Maeve schreef:Jeetje wat veel tips ervaringen, hier ben ik echt ontzettend blij mee.
Het voelt heel raar want ZO lang heb ik mijn klachten afgedaan als psychisch, misschien overwerkt (werk onregelmatig) of door andere persoonlijke omstandigheden en nu lijkt in ieder geval een deel toch lichamelijk verklaarbaar. Het gejaagde, de hartkloppingen, kreeg van mensen klachten over licht ontvlambaarheid, ik slaap slecht tot niet, misselijk, diarree en nu toch 5kg ongemerkt afgevallen.
Ik kreeg telkens maar de tips om leuke dingen te doen, lezen, wandelen of yoga maar ik ben zo vreselijk gespannen, daar valt niet tegenop te relaxen en dat lijkt nu dus toch lichamelijk te verklaren te zijn.
Mijn waarden zijn FT4: 30 en TSH: <0,005, dit staat in mijn verwijsbrief. Toen ik mijn huisarts aan de telefoon vroeg of dat dan heel erg is of een beetje, gaf hij aan dat dit geen verschil zou moeten maken, ook een beetje afwijkend geeft al klachten. Kunnen jullie hier iets over zeggen?
En ook goed om te horen dat het bij sommige mensen weer over is gegaan. Ik snap dat het ook vaak niet over gaat maar dat is wel een fijn idee. Ik hoop alleen maar dat ik me weer wat meer normaal/mezelf ga voelen, of dat nou met medicatie is of niet.
Mijn endocrinoloog zei dat die waardes per persoon verschillend zijn dus dat er niet zo iets bestaat als ‘heel erg te snel’ of ‘maar een beetje te snel’. Met medicatie ga je zoeken naar de waarde waar je je goed bij voelt. Er zijn natuurlijk wel marges waar de meesten invallen maar die zijn ruim.
Mijn ervaring is dat je jezelf al best snel weer als jezelf gaat voelen met medicatie