Jongeren vaccineren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:45

Haha, als het maar geen Lck wordt (dat is een tyrosine kinese en dan speelt de beroepsdeformatie op).

PASC vind ik wel wat :))

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:17

bigone schreef:
linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.


Dit kan rechtstreeks in het complottopic maar toch reageer ik even. Besef je wel als doemdenker op leeftijd en waarschijnlijk je kind ook dat dat vaccinatieschild niet nodig zou zijn geweest wanneer volwassenen hun verantwoording hadden genomen?
En verder, wanneer je handig met internet bent, zoek dan eens buiten de algoritmes die je voorgeschoteld krijgt.


Wat Linky schrijft klopt gewoon als een bus, een groot experiment. Dus ouders die nu hun kinderen laten deelnemen aan dit experiment mogen later ook niet klagen dan. :)

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:20

Dan mag je de ouderen wel dankbaar zijn dat ze vroeger aan allerlei experimenten hebben deelgenomen. Daardoor zijn we nu vrij van heel veel vervelende ziektes.
Maar jouw baby word dus niet gevaccineerd en je hebt ook de 22 weken prik niet gehaald ?

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:28

_Mir schreef:
Wat Linky schrijft klopt gewoon als een bus, een groot experiment. Dus ouders die nu hun kinderen laten deelnemen aan dit experiment mogen later ook niet klagen dan. :)

Joh, al jarenlang zouden kinderen door vaccineren de raarste dingen krijgen, van autisme, (auto)immuunziektes tot wiegendood.
Dat bleek toen ook al niet te kloppen.

Dit is geen experiment, althans, ja er is nu voor het eerst een pandemie die men wereldwijd wil bestrijden en dat nooit eerder is gebeurd; dus dat is wel een soort experiment.
Wat gaat wel/niet werken enz.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:40

Misschien moet je je Boktnaam gaan verhuren ;)

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:14

Tiggs schreef:
Misschien moet je je Boktnaam gaan verhuren ;)

:D

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:19

_Mir schreef:
bigone schreef:
Dit kan rechtstreeks in het complottopic maar toch reageer ik even. Besef je wel als doemdenker op leeftijd en waarschijnlijk je kind ook dat dat vaccinatieschild niet nodig zou zijn geweest wanneer volwassenen hun verantwoording hadden genomen?
En verder, wanneer je handig met internet bent, zoek dan eens buiten de algoritmes die je voorgeschoteld krijgt.


Wat Linky schrijft klopt gewoon als een bus, een groot experiment. Dus ouders die nu hun kinderen laten deelnemen aan dit experiment mogen later ook niet klagen dan. :)


Wie zegt dat mensen gaan klagen…
Van een paracetamol kun je ook ernstige klachten krijgen… maar daar pieker je niet over, of wel?

Er zijn zoveel bijwerkingen, bij alles. Maar dat vindt niemand erg, want dat is al normaal gemaakt. Waarom het vaccin niet?

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:47

While children are less affected by Covid than adults, the virus has still hospitalized more than 3,000 under-18s in the United States and led to more than 300 deaths, according to official data. Some 2,700 people under 30 have died from Covid.

Zo onschuldig is Corona niet voor jongeren.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:53

bigone schreef:
While children are less affected by Covid than adults, the virus has still hospitalized more than 3,000 under-18s in the United States and led to more than 300 deaths, according to official data. Some 2,700 people under 30 have died from Covid.

Zo onschuldig is Corona niet voor jongeren.


Ik ben op zich pro vaccin maar ik ben ook van mening dat we het perspectief moeten blijven zien:

Each year in the United States, an estimated 58,000 children younger than 5 years old are hospitalized due to RSV infection. In healthy children, the reported mortality rate is 0.5-1.7% .

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:00

Dus omdat er aan de ene ziekte ook kinderen dood gaan moeten we deze 300 in perspectief zien? Ik denk dat je het misschien niet zo bedoeld maar dan kun je alles erbij halen , shootings enz.
Het gaat om Corona en het vaccineren ertegen.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:01

Nee, ik zeg dat ik pro vaccineren ben. Maar tegelijker tijd vind ik het ook onzinnig om volledig paniekvoetbal te spelen voor het ene virus en te accepteren dat er ieder jaar heel veel kinderen sterven aan het andere zonder daar kinderopvang voor dicht te gooien en maskers te verplichten.
Een beetje perspectief kan geen kwaad.

