Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Weet van mijn directe omgeving dat prostaatkanker vaak te laat wordt ontdekt en dat het een langzaam eindigend en een niet te genezen proces is .
Niobe schreef:Morganlefay schreef:Weet van mijn directe omgeving dat prostaatkanker vaak te laat wordt ontdekt en dat het een langzaam eindigend en een niet te genezen proces is .
Dat is dus omdat het vaak te laat ontdekt wordt, dat maakt de kans op genezing een stuk kleiner.
Mijn vader heeft prostaatkanker gehad en dat is toen bij toeval vroeg ontdekt en was nog goed te genezen en hij is daar uiteindelijk ook van genezen.
Het ene lichaam is ook het andere niet, de geneesbaarheid en het verloop etc. is heel erg afhankelijk van allerlei factoren, onder andere dus hoe ver het stadium is
viola schreef:Mijn vader is begin dit jaar gediagnosticeerd met prostaatkanker die ook al vrij ver is uitgezaaid en niet meer te opereren. Ik kan je niet veel vertellen over de langere termijn, maar wie weet kunnen we elkaar hier steunen.
Hij is nu onder behandeling met hormoontherapie en heeft kortgeleden zijn laatste chemo gehad voor nu. Nu is het kijken in hoeverre dit help/heeft geholpen. Hij is na de laatste paar chemo's wel wat niet lekker geweest, maar al met al vallen de bijwerkingen nog reuze mee.
Hij zal er niet meer van genezen, maar we hopen dat hij nog lang zonder al te veel klachten mee kan.