Hier wil ik dus graag aandacht voor vragen en misschien ook ervaringen kunnen delen.
Ik ben al een ruime tijd met mijn gezondheid aan het kwakkelen. Na eerst maar afwachten en aankijken toch bij de huisarts aangeklopt.
Die dacht in eerste instatie aan galstenen, dus door de molen gehaald en ik had inderdaad wat galstenen.
Zodoende is in oktober mijn galblaas verwijderd, hopende op een snel herstel. Helaas ging dit niet helemaal zo als geplanned. Zware wond infectie en een week in het ziekenhuis gelegen hier door.
Het herstel zou dus wat langer duren.
Dus zo begon het afwachten weer, maar de klachten bleven en werden eigenlijk alleen maar erger. Ik moest nog maar wat meer geduld hebben. Want ik was tenslotte flink ziek geweest.
Maar de pijn en vage klachten bleven.
Huisarts heeft nog gedacht dat ik gekneusde ribben had maar wilde toch dat ik een echo ging laten maken in het ziekenhuis. Omdat er ook kans was op littekenweefsel.
Dit gedaan, zijn er vlekken op mijn lever gevonden die daar niet hoorde. Dus in eerste instantie gingen alle alarmbellen rinkelen want dat zou foute boel kunnen betekenen. Ik moest meteen een afspraak maken om een mri te laten maken. Ze konden het wel beter in kaart brengen en zagen al vrij snel dat het gelukkig niet kwaadaardig is. Er moest wel nog een nieuwe mri gemaakt worden met een speciaal soort contrastvloeistof, omdat ze dus wel een vermoeden hadden.
En nu is dus duidelijk dat ik goedaardige levertunoren heb waarschijnlijk ontstaan door langdurig gebruik van de pil. Lever adenomen, en niet 1 maar 5 stuks. De 2 grootste zijn erg actief kwa groei, waardoor ik dus veel klachten heb.
Ik moet dus zsm stoppen met de pil, hier voor heb ik meteen een doorverwijzing gevraagd naar de gyneacoloog zodat ik een koper spiraaltje kan laten plaatsen.
Zo, dit was mijn spreekbeurt

En wees gewaarschuwd als je langdurig de pil gebruikt