Outdoor/ wandel sandalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Outdoor/ wandel sandalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 21:17

Ik zoek voor lekker wandelen in de zomer nog fijne outdoor sandalen.
Moeten grip hebben: wil er ook in het buitenland mee over bergpaadjes, heuvels,bos, beekjes kunnen lopen. Maar ook gewoon een rondje slenteren door een stadje.
Verstelbaar, zacht, en wel enigzins “ leuk”, vrouwelijk.
Brede voet.

Zie onder andere merrell, Teva… maar wellicht meer?
Tips welkom. Graag wel onder de 100 euro..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:28

Muze

Re: Outdoor/ wandel sandalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 21:33

Nee, daar wil ik binnenkort ook even langs gaan

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:28

Teva is goed.
Maar heel eerlijk? Er écht outdoor in de bergen mee wandelen (je noemt bergpaadjes) zou ik niet doen op sandalen en met ongetrainde enkels en voeten waar het bergen betreft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:31

Ik loop soms op mijn sandalen af en toe wel op bergpaadjes maar daar heb ik altijd snel spijt van als er om de haveklap weer zo‘n schijt kiezeltje onder mijn voet zit :')
Verder zijn ze wel aangenaam.
Ik zal even kijken of er een merk op staat. Ze komen jin iedergeval wel uit een buitensport winkel.

Edit: Merrell heten ze
https://www.sportscheck.ch/merrell/merr ... gKfgvD_BwE

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 22:56

Daar heb je een punt.
Als ik echt de bergen inga zal ik toch dan kiezen voor berg schoenen.
Maar soms ( geen idee of t er dit jaar inzit…) gaan we ook wel gewoon over wat minder heftige paadjes.
Niet echt hoog en diep klauteren in de bergen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:07

Je kan altijd nog simpele lichte dichte schoenen aan je rugzak knopen voor als je het gruis onder je voet zat wordt :D

Hoe dan ook vind ik het prettige sandalen en ze blijven ook echt heel goed na meerdere jaren.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:34

Ik heb Echo wandel sandelen (zoiets). Echt heerlijk! <3

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 23:42

Teva's zijn super! Ook voor door de beekjes enz. Nadeel is alleen dat er op die bergpaadjes vaak kleine steentjes liggen die heerlijk in je sandaal en onder je voet kunnen gaan zitten. Spreek uit ervaring :o

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 08:55

Leandra schreef:
Teva's zijn super! Ook voor door de beekjes enz. Nadeel is alleen dat er op die bergpaadjes vaak kleine steentjes liggen die heerlijk in je sandaal en onder je voet kunnen gaan zitten. Spreek uit ervaring :o

Ja daar heb je een punt. Maar t leek me wel fijn Ipv vrij zweterige bergschoenen.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:58

ANWB heeft ook vaak fijne sandalen..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:00

Muze schreef:
Leandra schreef:

Ja daar heb je een punt. Maar t leek me wel fijn Ipv vrij zweterige bergschoenen.

Zweterige bergschoenen?
Heb je dan wel goede?

Simpele bergwegen loop ik trouwens gewoon op sketchers. Die zijn ook vrij snel weer droog als je onbedoeld door een beekje moet (uit ervaring :+ )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:01

Ga eens passen bij een bever, zwerfkei of een vrijbuiter. Hebben ze vaak veel keuze, merken en advies.
Zelfs vaak een probeerpad

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:07

Leandra schreef:

Precies dit :D Ik heb overigens al jaren de Tirra. Geweldige sandalen. Ik heb ook nog ergens een paar Originals liggen (de lompere versie met bredere banden) en ik heb twee paar teenslippers met die dubbele bandjes. Groot fan van Teva. De Tirra is toch wel mijn favoriet, behalve dan met steentjes, maar dat zul je met elke open schoen hebben.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:15

Ik heb dezelfde als Karin, ook al jaren, zijn heel fijne sandalen :j

Maar als ik echt flink ga wandelen, trek ik echt wandelschoenen aan, met de juiste sokken erin (en in mijn geval schoenen zonder goretex, maar leer gevoerd) heb ik geen zweetvoeten in m'n wandelschoenen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 09:20

Zweetvoeten is misschien wat te zwaar benoemd. Maar wel warme voeten.
Maar, ik heb besloten dat ik er dan voor de
Minder pittige wandelingen graag een sandaal bijhaal.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:23

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:18

Muze schreef:
Leandra schreef:

Ik heb teva’s wel duurdere (je hebt ze ook voor 40 euro, die zou ik niet kopen) met beter profiel maar met lang wandelen, zeker als je door een rivier loopt, schuren de plastic aansluitingen. Daar krijg je dus echt pijnlijke wondjes van.
Iets om mee te nemen.
Vind het met kanoën wel ideaal.
Door een stad draag ik ze eigenlijk nooit.

https://www.teva-eu.com/en/gb/womens-te ... 01474.html Ik heb deze.
Ondanks het neopreen krijg ik er dus wel plekjes van. M’n vader heeft ongeveer dezelfde (mannen editie) en die krijgt er ook plekjes van.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 31-07-21 10:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:24

Voor wandelingen waarbij ik weet (of vermoed) dat er water in de route zit trek ik sowieso de lompere versie aan. Daarbij schuurt niets. Het is allemaal foam aan de binnenkant (bij de Tirra ook). Twintig jaar geleden had ik een vergelijkbaar model van Reef. Daar heb ik in Nieuw-Zeeland zes weken vrijwel non-stop op gelopen (ook door water). Heerlijk.

Het zijn geen Originals zie ik net, maar de Terra Fi 5. Dezelfde prijsklasse als de Tirra, net onder de 100 euro. Deze heb ik ook al jaren (langer dan de Tirra), maar ik heb al een tijdje geen wandelingen met water in de route gemaakt. :))

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:33

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 21:36

Ik zie ook de Teva tirra in leer. Valt Teva smal of breder?
Heb een bredere voet.
Ga anders volgende week even naar de decathlon.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:24

Ik heb smalle voeten en bij mij zitten ze precies goed op hun bijna strakst. Ik houd geen ruimte over, maar het lijkt mij dat er dan ook wel genoeg ruimte is voor bredere voeten. Passen is sowieso verstandig.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:39

Hier ook team teva! Heb al een paar jaar model verra. Heel veel gedragen, en nu nog steeds. Wil graag de tirra er bij. Voordeel is dat die op de voorvoet verstelbaar zijn. Als het echt warm is, moeten ze vaak even wat losser.

Heb van de week meerdere modellen van merrel gepast. Heel mooi en zaten fijn! Maar te wijd aan de voorkant voor mij en de modellen in de winkel waren niet verstelbaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:54

san4nie schreef:
Als het echt warm is, moeten ze vaak even wat losser.

Dat heb ik ook :j Ik beschreef het wat onduidelijk. Ik begin op de strakste stand (dan heb ik geen ruimte over), maar naarmate ik ze langer draag en/of naarmate het warmer wordt doe ik ze wel iets losser.