Sinds november 2020 heb ik polsklachten aan beide polsen, een overbelasting/ontsteking. Ik studeerde toen fulltime en werkte daarnaast 16 uur per week als transcribent, waarbij ik spraak tot woord omzet. Normaliter doe ik mijn werk via inspreek-apparatuur, maar door drukte heb ik toen de fout gemaakt om ook een deel van mijn werk te typen. Toen ontstonden de klachten.
Vrij snel aan de bel getrokken - naar de fysio, naar de dokter, bij de studieadviseur gemeld - en natuurlijk rustiger aan doen. Verder had ik al een goede muis en stoel en zat ik goed achter mijn laptop, want ja, als fervent gamer weet ik dat blessures op de loer liggen. Ik moest van mijn werk ook minder uren gaan werken, maar financieel moest ik in ieder geval een paar uur per week blijven werken, anders zou ik het niet redden. Uiteraard nu heel secuur via de audio-software, maar je zit toch achter de laptop en bent toch altijd wat aan het doen met de muis/spatiebalk/etc. Gamen stond toen ook op een zeer laag pitje, mede geholpen door het feit dat ik rond het nieuwe jaar toevallig net ook een paard had gekocht. Dus veel buiten, zo weinig mogelijk typen, fysiotherapie… Afijn, ik deed er alles aan om beter te worden.
Het leek ook beter te gaan, voelde er eigenlijk niks meer aan, totdat mijn scriptietijd aanbrak ik eind maart/begin april en ik er niet onderuit kwam om mijn laptop te moeten gebruiken voor onderzoek en schrijven. Van de ene op de andere week waren mijn klachten net zo hard weer terug, al dan niet erger dan in november. Ik heb toen uitstel aangevraagd voor mijn scriptie, met het idee dat ik in ieder geval tot eind juli rust kon nemen en daarna langzaam aan m’n scriptie weer op zou kunnen pakken. Vanaf begin mei had ik dus alleen nog maar mijn paard (die geblesseerd was en ik op dat moment ook dus niet reed), en 6 uur werken per week.