Ik maak toch even een topic want ik maak me wat zorgen. Op internet staat ook van alles en komt niet overeen met wat de HA mij vertelde, dus misschien kan iemand mij hier meer vertellen.
Vorige week heb ik 2 tekenbeten opgelopen, nu weet ik dat teken de ziekte van Lyme kunnen overbrengen en ik ben daar dus ook behoorlijk bang voor..
De teken heb ik wel binnen 24 uur verwijderd (wel met de hand) en de plekjes daarna ontsmet. Ik zag er toen niet zo veel aan, dus dacht dat het wel in orde was.
Nu echter blijven die plekjes steeds rood en zien ze er geïrriteerd uit. Ik heb dus de HA gebeld echter zeggen zij dat het te laat is om nog met antibiotica te behandelen. (Het is nu 6 dagen geleden dat ik de teken had). Ik moet nu dus maar afwachten of ik ziek wordt of niet.. En of er een kring op de plekjes ontstaat..
Maar ik vind dat toch een zeer onprettig idee. Er hoeft namelijk niet altijd een kring te ontstaan en ik zou liever nú iets doen als dat kan.. Ik lees ook dat je namelijk in een later stadium nog kunt behandelen..
Heeft mijn HA echt gelijk en moet ik het maar gewoon afwachten? (Is trouwens nu ook een vervangende HA, mijn eigen is op vakantie, dus dat is allemaal ook niet echt ideaal..).
Hopelijk weet iemand meer..alvast bedankt