Touwtje springen, welke schoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Touwtje springen, welke schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 21:42

Sinds een paar maanden ben ik 's ochtends, terwijl ik de hond uit laat, aan het touwtje springen. Ik heb dit heel langzaam opgebouwd om spieren en pezen te laten wennen. Nu heb ik Asics hardloopschoenen. Deze doen het best, maar eigenlijk zoek ik een schoen met meer demping in de voorvoet, omdat ik toch op de voorvoet land.

Zijn er meer touwtje springende bokkers en wat voor een schoenen gebruik je?

En als ik dan toch aan het vragen ben, ook mijn simpele touw is aan het slijten en zal tzt vervangen moeten worden. Welk touw is fijn.

Ik ben van 3 x 40 sprongen (begonnen met de hondenriem :) ) naar nu 15 x 120 sprongen gegaan (is ongeveer 15 x 1 minuut) Uiteindelijk wil ik op de 20 minuten uit komen.

Silvia

Re: Touwtje springen, welke schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:24

Ik gebruik ook hardloop schoenen, ook van ASICS maar dan met veel (gel) demping. En ik sta op een droogloopmat dat zal ongetwijfeld ook schelen.
Welk touw kan ik niet zoveel over zeggen, ik heb ooit eens een springtouw gekocht en die doet het nog steeds goed.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 18:03

Silvia, spring je binnen dan?

Ik spring buiten, op het asfalt. Als ik in het losloopgebied ben, kan de hond los en kan ik springen. Ik zit nu te kijken naar air max schoenen, maar er zijn zoveel soorten. de schoenwinkel zal zeker kunnen adviseren, maar ik hoor ook graag de ervaringen van anderen :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:24

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 20:22

Ik wissel af met twee dagen touwtje springen en buikspier en strekoefeningen tussendoor. Dan rustdag en dan drie dagen touwtje springen en weer een rustdag. Soms 15 minuten gewoon alleen springen, soms ook achteruit of in looppas of met gekruiste armen. Gewoon om het ook leuk te houden. Conditie is met sprongen vooruit gegaan. Wanneer het een dag wat minder gaat, geef ik daar ook aan toe.

Een tweede paar schoenen is dan ook mooi om af te wisselen, zodat voetstand niet altijd hetzelfde is.