Ik hoor mijn hart kloppen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Ik hoor mijn hart kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 16:08

Ja, je leest het goed :+

Sinds vrijdagavond hoor ik af en toe mijn hart kloppen. Het gebeurt met name wanneer ik ga liggen in bed, dan hoor ik een tikkend geluid uit mijn borst/middenrif/buik (?) komen. Ik hoor het echt tikken en uit mijn romp komen, niet dat doffe geklop wat je weleens in je oren hoort. Vrijdagavond een keer of 3 een paar minuten lang en zaterdag gebeurde het weer, toen heb ik de huisartsenpost gebeld. De assistente vroeg eerst 2x: 'maar je voelt je hart dus kloppen?' Nee, ik hóór het...

Anyway, het klonk := niet verontrustend genoeg voor ze om me te hoeven zien en ik moest als het aan bleef houden de eigen huisarts maandag bellen. Sinds zondag had ik het niet meer gehoord, maar zojuist hoorde ik het weer en heb ik het geluid ook op kunnen nemen op een filmpje:
https://vimeo.com/582524367
Doet ie het?? Ik heb hier nog nooit een video geüpload.
Als je je geluid hard zet hoor je als het goed is een soort druppelende kraan geluid...

Nu dus toch maar de huisarts gebeld en morgen om 14:40 heb ik een afspraak, aangezien ik verder geen ernstige klachten heb als benauwdheid of pijn op de borst.

Ik ben benieuwd of er iemand is die dit (her)kent? Ik ken zelf best wat medische aandoeningen maar hier had ik oprecht nog nooit van gehoord.

MarliesV

Re: Ik hoor mijn hart kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:11

Ik hoor ook wat jij zegt op het filmpje. Is het geen samentrekking van een spiertje?
Dat klinkt bij mij ook zo, kon mijn partner nog horen als hij naast me zat.

Ben heel benieuwd wat hier uit komt. Goed om op pad te gaan hoor!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 16:14

MarliesV schreef:
Ik hoor ook wat jij zegt op het filmpje. Is het geen samentrekking van een spiertje?
Dat klinkt bij mij ook zo, kon mijn partner nog horen als hij naast me zat.

Ben heel benieuwd wat hier uit komt. Goed om op pad te gaan hoor!

Zou kunnen, maar gaat dat dan ook precies op het ritme van je hartslag? Dat gaat bij mij onwillekeurig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:16

Denk dat je je pas echt zorgen moet maken als je het niet meer hoort/voelt.
Ik hoor het ook wel eens. En ook in rust kan je het bij mij zien in mijn borst, nek en buik. (Je ziet echt de ‘pomp’ beweging.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-08-21 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:18

Ja, ik heb dat ook regelmatig.
Maar ik heb ook VPD.
(mijn kamer trekt te snel samen doordat het signaal niet goed is, en moet dan soms wat inhaalslagen maken zeg maar :') ) En die zijn dus hard en hoor/voelbaar.
Bij mij gaat het dan volledig onregelmatig. Kan verschillen tussen harde bonzen met grote tussen posen tot bijna trillen.

Maar goed dat je je laat doorverwijzen.
Bij mij maakt het ook niet echt uit, en ik hoef alleen terug als ik inderdaad ook duizelig of benauwd ben.
Maar ze hebben bij mij wel verschillende testen gedaan, met een holter omgelopen en echo gemaakt, om te zien of er geen kleppen lekken oid omdat dit ook regelmatig voor komt bij dergelijke problemen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:44

*zit met oor op laptop* ik hoor het ook!
Gewoon even naar de huisarts, ben benieuwd wat het is! :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:54

Ayasha schreef:

:')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:58

Ayasha schreef:
Ik hoor het ook wel eens. En ook in rust kan je het bij mij zien in mijn borst, nek en buik. (Je ziet echt de ‘pomp’ beweging.)

