Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 19:34

Ik had laatst een discussie met iemand, die gaf aan dat een half uur tot een uur in bed wakker worden toch best lang is, en dat als je toch gelijk uit bed gaat de hele dag missellijk en/of wat wazig bent in je hoofd ook best ongebruikelijk is.

Ik ben het er mee eens dat een uur wakker worden best lang is, maar een half uur vind ik toch eigenlijk best normaal. Dus ik ben erg benieuwd hoe lang bokkers in hun bed blijven hangen voordat ze aan hun dag beginnen, of dat ze andere rituelen hebben om langzaam wakker te worden maar wel gelijk opstaan.

Brand maar los, ik ben erg benieuwd!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:36

Wekker gaat, direct opstaan en douchen. Dan ben ik wel goed wakker. Douchen helpt overigens wel enorm, als ik niet douche gaat het langzamer. Op "luie" dagen kan ik prima een tijd in bed blijven liggen, maar heb het niet nodig. Ik heb er juist een hekel aan om de wekker eerder te moeten zetten en dan snoezen. Zonde van mijn slaaptijd :')
Laatst bijgewerkt door miramii op 30-08-21 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:37

miramii schreef:
Wekker gaat, direct opstaan en douchen. Dan ben ik wel goed wakker. Op "luie" dagen kan ik prima een tijd in bed blijven liggen, maar heb het niet nodig. Ik heb er juist een hekel aan om de wekker eerder te moeten zetten en dan snoezen. Zonde van mijn slaaptijd :')

OMG, ik moet toch echt even ontdooien :')

fjordjes

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:39

Even 5 tot 10 minuten liggen en dan eruit, haren kammen, aankleden en beneden ontbijten. Alleen vanmorgen kwam ik er echt niet uit, had zo vast geslapen dat ik echt tijd nodig had om wakker te worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:40

Ik rek mij uit en sta op. :+
Ik kan ook niet lang blijven liggen, krijg ik last van mijn rug.
Ik ben eigenlijk vrij gelijk al wakker genoeg dus waarom zou ik blijven liggen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:41

Hier ook, wekker en gelijk muziek op en opstaan, ontbijten(Vaak met oortjes in, ik sta alleen op), aankleden en gaan. Ik slaap liever een halfuur langer dan dat ik een halfuur blijf liggen, haha. Doe er meestal 30 min over en dan onderweg. Ben absoluut geen ochtend mens dus ik denk dat ik het zo snel mogelijk maar gedaan wil hebben. :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:42

Hier ook. Wakker en eruit.
Mijn vriend blijft ook het liefst nog een uur liggen.

Helemaal als ik moet werken. Dan is het opstaan en 10 minuten later zit in in de auto :+

Corelli

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:43

Een kwartiertje ongeveer. Even telefonen in bed en dan eruit :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:46

Ik spring er gelijk uit en ga aan de slag

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:46

3 keer snoozen.
Nieuwsapp, whatsapp prive en whatsapp werk checken.
Daarna er uit en badkamer in.
En daarna MOET ik het nieuws kijken 15 min terwijl ik mijn ontbijtje eet.

Anders voel ik mij vertieft en gehaast. Ik heb een uur nodig van 1e wekker tot de deur uit :D

:')

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:47

Ik begin, naarmate ik ouder word, steeds meer te genieten van het snoozen :=
Ik kan soms wel een wat versuft wakker worden, maar ik ga meestal direct buiten met de honden en dat maakt me dan wel wakker :=

Over het algemeen gaat mijn wekker, snooz ik 5 a 10min en in die tijd rek en strek ik mij even lekker. Veel langer blijven liggen is geen optie, want als ik de wekker hoor, moet ik gelijk plassen hahaha-Je hebt heel leuke oefeningen voor in bed-

Daarna ga ik dus, jawel, plassen.
Plens water in mijn gezicht, kleren aan en met de honden naar de tuin. Daar doe ik een rondje van +-15min. Eigenlijk is dat zowat het hele stuk rond (1ha37are). Daarna krijgen ze eten.

Daarna maak ik rustig koffie en mijn ding is dan om tijdens de koffie nog ff 15min breinloos te netflixen of bokt scrollen of hondjes krielen of .. die tijd "voor mezelf" heb ik ook echt nodig!! Ik MOET gewoon echt even rustig kunnen zitten en "in het moment komen"

Daarna spullen pakken en hoppa, op naar werk.

