Je hoeft niet van je paard te vallen om iets te breken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Je hoeft niet van je paard te vallen om iets te breken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 12:41

2 Weken geleden sinds corona weer eens een lesje extreem cowboy race genomen. Ik moet daarvoor de grens over, dus dat was een hele tijd niet meer mogelijk. Was leuk, en Zipper deed zijn best, alleen een kronkelige boomstam met daarover een plank en dan nog onder het frame met een gordijn was in het laatste rondje iets te veel van het goede.

Daarbij maakte hij een rare panieksprong waarbij ik een stukje gelanceerd werd in het zadel. Daarbij verdraaide ik mijn gehele been en kreeg ik hele erge kramp in de spier rond mijn heup kop, volgens mij hoorde ik ook iets knappen bedacht ik achteraf. Toen de kramp was weggeëbd viel het me mee dat mijn heup verder geen pijn deed (ik verwachte dat die miss uit de kom was of zo) voelde ik pas de pijn in mijn voet. Nou was de les toch klaar dus ben met Zipper naar de auto gereden. Daar hinkend afgezadeld Zipper ingeladen en mijn cowboy laarzen maar aangehouden en niet gewisseld voor mijn gymschoenen. Toen naar huis, gelukkig was het mijn linkervoet, maar de koppeling intrappen was niet fijn.

Thuis met de laarzenknecht mijn laars uitgetrokken, maar wat deed dat zeer. Flink dik vooral buitenzijde zowel aan de bovenkant als onderkant van mijn voet, en mooie kleurtje kwam er ook al aan. Lopen ging steeds beter, op de binnenzijde voet. Tenen kon ik bewegen, omhoog en omlaag, ok ws zwaar gekneusd dan. Volgens mij ben ik met voet terug gestuiterd in de beugel en is mijn voet dubbel geklapt, niet mij mijn enkel (enkelband was nix mee) maar bij mijn voorvoet.

Toen het dikke wat ging slinken, en de kleurtjes volledig naar mijn tenen waren gezakt bleef er net voor mijn wreef en streep die heel erg zeer deed, eindelijk had ik donderdag een keer geluk en was de dokter niet in gesprek, ik mocht s'middags komen, ze stuurde me gelijk door naar zk voor foto's enkel/voet. In zh moest ik na de foto's even plaats nemen in de wachtkamer dan konden ze de foto's gelijk bekijken. De zuster stuurde mij door naar de SEH, daar bekeken ze de foto's en dan kon ik naar huis zei ze. Bij de SEH werd ik naar de gipskamer gebracht en de verpleger vroeg hoe het was gebeurt, dus ik vertelde mijn verhaal. Hij zei ok dan gaan we even kijken hoe verder... Dus ik zeg: O, dacht dat ik dat naar huis kon. ehhh nee, zegt ie het is gebroken.... Dat had ik dus nog niet gehoord..

Daar halve been in gips, tot onder de knie, en dan op krukken lopen voor mij niet echt optie was (versleten handen, polsen elle bogen schouder. En het al een week ervoor gebeurt was, kreeg ik een schoen met klittenband en een afspraak om as vrijdag terug te komen voor het verloop. De breuk zat in het buitenste botje na de enkel richting kleine teen. En dan nog in het dikste gedeelte, en breuk die schuin van onder richting enkel liep maar wel mooi vlak was. Volgende week weer foto's en de orthopeed beslist dan gelijk hoe verder. Ik mag dan of gewoon verder deze schoen gebruiken, of ik ga alsnog in gips of er komen schroeven in. Hier ben ik nog niet klaar mee dus.

marley93

Re: Je hoeft niet van je paard te vallen om iets te breken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:09

Jeetje wat een pech. Beterschap! :knuffel:

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:09

oh dan dat is echt echt pech hebben, sterkte ermee :(:)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:13

Ik kan er over meepraten zit met mijn pols in het gips sinds zondag. Beterschap en hoop dat je niet geopereerd hoeft te worden