. Heel soms kan ik hem een week laten liggen (en als dat altijd mogelijk zou zijn kon ik er nog mee leven), maar dan zit hij wel al goed strak, en vanaf dat ik hem eens een keer te lang laat liggen, moet ik hem een hele tijd elke nacht indoen om het weer normaal te krijgen. Nu vond ik het sowieso al vreemd dat ik én een nachtbeugel én een spalkje heb gekregen, want bij de meesten hoor ik dat ze maar een van beide krijgen, en één vriendin heeft ook beide gehad, maar zij mocht de nachtbeugel na de controle achterwege laten. Ik heb heel veel zin om hem gewoon niet meer in te doen en te kijken wat dat geeft want ik ben dat ding aardig beu, maar ben ook bang dat als ze dan toch teveel verschuiven ik zelfs mijn nachtbeugel er niet meer in krijg en opnieuw een blokjesbeugel moet om het weer goed te krijgen... Want het is wel zo dat hij dus strakker zit als ik hem een tijdje uit laat (dat verschil zie je overigens niet echt aan mijn tanden), maar de vraag is in hoeverre ze blijven veranderen van positie natuurlijk. Mensen met ervaring?Edit: Heb trouwens enkel een nachtbeugel voor boven terwijl ik onder ook blokjes heb gehad.
) Ik ben nu 30, dus kun je nagaan hoe lang al .. Wat gek genoeg wel veel heeft geholpen is mijn zwangerschap. Tijdens en na de zwangerschap hoef ik de beugel nog maar 1x in de 1-2 weken te dragen 's nachts. Het lijkt dus ook een hormonale kwestie te zijn?!