Als een tiener besluit niet te vaccineren dan is niet gelijk de hel open gebroken. Het stimuleren is voor mij prima, maar het moet niet doorslaan.

We weten inmiddels dat RSV ook onder controle blijft met de strikte maatregelen, maar er gaat echt niemand volgende winter kinderlevens redden kan ik je verzekeren. Want als covid onder controle is mogen de andere kinderen „gewoon“ weer sterven, maatregelen daarvoor is overdreven.
Dat is wat gechargeerd uiteraard.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:59

Ik heb niet alles gelezen dus excuses als ik dingen herhaal, maar ik ben 19 en mag dus zelf beslissen, en ik ben er toch ook nog niet over uit of ik me laat vaccineren of niet. Ik weet dat het risico op problemen door covid vele malen groter is dan het risico op problemen door vaccinatie, maar hetgene wat mij tegenhoudt zijn de mogelijke gevolgen op lange termijn. Dat is iets wat ze op deze korte tijd onmogelijk hebben kunnen testen. Er zijn zelfs sommige vaccin producenten die hebben gezegd niet verantwoordelijk te zijn voor mogelijke gevolgen op lange termijn, dat zegt al genoeg vind ik. Hoe groot die kans dan is dat je er later problemen van ondervindt, ik zou het niet weten, maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd houdt.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:02

Snap ik, zo denken meer mensen maar wat betreft aansprakelijkheid , dit is zo geregeld omdat het normaal heel lang duurt voordat er afspraken over gemaakt worden . Die tijd was er niet vandaar dat regeringen de eventuele claims op zich genomen hebben. Die komen er altijd en bij elk vaccin , niet alleen bij Corona vaccins.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:07

bigone schreef:
Snap ik, zo denken meer mensen maar wat betreft aansprakelijkheid , dit is zo geregeld omdat het normaal heel lang duurt voordat er afspraken over gemaakt worden . Die tijd was er niet vandaar dat regeringen de eventuele claims op zich genomen hebben. Die komen er altijd en bij elk vaccin , niet alleen bij Corona vaccins.


Dat snap ik ook volledig, maar het blijft wel feit dat ze bij wijze van spreken geen idee hebben wat het vaccin met mensen doet op lange termijn omdat het gewoonweg niet getest is kunnen worden.

Edit: Zo zou ik mij bijvoorbeeld nooit kandidaat stellen als testpersoon voor een nieuw vaccin, al dan niet op lange termijn, en behalve het feit dat het nu effectief al voor iedereen gebruikt wordt en het wel gewoon goedgekeurd is zie ik het verschil niet met dit vaccin, als je begrijpt wat ik bedoel.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:11

Maar ze hebben wel een idee, namelijk dat er eigenlijk nooit effecten op langere termijn zijn, zo werkt een vaccin namelijk niet. Die word je lichaam in gespoten, geeft je immuunsysteem tegen corona een boost en verdwijnt dan weer.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:23

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.

En wat nou als zij het wel willen?

Ik heb een mentorleerling van 15 die zelf heel erg graag wil maar haar moeder wil het pertinent niet. Nu heeft ze aan dat ze bijna 16 is en dan ook zelf mag beslissen maar dat lijkt mij thuis wel erg heftig.
Inderdaad vanwege het loyaliteitsconflict. Het is erg onnatuurlijk om niet ‘loyaal’ te zijn aan je eigen ouders zijn.

Haar kennende kan haar dat echt niks schelen. Als zij die prik wil zal die prik er komen.
Maar als buitenstaander vind ik het heftig wat er op een jong meisje afkomt
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-07-21 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:26

Van íeder nieuw medicijn zijn de lange termijneffecten niet bekend. Klinische studies in fase 3 duren meestal maximaal een half jaar met soms een follow up (=zonder medicatie) van een paar maanden, en met max een paar duizend patienten. Korte periodes, kleine hoeveelheden patienten.

De zeldzame bijwerkingen komen pas bij post-marketing (de onderzoeksfase waarin de vaccins nu in zitten, die fase hoort bij ieder nieuw middel) boven water. Zoek voor de lol eens op Vioxx (Cox-2 remmer/pijnstiller)

De studies die in Israel gedaan zijn in het kader van het Pfizer vaccin zijn in feite juist veel uitgebreider geweest dan wat normaal is voor bijvoorbeeld een nieuw astma medicijn of een nieuw hogebloeddrukmiddel.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:29

Heel toevallig gelezen dat mensen die niet ingeënt zijn gezonder zijn. Maar dat zou wel geen onderbouwt peer review onderzoek zijn geweest. Zeg dat ook altijd tegen mijn kennissen die zich nog nooit hebben laten inenten, joh hoe kun je nu zo gezond zijn, dat is nog helemaal niet peer review bewezen.

