“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:30

Appeltje_1 schreef:
Dat bang maken gaat nergens om. Waarom denk je dat het in het nieuws staat als er iemand overlijd aan het vaccin? Omdat het bijna nooit gebeurt :)*

Tja....

Doet mij denken aan:
'the fact that you are paranoid does not mean that they are not out to get you'.

Tel uit je winst.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:34

_Mir schreef:
marleen_usar schreef:
Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.


Jup, dat wordt zeker wel verzwegen.

Even los van mijn kijk op deze hele situatie.

Waarom in hemelsnaam wordt de vaccinatie zo heftig aangeraden? Iedereen weet dat de vaccins nog in de test fase zijn. Het wordt onderhand door je strot geduwd om het te gaan halen. Why?

Ik ben gewend.. als iets gratis is hier.. dan is het graag of niet? Jouw verlies als je het niet neemt. Maar ik vind dat dit te krampachtig wordt aangeprezen. Eerst was het prikken wat de pot schaft. Nu mag je kiezen begrijp ik? Daarna afspraak maken, nu mag je zonder afspraak.(kijk bijv. naar ts als je er toevallig bent kun je 'meegeprikt' worden. Ben gewoon nieuwsgierig.


Omdat we in een pandemie zitten en het voor iedereen beter is als we daar binnen een fatsoenlijke tijd weer uit geraken.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:40

We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:44

_Mir schreef:
marleen_usar schreef:
Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.


Jup, dat wordt zeker wel verzwegen.

Even los van mijn kijk op deze hele situatie.

Waarom in hemelsnaam wordt de vaccinatie zo heftig aangeraden? Iedereen weet dat de vaccins nog in de test fase zijn. Het wordt onderhand door je strot geduwd om het te gaan halen. Why?

Ik ben gewend.. als iets gratis is hier.. dan is het graag of niet? Jouw verlies als je het niet neemt. Maar ik vind dat dit te krampachtig wordt aangeprezen. Eerst was het prikken wat de pot schaft. Nu mag je kiezen begrijp ik? Daarna afspraak maken, nu mag je zonder afspraak.(kijk bijv. naar ts als je er toevallig bent kun je 'meegeprikt' worden. Ben gewoon nieuwsgierig.


Waarom zou zoiets verzwegen worden? Waarom zou de media, die normaal als aasgieren op een sappig nieuwtje afspringen om het als eerste uit te zenden, zo’n groot ding moedwillig verzwijgen?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:46

bigone schreef:
MoniqueT schreef:
Is al bekend dat hij allergisch op voedsel reageerde en dat dat de overlijdensoorzaak is.

Er werd nog autopsie uitgevoerd en daar heb ik nog niets over gelezen. Je kunt inderdaad na een aantal uren alsnog in shock raken dus ik weet niet waar het aan heeft gelegen, maar flink allergisch zijn en geen epipen bij je hebben is niet handig.


Je hebt gelijk!

Anoniem

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:51

Imandra.. nou dat. Zat media die ervan zouden smullen om pharmaceuten en overheden door het slijk te halen als blijkt dat mensen dood neervallen van de vaccinatie ipv het virus waarvoor die bedoeld is. Ik hoor alleen niks, behalve uit de wappie hoek.

Ik zei gister nog tegen m'n vriend: wat ben ik blij dat niemand in mijn familie, vrienden en kennissenkring van die idioterie uitkraamt.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:51

Dinopino schreef:
We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.

Wederom klinklare leugens van onze ….

: Die Krankenhäuser in Deutschland müssen den Behörden erst ab 13.7.2021 genauere Informationen über die Corona-Fälle auf allen Stationen übermitteln. Gesundheitsminister Jens Spahn (CDU) hat die Kliniken dazu mit einer entsprechenden Verordnung verpflichtet. Die Kliniken müssen demnach alle im Krankenhaus behandelten COVID-Patienten mit Alter, Art der Behandlung und Impfstatus melden. Neben den Daten zur Belegung der Intensivstationen würden noch bessere Informationen zu allen in den Kliniken behandelten Corona-Fällen benötigt, heißt es aus dem Bundesgesundheitsministerium
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-08-21 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:00

bigone schreef:
Dinopino schreef:
We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.

Wederom klinklare leugens van onze Coronatrol :

: Die Krankenhäuser in Deutschland müssen den Behörden erst ab 13.7.2021 genauere Informationen über die Corona-Fälle auf allen Stationen übermitteln. Gesundheitsminister Jens Spahn (CDU) hat die Kliniken dazu mit einer entsprechenden Verordnung verpflichtet. Die Kliniken müssen demnach alle im Krankenhaus behandelten COVID-Patienten mit Alter, Art der Behandlung und Impfstatus melden. Neben den Daten zur Belegung der Intensivstationen würden noch bessere Informationen zu allen in den Kliniken behandelten Corona-Fällen benötigt, heißt es aus dem Bundesgesundheitsministerium

We weten toch al langer dat ze geen Duits kan lezen ondanks dat ze daar woont.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:14

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie dringend verzoeken om persoonlijke opmerkingen voor jullie te houden. Het is niet nodig om op deze manier elkaar steeds steken onder water te geven of persoonlijk aan te spreken. Elk volgend bericht met een persoonlijke aanval zal dan ook leeggehaald worden.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:32

Wat bedoel je daarmee? Dat je niet meer mag quoten?
Of bedoel je dat je geen opmerkingen mag maken zoals, ze kan geen Duits?

Is dit niet al de zoveelste discussie hierover? Het is niet alsof iedereen het eens gaat worden….

