Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik maak elke maand een bedrag naar haar rekening over maar dat is niet bedoeld om op te maken. Als ze dingen nodig heeft dan koop ik die zelf voor haar. Wil ze bijzondere dingen dan moet ze die zelf betalen maar ik probeer haar te leren dat ze zoveel mogelijk spaart voor later.
Sizzle schreef:Zelfde bij ons. Ik kreeg 20 euro zakgeld per maand, kleding was voor rekening van mijn ouders. Nu hebben mijn zusje en ik sowieso geen gat in onze hand (eerder het tegenovergestelde, we zijn echt twee money hoardersWij zijn nog niet zo ver, zijn pas net met zakgeld bezig maar ik denk er wel soms over na.
Wat moeten ze gemiddeld allemaal betalen van dat kleedgeld? Voor 50 per maand (600 per jaar) kleden wij makkelijk ons hele gezin namelijk.
Mijn ouders gaven me de keus vroeger: kleedgeld, of gewoon krijgen wat je nodig hebt. Ik heb toen voor het 2e gekozen.
bigone schreef:Suzanne F. schreef:Ik maak elke maand een bedrag naar haar rekening over maar dat is niet bedoeld om op te maken. Als ze dingen nodig heeft dan koop ik die zelf voor haar. Wil ze bijzondere dingen dan moet ze die zelf betalen maar ik probeer haar te leren dat ze zoveel mogelijk spaart voor later.
Maar dat is dus geen kleed maar spaargeld?
Desi_2409 schreef:Mijn dochter is 16 en krijgt 75 per maand kleed/zakgeld. Daarnaast betaal ik haar sporten, drogisterij artikelen, schoolspullen, een goede winter- en zomerjas en 2 paar goede schoenen per jaar..
Ben wel benieuwd wat anderen aan hun kind van deze leeftijd geven, zij vindt het nl veel te weinig en zegt dat haar vriendinnen veel meer krijgen..
Desi_2409 schreef:Mijn dochter is 16 en krijgt 75 per maand kleed/zakgeld. Daarnaast betaal ik haar sporten, drogisterij artikelen, schoolspullen, een goede winter- en zomerjas en 2 paar goede schoenen per jaar..
Ben wel benieuwd wat anderen aan hun kind van deze leeftijd geven, zij vindt het nl veel te weinig en zegt dat haar vriendinnen veel meer krijgen..