Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Jeetje, wat heftig! En ik snap best dat je daardoor compleet in de war raakt.
Misschien is het verstandig om eens met een praktijkondersteuner of psycholoog te gaan praten? Zij kunnen je met je gevoel helpen!
Gaabje schreef:Hoi TS,
Wat ontzettend rot hoe je je nu voelt. Ik vind het knap hoe lang je de situatie hebt geprobeerd te lijmen. Het kan nu lijken alsof de paniekaanvallen ineens ontstaan zijn, maar dit heeft een hele lange aanloop gehad. Lange periodes van stress helpen daar niet bij, maar vaak heb je niet door hoeveel stress je ervaart tot je lichaam je op deze manier even helemaal in de war brengt. Het is goed dat je naar de praktijkondersteuner bent gegaan! Het is niet altijd makkelijk om hulp te vragen. Ik vind het ook heel mooi hoe je de opvoeding van je ouders en je jeugd niet in een negatief licht wilt zien. Dat zal het voor een groot deel ook niet geweest zijn, maar toch kan het je nu wel hinderen dat je geleerd hebt om conflict te mijden en geen discussies aan te gaan. Wellicht is het goed om daar met een psycholoog over te praten. Dit kun je met je praktijkondersteuner bespreken. Je ouders kunnen je in deze fase even niet ondersteunen, maar voor zover ik kan opmaken uit je verhaal heb je veel mensen om je heen die dat wel kunnen en willen. Ben niet bang om dat toe te laten!
Het is een pijnlijke situatie waar je nu in zit. Niet alleen de paniekaanvallen, maar ook de realisatie dat je ouders er niet voor je kunnen zijn. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen en maak vooral gebruik van de hulp die je kunt krijgen!