Al bij al dus ook een uur zeker vooraleer ik de deur uitga.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 30-08-21 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:48

moonsparkle schreef:

Ik ook. Snoozen vind ik heel irritant en word er gaar van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:53

marleen_88 schreef:
moonsparkle schreef:

Dat. Ik stap er direct uit.
Snoozen vind ik bovendien zonde van mijn tijd, die slaap ik liever.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:53

als ik moet werken ongeveer tien minuten vanaf wakker worden tot uit bed gaan.
ik zet de wekker 5 minuten voor het hele uur, dan gaat de radio aan, wil,ik nog even journaal horen en dan vlak er na ga ik uit.
dat is ongeveer tien minuten.
dan er dus uit,de katten eerst eten geven.
dan ga ik de koffie aanzetten, mezelf wassen,mijn haar doen en zo.
en daarna rustig ontbijten met koffie,brood en nog wat journaal kijken op tv.
ben ongeveer een uur nodig van wakker worden tot weg gaan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:54

Zodra de wekker gaat sta ik naast m'n bed en binnen een kwartier zit ik in de auto
(Tanden poetsen,haar in een knot, broodtrommel pakken en gaan)

In de weekenden blijf ik wel eens lekker lui liggen,gsm erbij, beetje lezen maar snoozen of meerdere keren de wekker af laten lopen,hell no. ( Word ik serieus agressief van) :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:56

Goof schreef:
marleen_88 schreef:

Dat. Ik stap er direct uit.
Snoozen vind ik bovendien zonde van mijn tijd, die slaap ik liever.

Nou inderdaad, dat heb ik dus ook.
Mijn wekker gaat om 6.30 uur, tot die tijd slaap ik graag, ipv om 6.00 uur mijn wekker te zetten om te kunnen snoozen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:59

Wanneer mijn wekker af gaat neem ik 10 minuten om even rustig mijn telefoon te checken en daarna ga ik uit bed en direct ontbijten. Ik heb die 10 minuten nodig om even rustig wakker te worden, of in ieder geval minimaal 5.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:59

Ik ben heel slecht in wakker worden; ik heb een wake-up light in combinatie met telefoonwekker. Als die gaat (irritant geluid) moet ik wakker worden, dan ga ik mijn hersenen opstarten met een rondje nieuws en Facebook. Na 10 minuten ben ik ready to go en ga ik de badkamer in. Terwijl ik mijn haar en make-up ritueel doet zet mijn vriend koffie en dan ontbijten we een halfuur samen aan tafel. Yoghurt granola met een flinke kop zwarte koffie, anders gaat er niks gebeuren die dag. :+
Daarna ga ik aankleden, tandenpoetsen en de deur uit en is het 7 uur. Een uur en een kwartier na mijn wake-up light. :+

Snoozen werkt ook niet bij mij, maar meteen er uit is ook naar. Vandaar mijn 10 minuutjes aarden in bed.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:00

Ik vind het heerlijk om nog even in bed te blijven liggen nadat ik wakker ben geworden, maar dat hou ik voor dagen waarop ik er niet per se uit moet. Als de wekker staat is het direct eruit. Weliswaar als een zombie maar tegen dat ik mijn ontbijt heb gehad is dat ook wel weer weg. Vind het net zoals sommige andere bokkers zeggen zonde van mijn slaaptijd om de wekker een half uur eerder te zetten. Misschien dat het op het moment van opstaan een uitgeruster gevoel geeft, maar dat half uur minder slaap steeds voel je dan na een tijd ook wel.
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 30-08-21 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:00

Hebben jullie geen tijd nodig om rustig naar de wc te gaan?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:01

Ik neem me altijd voor om binnen 15 min dat de eerste wekker gaat op te staan maar ik ben elke ochtend zo moe dat ik toch altijd 30 min nodig heb om wakker te worden.
Heeft iemand tips hoe je niet vermoeid wakker wordt? Ik slaap genoeg, meer of minder slaap maakt geen verschil. Hooguit als ik 12 uur zou slapen dat ik dan 'wakkerder' ben maar dan kom ik in de avond weer slecht in slaap..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:02

Ik vind het juist heerlijk om te snoozen. Die korte slaapjes doen me veel goed :j

Ik heb dus wekker om 6.20, 6.30, 6.40, 6.50 en 7 := Beetje overdreven maar ik vind het heerlijk. Op een wekker kom ik echt niet mijn bed uit. Én het is een stukje garantie, want meestal slaap ik wel door 1 of 2 wekkers heen. Om 6.50 blijf ik ook wakker, even telefoon checken. Wekker om 7 is dan een reminder om écht op te staan.
Dan rustig opstaan, paarden buiten zetten en om 7.40 in de auto richting werk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:03

Ik ga wel snel uit bed, tussen direct en 15 minuten. Maar daarna heb ik wel ruim een uur nodig voor alles voordat ik de deur uit kan. En die tijd ook liever niet tegen me praten :')

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:03

Meestal een 10 min katknuffelen nadat mijn wekker is gegaan. Dan er uit. Binnen 40 min kattenbak en voer en water, lunchsalade klaarmaken, bed opmaken en wassen/douchen en aankleden.daarna nog ongeveer 20 a 30 min voor te ontbijten. Heb dus wel ff tijd nodig 's morgens.in principe staat mijn wekker dus 5 kwartier voordat ik de deur uitmoet.
Laatst bijgewerkt door nafkedemi op 30-08-21 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:04

Paar jaar geleden was ik binnen 12 minuten de deur uit. Direct opstaan, even wassen/tandenpoetsen, aankleden, ontbijt naar binnen en gaan.

Nu hoef ik niet meer zo vroeg op en wordt ik meestal wakker van mijn dochter. Dan hoop ik nog een minuut of 10 in m’n bed te kunnen liggen. Totaal ochtendritueel max 30 minuten.