E achter b oogtest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

E achter b oogtest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 20:07

Geen idee of topic goed is.

Ik wil mijn E achter B halen. En hiervoor moet ik waarschijnlijk een oogtest halen. Deze ga ik ook zeker voor slagen. Vandaag oogmeting gedaan en ze zei dat ik wel oogtest zal halen

Toen ik m’n gewone rijbewijs ging halen had ik nog geen netvlies loslating gehad.

Maar nu is mijn vraag hoelang is de test geleding? 3 maanden? 1 jaar??

Ik wil extra lessen nemen voor E achter B dit heb ik eerder gedaan.

Op site van cbr staat dat rijbewijs 10 jaar is of 5 jaar en afhankelijk van aandoening van t oog kan cbr beslissen dit te verkorten.

Maar er staat nergens als ik de test haal in hoeveel tijdsduur ik het examen moet doen. Iemand hier ervaring mee?

Commentaar over met slechte ogen moet je niet met paardentrailer rijden zit ik niet op te wachten ik weet hoe ik rij en wat ik zie! Je moet voor gewoon rijbewijs minimaal met 1 oog 50% zien. Ik zit daar ruim boven! Ik moet alleen de test doen ivm dat ik op 2 meter na net de kenteken niet kan lezen… ik wil geen risico lopen dat ik m’n examen niet kan doen om die 2 meter…

Polly
Moderator Algemeen

Re: E achter b oogtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:10

Is het niet handiger dit aan je instructeur te vragen, die heeft de actuele regels zo bij de hand..

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:21

Ik begrijp je OP niet helemaal: Weet je al dat je de oogtest niet haalt of weet je niet zeker of je de oogtest haalt?

Je kan om te kijken of je een kenteken kan lezen toch heel makkelijk op een random parkeerplaats een aantal kentekens oplezen van verschillende afstanden?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:22

Heb je netvlies loslating in 1 oog of beide? En ben je al aanbeland in het stadium dat je er al aan gewend bent? Dat heeft natuurlijk ook invloed op de resultaten van de test en soms zou je juist daardoor misschien beter even kunnen wachten tot het gestabiliseerd is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 20:46

Ik weet dat ik de test ga halen.

De netvlies loslating is aan 1 oog en ben er al ruim 5 jaar aan gewend. Ik ben al paar jaar stabiel ik oogmetingen (jaarlijks controle bij oogarts, deze doet geen testen voor cbr)

Zowizo voordat ik examen ga doen wil ik de test gedaan hebben! Zodat ik gewoon weet of het geld waard is om e achter B te gaan halen.

Daarom wil ik weten hoelang zo test geldig is. Bijv 3 maanden dan moet ik binnen 3 maanden examen doen. Of heb ik bijvoorbeeld een jaar de tijd. Dat is de vraag.

Ik weet dat ze ook gezichtsveld gaan testen maar daar ben ik niet bang voor.

Kentekens kan ik niet 25 m aflezen (soms wel is ook afhankelijk of de auto in de schaduw staat of niet) ga ik 2 meter naar voren kan ik de kenteken wel lezen. Ik kom alleen net niet door de 25 meter test mochten de examinator er na vragen

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:48

Bel morgenochtend het CBR, dan weet je het zeker. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:53

Dan moet je op je gezondheidsverklaring invullen dat je iets aan je ogen hebt en dan word je opgeroepen door een medisch adviseur en moet je medisch examen doen.
Voor start van je opleiding aangeven bij de rijschool, zeker bij BE kan je beter eerst het medisch verhaal doorlopen hebben voor je start met lessen.