Oordopjes voor 's nachts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Oordopjes voor 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 21:25

Ik ben op zoek naar oordopjes om zo veel mogelijk geluid weg te filteren bij het slapen. Alleen lijkt de combinatie oordopjes en zijslaper mij niet zo aangenaam :+ . Zijn er oordopjes die echt niet storen als je op je zij slaapt? Iemand tips?

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:33

Ik vind de oordopjes (de felgekleurde die dempen tot 35 decibel) van Hema erg fijn! Ik ben ook een zijslaper, maar ze zitten zodanig ver in je gehoorgang dat ze niet echt uitsteken en dus ook geen pijn of druk veroorzaken als je op je zij slaapt :)

Ze dempen daarnaast ook nog eens super goed! Een stevige snurker naast mij hoor ik amper nog haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:35

Jolliegirl

Re: Oordopjes voor 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:37

Gebruik al jaren Afbeelding

Ben een zijslaper.
Je drukt ze echt je oren in en daar zetten ze ietwat uit.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:41

Ik gebruik deze al een paar jaar: https://shop.pluggerz.com/unifit-sleep- ... MMQAvD_BwE

Ik vind ze enorm fijn! Ze dempen het geluid goed, maar ik hoor de wekker nog wel. Ik slaap op mijn buik en lig dus altijd op een oor, en ik vind dat bij deze helemaal niet vervelend :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:52

Herriestoppers zijn top.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:11

TS, ik liep vorig jaar tegen hetzelfde aan. Als je zoekt op mijn topics, vind je mijn topic van toen met veel tips van Bokkers.

Uiteindelijk ben ik gegaan voor op maat gemaakte Pluggerz voor zijslapers. Zitten als een huis! Was wel even een uitgave.

Tot die tijd (of nu voor afwisseling) bevielen de Get Plugged dopjes mij het best: https://www.deonlinedrogist.nl/get-plug ... rEQAvD_BwE

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:15

Deze heb ik al jaren en zou nooit meer andere willen of zonder :o

Afbeelding

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:27

Zit er ook aan te denken oordoppen maar ben bang dat ik mijn kids niet hoor. Of wekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:32

suffie schreef:
Deze heb ik al jaren en zou nooit meer andere willen of zonder :o

[ [url=m/Hhqo9t.png]Afbeelding[/url] ]

Ja, deze vond ik ook fijn maar kon ze niet meer vinden!

Nu heb ik Ohropax Mini Soft van de Etos, die dempen goed, maar een harde snurker (en wekker) gaat er wel doorheen :P Die doen (ook in mijn smalle gehoorgangen) geen pijn. Ik ben ook een zijslaper. Stop je ze wel goed in je oor? Ik rol ze even wat dunner, dan trek ik mijn oorschelp richting mijn kruin en duw ik ze er zo diep in dat ze nauwelijks uitsteken. Ik voel ze niet zitten als ik op mijn zij lig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:34

doezel2 schreef:
Zit er ook aan te denken oordoppen maar ben bang dat ik mijn kids niet hoor. Of wekker

Dat hoor ik wel allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:35

Investeer in een paar oordoppen op maat. Ik heb de meesten hierboven al geprobeerd maar echt niks komt in de buurt bij op maat gemaakte. Ik ben ook een zijslapen er ik voel ze nooit meer. Er steekt ook niks uit ze sluiten je oor mooi af. Filtert veel geluid mijn snurkende man hoor ik niet meer maar je wekker hoor je wel.

Ik heb deze https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... fessional/

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:39

Ik heb ook Pluggerz, ben een zijslaper. Meerdere geprobeerd, kreeg vaak ook pijn aan mijn oor, maar deze zijn top.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:39

Als zijslaper gebruik ik de wassen variant, die roze kneedbaar gommetjes die je over je gehoorgang heen boetseert in plaats van ze er in te stoppen. Ik vind die het fijnst omdat ze niet uitsteken (ik maak ze soms iets kleiner omdat mijn oren niet zo groot zijn), dus je voelt ze helemaal niet als je op je zij ligt. Zijn overal wel te krijgen volgens mij.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 23:16

Wauw, dankjewel voor de vele tips al!

Ik ga ze morgen allemaal eens goed bekijken :)

Wat betreft de op maat gemaakte, ik heb ze voorlopig maar heel zelden nodig, dus ga eerst even proberen met universele. Heb wel op maat gemaakte oordoppen die geluid dempen maar waar je in principe wel nog een gesprek mee zou kunnen voeren, zou dat ook het proberen waard zijn voor tijdens het slapen?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 00:49

Nightingale schreef:
Als zijslaper gebruik ik de wassen variant, die roze kneedbaar gommetjes die je over je gehoorgang heen boetseert in plaats van ze er in te stoppen. Ik vind die het fijnst omdat ze niet uitsteken (ik maak ze soms iets kleiner omdat mijn oren niet zo groot zijn), dus je voelt ze helemaal niet als je op je zij ligt. Zijn overal wel te krijgen volgens mij.

Deze gebruik ik ook. Ik knip 1 bolletje doormidden omdat ze te groot zijn.