog benieuwd naar meer ervaringen en andere producten!

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:41

Ik gebruik de Garnier micellair voor de gevoelige huid (roze variant) en onwijs tevreden mee! Haalt goed alle (oog)make-up weg en krijg er geen irritatie van

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:48

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:03

Ik gebruik cleansing balm van the inkey list en daarna nog een face wash van youth to the people.
The inkey list is prijsvriendelijk :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:21

Ik maak mijn eigen make-up reiniging doekjes met castille zeep, essentiele olie en baking soda. Super fijn en budget vriendelijk :D