Gebroken vinger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NL6

Gebroken vinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 15:06

(Ik wist niet zo goed hoe ik de titel moest noemen. :+ )

Hoi!

Vanmorgen heeft mijn pink heel fijn tussen het ijzeren slot van de logeerkraal gezeten, zo'n schuif waarbij ik de deur naar me toe moest trekken om hem los te krijgen.

Toen het gebeurde werd ik heel erg misselijk en had ik het idee dat mijn nagel er zowat af was geschoten, maar omdat ik handschoenen aan had durfde ik bijna niet te kijken. :+ Gelukkig zit alles er nog op en aan, het is inmiddels een beetje blauw op de nagel aan het worden.

Nu denk ik niet zo snel dat iets gebroken is, maar aangezien ik zo misselijk ervan werd viel dat me wel op. Het is ook echt het bovenste stukje van mijn pink. Verder ook niet dik of scheef oid.

Moet ik hier een foto van laten maken? Het doet nu nog wel echt pijn maar dat wisselt ook per moment, ene keer doet het ineens heel veel pijn en een tel later weer een stuk minder. :')

Alvast bedankt!

Denise_Storm

Re: Gebroken vinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:07

Au! Even bellen met de huisarts en je hebt een duidelijker antwoord dan op Bokt. Sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:10

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:13

Ik heb laatst ook iets slims gedaan. Gebeld met de dokterswacht (dat gebeurt namelijk altijd in het weekend). Maar als het alleen het bovenste kootje is en hij staat recht, dan doen ze toch niets. Er wordt dan aangeraden om hem vast te knuppen aan z’n broer die ernaast zit. En goed pijnstilling te gebruiken.
Dus ik loop al 3 weken met zere vingers. Af en toe even los en vrij. De verkleuringen worden al minder.
Wel een leer momentje: niet weer doen :D

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 15:39

Bedankt voor alle reacties gelijk! Ik had de huisarts gebeld en die zegt koelen en aankijken inderdaad. Ik vond het alleen zo gek dat ik zo misselijk werd, dat heb ik normaal echt niet. Dus vandaar dat ik dacht ik vraag even rond hihi!

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 15:40

Sanet schreef:
Ik heb laatst ook iets slims gedaan. Gebeld met de dokterswacht (dat gebeurt namelijk altijd in het weekend). Maar als het alleen het bovenste kootje is en hij staat recht, dan doen ze toch niets. Er wordt dan aangeraden om hem vast te knuppen aan z’n broer die ernaast zit. En goed pijnstilling te gebruiken.
Dus ik loop al 3 weken met zere vingers. Af en toe even los en vrij. De verkleuringen worden al minder.
Wel een leer momentje: niet weer doen :D

Ohh no!! Beterschap en bedankt voor je info!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:49

Ai! Hoe gaat het met bewegen?

Toen ik mijn vinger had gebroken kon ik wel heen en weer bewegen maar niet buigen. Huisarts dacht ook dat het wel meeviel en wilde het graag aankijken. Ik heb aangedrongen op een foto en bleek wel écht kapot :Y) Dus ik zou zeggen ga voor de zekerheid toch even voor een foto. Bij mij werd het wel heel snel dik trouwens..
Spoiler:
Afbeelding

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:55

Flicka12 schreef:

Toen ik mijn vinger had gebroken kon ik wel heen en weer bewegen maar niet buigen. Huisarts dacht ook dat het wel meeviel en wilde het graag aankijken. Ik heb aangedrongen op een foto en bleek wel écht kapot :Y) Dus ik zou zeggen ga voor de zekerheid toch even voor een foto. Bij mij werd het wel heel snel dik trouwens..
Spoiler:
[ [url=m/838lyu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets had ik ook een hele tijd geleden!
Mijne werd ook echt binnen een minuut heel erg dik en heel erg blauw. Dat is voor mij nu elke keer de graadmeter als mijn vinger ergens tussen heeft gezeten of het gebroken is of niet :'). Overigens niks aan gedaan bij mij en is na een tijdje gewoon weer netjes aan elkaar gegaan. Heb ook gewoon paardgereden alleen dan met mijn ringvinger buiten gebruik haha.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:16

Ik had een keer met rijden mijn pink gebroken, die bleef ws hangen tussen manen en teugel of zo, geen idee. Gewoon blijven rijden, het deed wel zeer maar ja. De volgende dag ook gewoon gaan werken. Mijn collega wilde toen even naar mijn pink kijken (werkte toen in de zorg) en ze kon zo de gebroken botjes bewegen, dus toen toch maar even naar de SEH. Daar deden ze hem met mijn ringvinger spalken en prima genezen al zit er wel een verdikking in mijn pink, maar de functie is prima. Dus voor de zekerheid toch maar een fotootje laten maken zou ik zeggen.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:28

Het kan inderdaad altijd geen kwaad om ernaar te laten kijken voor de zekerheid. Ik heb het een keer met mijn teen gehad. Gestoten tegen een houten plaat van de krabpaal :7. Stond daarna scheef en moest hem zelf terugzetten. En ook inderdaad ontzettend misselijk dat je bijna moet kotsen door de pijn. Maarja ze deden er verder niks aan. Moest gespalkt worden en vanzelf genezen :P.
Spoiler:
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:42

Ik heb twee keer een vinger gebroken en dat ging heel stom eigenlijk. Waren scheurtjes in het bot dus niet echt door en door gebroken maar goed, toch wel gips.
Gelukkig is het je pink. Daar doe je het minste mee volgens mij. Als je het zeker wilt weten dan moet je een foto laten maken.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:26

Ik kreeg wel gips en een operatie :Y) Nu na dik 1,5 jaar nog last van :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:16

Flicka12 schreef:
Ik kreeg wel gips en een operatie :Y) Nu na dik 1,5 jaar nog last van :=

Waar was jouw vinger gebroken?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:46

Flicka12 schreef:

Spoiler:
[ [url=m/838lyu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie hier.. onderste kootje. Maar dat was een instabiele breuk.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 11:22

Hoi! Bedankt voor alle reacties! Ik ben geen foto meer gaan maken, de pijn is nu al bijna weg! Ik denk dat het zo'n zeer deed omdat mijn nagel eigenlijk is dubbel geperst van de zijkant zeg maar. Nogmaals bedankt iedereen!! :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:43

Gelukkig maar! :D