Klopt :')
Maar ook met echt fibrilleren klopt hij juist lekker fanatiek, maar dat gaat ook meestal niet zo best :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:43

Ik heb het lang geleden eens gehad, dat was een ongewoon geluid, klinkt bizar maar meer als het tikken van een klok dan wat je je bij een hartslag geluid voorstelt, met name in bepaalde liggende houding. Ging ook gepaard met pijn.
Naar HA gegaan, die nam me pijnlijk duidelijk niet serieus, tót ik in liggende houding dat geluid kon reproduceren. Toen schrok hij zich een hoedje, en stelde me voor dat ik wellicht een gescheurde aortaklep had (WAT!?), en verwees me door naar het ziekenhuis. Diagnose: idiopathische pericarditis, een volkomen onschuldige aandoening die mn bij jong volwassen mannen voorkomt, en vanzelf weer overgaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:12

Ik heb dat ook gehad, mijn bloeddruk was toen te hoog.
Dus even langs de HA TS.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:21

_Karlijn schreef:
Ja, je leest het goed :+

Sinds vrijdagavond hoor ik af en toe mijn hart kloppen. Het gebeurt met name wanneer ik ga liggen in bed, dan hoor ik een tikkend geluid uit mijn borst/middenrif/buik (?) komen. Ik hoor het echt tikken en uit mijn romp komen, niet dat doffe geklop wat je weleens in je oren hoort. Vrijdagavond een keer of 3 een paar minuten lang en zaterdag gebeurde het weer, toen heb ik de huisartsenpost gebeld. De assistente vroeg eerst 2x: 'maar je voelt je hart dus kloppen?' Nee, ik hóór het...

Anyway, het klonk := niet verontrustend genoeg voor ze om me te hoeven zien en ik moest als het aan bleef houden de eigen huisarts maandag bellen. Sinds zondag had ik het niet meer gehoord, maar zojuist hoorde ik het weer en heb ik het geluid ook op kunnen nemen op een filmpje:
https://vimeo.com/582524367
Doet ie het?? Ik heb hier nog nooit een video geüpload.
Als je je geluid hard zet hoor je als het goed is een soort druppelende kraan geluid...

Nu dus toch maar de huisarts gebeld en morgen om 14:40 heb ik een afspraak, aangezien ik verder geen ernstige klachten heb als benauwdheid of pijn op de borst.

Ik ben benieuwd of er iemand is die dit (her)kent? Ik ken zelf best wat medische aandoeningen maar hier had ik oprecht nog nooit van gehoord.

Ik had dat toen mijn schildklier veel te snel werkte.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 20:23

c_alsemgeest schreef:
Ayasha schreef:

Klopt :')
Maar ook met echt fibrilleren klopt hij juist lekker fanatiek, maar dat gaat ook meestal niet zo best :+

Ja inderdaad := ik heb vorig jaar een ablatie gehad omdat ik het Wolff Parkinson White syndroom had, nou dar ritme had ik niet moeten negeren negeren met ruim 200 bpm :=

chanicha schreef:
Ik heb dat ook gehad, mijn bloeddruk was toen te hoog.
Dus even langs de HA TS.

Mijn bloeddruk is eerder aan de lage kant dan te hoog, dus dat zal het niet zijn.

Maar morgen ga ik idd naar de huisarts.

Ayasha
Blogger

Re: Ik hoor mijn hart kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:43

Ik veronderstel dat je toen niet rustig zat te filmen.. :=
Maar nakijken is nooit verkeerd met je hart.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:16

TS, is er nog iets uit gekomen? :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 09:53

Maeve schreef:

Nog niet, ik krijg over 1,5 week een holteronderzoek.
De huisarts wist het zo niet, ze had er nog nooit van gehoord.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:05

_Karlijn schreef:
Maeve schreef:

Je beschrijving van het geluid, en de positie waarin het optreed doet erg denken aan wat mij overkwam. Maar jij hebt géén pijn in de borststreek?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 12:16

Kuggur schreef:
_Karlijn schreef:

Je beschrijving van het geluid, en de positie waarin het optreed doet erg denken aan wat mij overkwam. Maar jij hebt géén pijn in de borststreek?

Ik heb wel 'eens' pijn op de borst, maar dat is meer stressgerelateerd denk ik. Ik ben onder behandeling geweest van een cardioloog, ik heb vorig jaar een ablatie gehad omdat ik het Wolff-Parkison-White syndroom heb gehad maar dat is met die ablatie verholpen.

Tijdens zo'n 'tikkende aanval' heb ik geen extra pijn op mijn borst.

Maandag de 23e krijg ik in ieder geval dat holteronderzoek voor 3 dagen, voor die tijd was dat apparaat in gebruik. Ik heb gevraagd of het niet sneller kon via het ziekenhuis maar dat zou pas vanaf de 30e kunnen.