Zomerdekbed luchtig maar wel zwaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Zomerdekbed luchtig maar wel zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 14:45

Door mijn medicatie heb ik het een stuk warmer in de nacht. Nu zoek ik een zomerdekbed die heel goed ventileert, vocht opneemt etc. Maar goed, ik google en ik vind van alles maar ik weet niet waar ik moet beginnen :P Moet ik iets van bamboe nemen? Katoen? Het mag ook best wel iets kosten aangezien het om onze nachtrust gaat. Kunnen jullie ons een richting geven? :)

Century

Re: Zomerdekbed luchtig maar wel zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:53

Wij hebben schapenwol, dat ademt al een stuk beter dan synthetisch. Denk je ook aan je matras? Als ik zweet nu komt dat met name doordat ons matras niet ventileert.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 15:00

Century schreef:
Wij hebben schapenwol, dat ademt al een stuk beter dan synthetisch. Denk je ook aan je matras? Als ik zweet nu komt dat met name doordat ons matras niet ventileert.

Ja dat is wel een goeie, maar volgens mij moet het matras op zich wel ademend zijn. Maar dat houd ik wel in mn achterhoofd.

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:05

Misschien kun je een verzwaringsdeken proberen? Die zijn er speciaal voor gemaakt. Ik zelf heb er bijvoorbeeld ook 1 waarvan de hoes van bamboe is, die is speciaal voor de zomer

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:27

Ik heb het ook altijd warm. Ons hoeslaken is van katoen satijn met een satijnen dekbed overtrek. Maar uiteindelijk is je topper ook erg belangrijk voor de afvoer van warmte en zweet.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:33

Ik heb een bamboe dekbed van de Hema, maar dat is niet echt zwaar te noemen. Hiervoor had ik een katoenen dekbed, volgens mij van de Lidl, en dat was al een stukkie zwaarder. Verder katoen of katoensatijnen hoeslakens, idd kijken of er bij je matras nog winst te behalen valt én bij je hoofdkussen.

Ik heb ook altijd wel een raam op een kier staan en de dauerluft (ventilatierooster) open, tenzij de wind echt vol op de slaapkamer staat, want dan waai ik mijn bed uit en dat is het andere uiterste. Moet ik naar het toilet, dan sla ik de deken een eind terug, zodat het bed gelijk even kan afkoelen.

op dit moment slaap ik nog met een katoenen dekbedovertrek met daar overheen een dunne fleecedeken trouwens, gaat nog prima.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:34

Ik heb deze https://www.fonq.nl/product/vandyck-was ... cm/161360/.

Vanwege eczeem heb ik ook een dekbed nodig dat goed vocht doorlaat. Dat doet een zijden dekbed. Daarbij moet je wel opletten watvoor zijde het is. De goedkopere zijn van restjes gemaakt ofzo. Deze is wat duurder (€94 voor een eenpersoons extra lang dekbed), maar hij is wasbaar. Ik heb hem sinds half juli en het is mijn beste aankoop in tijden. Mits je geen veganist bent, zou ik met jouw wensenlijst voor dit zomerdekbed gaan. :z