Door meerdere doktoren over de wereld wordt er over gesproken hoe onzinnig het is om gezonde kinderen in te enten. Alleen dat nieuws komt op een of andere manier hier niet door.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:31

Dinopino schreef:
Heel toevallig gelezen dat mensen die niet ingeënt zijn gezonder zijn. Maar dat zou wel geen onderbouwt peer review onderzoek zijn geweest. Zeg dat ook altijd tegen mijn kennissen die zich nog nooit hebben laten inenten, joh hoe kun je nu zo gezond zijn, dat is nog helemaal niet peer review bewezen.

Door meerdere doktoren over de wereld wordt er over gesproken hoe onzinnig het is om gezonde kinderen in te enten. Alleen dat nieuws komt op een of andere manier hier niet door.

Wat is hier?

Jij doet nu voorkomen of iemand die een andere keuze dan jij maakt eigenlijk dom is.
Waarom dat oordeel?

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:39

lenaa_tje schreef:
Dinopino schreef:
Heel toevallig gelezen dat mensen die niet ingeënt zijn gezonder zijn. Maar dat zou wel geen onderbouwt peer review onderzoek zijn geweest. Zeg dat ook altijd tegen mijn kennissen die zich nog nooit hebben laten inenten, joh hoe kun je nu zo gezond zijn, dat is nog helemaal niet peer review bewezen.

Door meerdere doktoren over de wereld wordt er over gesproken hoe onzinnig het is om gezonde kinderen in te enten. Alleen dat nieuws komt op een of andere manier hier niet door.

Wat is hier?

Jij doet nu voorkomen of iemand die een andere keuze dan jij maakt eigenlijk dom is.
Waarom dat oordeel?


Waar lees jij een oordeel?
Het klopt dat er veel artsen zijn die het onzinnig en riskant vinden om gezonde kinderen te vaccineren. En het klopt ook dat dat nieuws bijna nergens te zien is. Althans niet in de reguliere media.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:41

Tja ik ben niet zo van dat censuur van de media argument. Dat is voor mij gewoon niet correct dus ja dan vind ik het een waarde oordeel.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:46

Ook niet in de vakmedia hoor.
En dat zal misschien een reden hebben. Bv dat dat niet de wetenschappelijke consensus is. Ook niet dat ongevaccineerden gezonder zouden zijn.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:49

nynke55 schreef:
Maar ze hebben wel een idee, namelijk dat er eigenlijk nooit effecten op langere termijn zijn, zo werkt een vaccin namelijk niet. Die word je lichaam in gespoten, geeft je immuunsysteem tegen corona een boost en verdwijnt dan weer.


Waarom zijn er dan in normale omstandigheden wel tests op lange termijn? En waarom wordt er dan door de farmabedrijven gezegd dat ze niet verantwoordelijk zijn voor eventuele gevolgen op lange termijn? Lijkt me dat beide niet nodig zijn als vaccins sowieso geen impact hebben op lange termijn. Ik denk niet dat het zo eenvoudig is maar ik heb er nog niet genoeg kennis over om daar met zekerheid dingen over te kunnen zeggen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:52

lenaa_tje een waardeoordeel is niet de bedoeling hier te geven. Ik zeg sorry wanneer je dat zo opvat.
Waar ik dan wel weer van schrik is dat je niet geloofd in censuur van de media? Zo veel fantasie heb je daarvoor niet nodig om in een censuur te geloven. Kijk alleen maar hoeveel politici een rol hebben op de televisie. En volg de media en hun geldstromen eens. Degene die betaald bepaald.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 11:52

Je wilt wel een lange-termijn-effect weten van het vaccin, nl hoelang werkt het.
Zoals bekend is dat de tetanusvaccinatie minimaal 10 jaar effect heeft, en zoals bij paarden dat effect veel korter is, maar tegenwoordig óók wel uitgegaan wordt van 3 jaar.
Dát soort lange-termijneffecten wil je uiteraard wel weten.