Edit: Heb trouwens enkel een nachtbeugel voor boven terwijl ik onder ook blokjes heb gehad.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wijslander schreef:Vorige week ben ik als 31-jarige weer bij de ortho geweest: mijn spalkje heeft een paar dagen los gezeten, ik had geen nachtbeugel en kan nu dus opnieuw gaan beugelen. Hierna krijg ik opnieuw spalkjes én een nachtbeugel.
Dus als ik jou was, zou ik vooral blij zijn dat je een nachtbeugel hebt, ook voor als je spalk(en) losser gaan zitten zonder dat je het in de gaten hebt. Ook al is het dragen ervan vervelend, het is altijd nog beter dan opnieuw een beugel moeten en daarna alsnog een nachtbeugel krijgen...
Overigens heb ik vorige week uitgelegd gekregen dat tanden altijd in beweging (willen) blijven, bij de een meer dan de ander. Dus in jouw geval klinkt het alsof je de nachtbeugel ook wel echt nodig hebt...
Er bestaan tegenwoordig trouwens wel andere spalken dan 10-15 jaar geleden. Mochten je spalken dus al wat ouder zijn, dan kan het misschien lonen om eens door een ortho te laten kijken of je spalken wel goed zitten, of dat daar nog iets aan te verbeteren valt.
Cookie2222 schreef:Ik had in het begin beide, spalk onder en nachtbeugel. Alleen droeg ik de nachtbeugel zo goed als nooit. Telkens bij de controle te horen gekregen dat het heel goed gingen uiteindelijk mocht ik met de nachtbeugel stoppen. Als ik hem wel weer indeed zat hij inderdaad ook super strak