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:35

Heb het woord waar het om gaat al verwijderd maar het zal duidelijk zijn dat bij enkelen er steeds weer de meest fantastische verhalen uit de dikke duim komen. En bedoeld om verwarring en angst te zaaien. En dat mag tegengesproken worden en ze mogen er ook op aangesproken worden. Temmen is leuk maar de post weerleggen als duidelijke onzin is beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:37

marleen_usar schreef:
Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.

en hoe overlijden ze daar eigenlijk aan?

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:37

Suzywuzy schreef:
marleen_usar schreef:
Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.

en hoe overlijden ze daar eigenlijk aan?


Niet :+

Is recent weer een onderzoek gepubliceerd van een paar honderd mensen die een allergische reactie hadden op de eerste prik. Die zijn allemaal probleemloos voor een tweede keer geprikt. Uiteraard netjes in de gaten gehouden, en met premedicatie in de vorm van antihistamines.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:41

Suzywuzy schreef:
marleen_usar schreef:
Er zijn veeeeeeeeeel meer mensen overleden door de vaccinatie dan dat ze naar buiten brengen.

en hoe overlijden ze daar eigenlijk aan?


Niet :+

Is recent weer een onderzoek gepubliceerd van een paar honderd mensen die een allergische reactie hadden op de eerste prik. Die zijn allemaal probleemloos voor een tweede keer geprikt. Uiteraard netjes in de gaten gehouden, en met premedicatie in de vorm van antihistamines.[/quote]
haha, vond het ook al zo raar. Je gaat niet "zomaar" dood aan een vaccin, dat zit dan veel dieper.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:44

Ik zag net op mijn LinkedIn notabene ook berichten gedeeld worden over iemand die 2 weken na het vaccin overleden is. In het bericht stond dat nog niet aangetoond was dat ie daaraan is overleden maaaarr ze vonden dat zelf als familie de oorzaak. Waarop natuurlijk de gehele wappie afdeling los ging en alvast even vaststelde dat het inderdaad door het vaccin kwam.

En dát op een zakelijk netwerk. Direct mijn netwerk geschoond van dit soort mensen. Doe dat lekker op je feestboek.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:48

Je zou in theorie aan een anafylactische shock kunnen overlijden (zoals die knul in Parijs, maar die stierf dus als gevolg van een al bekende allergie voor pinda's of whatever). Maar in de prikstraten hier word je - als je een hevige reactie hebt - direct adequaat behandeld.
Dat is het voordeel van vaccinaties. Die worden altijd door artsen/verpleegkundigen gegeven die direct kunnen ingrijpen als je allergisch reageert.
Dat is een stuk lastiger als je door een wesp wordt gestoken op een terras, of per ongeluk een broodje geserveerd krijgt dat doorgesneden is met een mes waar nog wat pindakaas aan zat. Dan zit je tussen amateurs die niets kunnen doen.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:49

Oh gut ja. Ik volg Diederik Gommers op linked in. Wat die allemaal voor reacties krijgt op z’n post is gewoon schokkend.
Geinig is dan wel dat je op LinkedIn dus het werk ziet en dat je dan dus ziet dat een gastvrouw/schoonmaker/iemand inbetween jobs al 10 jaar in discussie gaat met een arts-intensivist/ hoogleraar intensieve zorgen :')

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:50

Dinopino schreef:
We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.


Ja. Ik denk toch dat wij een andere definitie aanhouden van het woord pandemie.

Maar beterschap en sterkte Y;(

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:51

Dinopino schreef:
We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.


Als er niet gevraagd wordt of je gevaccineerd bent, hoe weten ze dan dat de gevaccineerden in ziekenhuizen toenemen?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:51

verootjoo schreef:
Oh gut ja. Ik volg Diederik Gommers op linked in. Wat die allemaal voor reacties krijgt op z’n post is gewoon schokkend.
Geinig is dan wel dat je op LinkedIn dus het werk ziet en dat je dan dus ziet dat een gastvrouw/schoonmaker/iemand inbetween jobs al 10 jaar in discussie gaat met een arts-intensivist/ hoogleraar intensieve zorgen :')


Klopt.. De meest creatieve beroepen komen er voorbij maargoed dit werd gewoon door een collega gedeeld. Ik kijk dan toch anders naar iemand omdat het gewoon zo ontzettend tegen mijn eigen visie in gaat. Vaccineren moet iedereen zelf weten maar fake news delen binnen je zakelijke netwerk.. Ai ai ai.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:52

verootjoo schreef:
Dinopino schreef:
We zitten inderdaad in een pandemie. De gevaccineerden in ziekenhuizen nemen hier helaas toe. Ongeacht de leeftijden. Nu wordt in het ziekenhuis niet eens gevraagd of je gevaccineerd bent. Eerst kwam je in ziekenhuis en werd je getest en is bij positief, dat hoe dan ook de oorzaak corona. Nu kom je in het ziekenhuis en is de vaccinatie hoe dan ook nooit de oorzaak.


Als er niet gevraagd wordt of je gevaccineerd bent, hoe weten ze dan dat de gevaccineerden in ziekenhuizen toenemen?


Scherp!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:55

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 03-08-21 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:18

Mijn kinklare onzin die staat niet op internet. Deze onzin komt van de verplegers die hier in de ziekenhuizen werken. Wat je van mij persoonlijk vind, verandert aan het feit niets.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:23

Behalve dan dat het geen feit is als er geen statistieken van zijn blijkbaar, want je zegt zelf dat er niet eens geregistreerd wordt of mensen wel of niet gevaccineerd zijn.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:27

Terwijl uit mijn post blijkt dat ziekenhuizen het verplicht zijn om te vragen en door te geven maar ja, ik sta op de foei lijst van Dino dus ze zal het bewijs dat ze dit uit haar duim zuigt wel niet gelezen hebben. Misschien kan iemand dat nog even kopiëren en opnieuw plaatsen?