Gezocht, een fijn springtouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Gezocht, een fijn springtouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 17:45

Zijn hier mensen die touwtje springen?

Ik moet binnenkort in quarantaine en dan wil ik wel fysiek bezig blijven.
Ik ben niet zo van de yoga of aerobics e.d.

Dus touwspringen leek me een goede optie.

Eerder heb ik al eens een springtouw gekocht. Maar het 'touw' is van pvc/plastic en dat heeft te weinig gewicht lijkt het en springt niet fijn. Bovendien blijven de vouwen van het opbergen erin zitten.

Nu kijk ik online en de mogelijkheden zijn eindeloos.... Fysieke winkels mag je vaak niet proefspringen....
De reviews online zijn wisselend. Zo leek leer mij fijn, maar dat schijnt te krullen tijdens het springen.
En de speedropes zijn volgens mij staalkabels ofzo, dat lijkt me pijnlijk als je een keer misspringt.

Vroeger op school hadden we gewoon simpele echte touwtjes, zonder handvat. In mijn herinnering was dat best fijn spul. Bestaat dat nog? Of idialiseer ik die herinnering teveel?

Kortom, tips en ervaringen gevraagd!

JorineV

Re: Gezocht, een fijn springtouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:16

Simpel polyester touwtje van een online fitnesswinkel? Of je dat echte touw nog ergens kan vinden, geen idee, maar dit is een prima alternatief.

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:36

Springtouw van zeuz!!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 08:13

Keoma schreef:
Springtouw van zeuz!!

Dat is er eentje met staalkabel.
Zwaarder 'touw' lijkt me wel fijn springen. Maar doet het geen zeer?
En maakt het herrie op de grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 05:56

Ik heb jaren lang onderstaand soort springtouw gebruikt, het is het best te vergelijken met een dunne tuinslang. Zwaar maar dat went wel na een tijdje. Het enige nadeel is natuurlijk dat het erg pijnlijk is als je je tenen raakt, maar dat geeft motivatie daarna beter je best te doen (of je doet gewoon schoenen aan).

Afbeelding

Elk touw zal trouwens "herrie" maken bij gebruikt, als je beneden buren hebt dan zou ik ergens buiten gaan springen want die gaan het ongetwijfeld horen ongeacht welk touw je ook gebruikt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 06:14

Ik heb een touw gekocht wat ik zelf fijn vind aanvoelen qua gewicht en dikte. Gewoon bij de bouwmarkt. En die heb ik vastgebonden aan van die soort handvaatjes van hout (geen benul waar die anders voor gebruikt worden) ook van de bouwmarkt. Knoop gelegt, de boel bij elkaar gebrand, komt niet los tijdens springen.
Fijnste springtouw ever.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 06:24

Ik heb een speedrope en ja als je die tegen je benen of armen ketst heb je de striemen er op staan.
Maar het springt wel heel fijn!
Hij maakt wel geluid op de grond. Al denk ik dat dat met vrijwel elk touw wel is, helemaal in combi met het springen zelf. Dus als je dit van plan bent binnen te gaan doen weet ik niet of je buren dat leuk vinden. hahahaha
Ik sprong zelf thuis buiten op een matje.