Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marleen_L schreef:Wellicht even bellen met de organisatie? Hier kunnen 100 mensen beweren dat het mag, maar als de organisatie het niet toe laat heb je daar weinig aan…
karuna schreef:Ik heb mijn huisarts een briefje laten schrijven daarvoor. En kan daardoor gelukkig overal eten meenemen. Zelfs op meerdaagse festivals. Gewoon simpel een paar van mijn allergien duidelijk opgeschreven stempel van de huisartsenpraktijk erbij en klaar.
karuna schreef:En die is ook voldoende als allergiebewijs. Ik bedoel daarmee ook dat een huisarts vaker dit soort formulieren en briefjes moet maken. Verbaasd me dan dat een assistent er nog nooit van gehoord heeft
karuna schreef:En die is ook voldoende als allergiebewijs. Ik bedoel daarmee ook dat een huisarts vaker dit soort formulieren en briefjes moet maken. Verbaasd me dan dat een assistent er nog nooit van gehoord heeft
Polly schreef:karuna schreef:En die is ook voldoende als allergiebewijs. Ik bedoel daarmee ook dat een huisarts vaker dit soort formulieren en briefjes moet maken. Verbaasd me dan dat een assistent er nog nooit van gehoord heeft
Een huisarts hoeft helemaal niet vaker dit soort briefjes te maken.
Voor diabetes en glutenallergie word dan een uitdraai van de betreffende episodes gemaakt of het moet geregeld worden met de diëtist of evt praktijkondersteuner.
Huisartsen geven juist alleen bij hoge uitzondering dit soort verklaringen af, want hoe ga je bepalen welke diabetes patiënt dit wel nodig heeft en welke niet?
tootje71 schreef:secricible schreef:Ik zag in de huisregels wel dat voeding voor medische doeleinden is toegestaan
Die had ik nog niet gevonden! Ik heb een mail gestuurd en ben in afwachting van hun antwoord.
karuna schreef:Die dieet verklaring is eigenlijk al genoeg,
Mijn huisartsen hebben altijd die brief gemaakt, eens in de zoveel jaar heb ik een nieuwe nodig omdat de oude versleten is. Geen van de praktijken heeft een dietiste in dienst. En een externe dietiste heeft niets met mijn medische situatie te maken.