Jongeren vaccineren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:26

Ik heb op een ander forum eerder wat geschreven over covid19 met long covid bij kinderen en het risico op ontstoken hartspier bij een besmetting t.o.v. de vaccinatie. Ik heb hem hopelijk helemaal correct aangepast naar dit topic, maar mocht er toch een wat rare zin tussen zitten, dan is dit de oorzaak.

Kinderen lijken, uit brits onderzoek, juist gevoeliger te zijn voor long covid, ook wanneer ze vrijwel geen klachten hebben gehad bij de initiele besmetting. Hoe gevoelig ze precies zijn voor ontstoken hartspier staat inderdaad nog niet vast, maar de aanwijzingen zijn niet positief. Bij een klein onderzoek naar topsporters (gemiddeld 19 jaar) bleek 15% een ontstoken hartspier te hebben en in totaal 46% had LGE, in een wat groter onderzoek naar alle leeftijden bleek 60% een ontstoken hartspier te hebben en 78% hartafwijkingen. Dat is niet alleszeggend, maar wel relevant.

https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2770645
https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768916

Ik heb nog een onderzoek erbij gepakt. Het blijven relatief kleine onderzoeken, deze voor 129 kinderen (6 opgenomen, 33 asymptomatisch). Bij dit onderzoek gaat het om een vragenlijst die ingevuld is en niet ging om een groep die allemaal een mri hebben gehad, zelfs daar zijn er al 2 met ontstoken hartspier en 3 met Multisystem Inflammatory Syndrome. 10% van de ondervraagden waarbij de initiele besmetting al minimaal 4 maanden terug was (9%, maar 10% wilde het niet invullen en dan is het 9 van 90 = 10%) werd nog steeds "quite a lot" of "a great deal" belemmerd in hun dagelijkse bezigheden door de restklachten.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 375v1.full

Een ander onderzoek (moet nog wel peer-reviewed worden) naar Long Covid bij kinderen, 510 kinderen deze ronde, 22 (4.3%) opgenomen. Specifiek gericht op kinderen met long covid, gemiddeld 8 maanden na besmetting. Daarmee niet inzetbaar voor een percentage berekenen. Wel zie je dat bij de groep waarbij het minimaal 7 maanden geleden is geweest dat 40% last heeft van hartkloppingen, 26% van vocht vasthouden (swollen hands and feet) en 31% last van koorts, naast de "normale" long covid klachten. Die staan direct in het lijstje van een ontstoken hartspier.
https://www.mqmentalhealth.org/wp-conte ... 1.v1-2.pdf

Nee, ik zeg niet dat ik vind dat jongeren per se een vaccinatie moeten krijgen. Ik denk wel oprecht dat het risico dat jongeren schade overhouden aan een besmetting vele malen groter dan aan een (dubbele) vaccinatie. Juist ook vanwege alle informatie die ik lees. De resultaten die ik zie zijn heel consequent, als je kijkt naar Long Covid i.p.v. naar enkel de initiële besmetting, lopen kinderen wel degelijk redelijk kans op schade op door covid. Het enige verschil is dat ze er meestal niet door in het ziekenhuis belanden of dood door gaan.

Als je de klachten van Long covid naast de klachten van een ontstoken hartspier legt, en weet dat een ontstoken hartspier ook vaak met rust over gaat, dan zijn daar best veel overeenkomsten:
- Plotseling optredende koorts
- Griepachtige verschijnselen
- Pijn in de hartstreek
- Zweten
- Hartritmestoornissen
- Vermoeidheid
- Kortademigheid
- Vocht vasthouden

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:31

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.

Ik denk dat je wat hebt gemist.. dat testen voor toegang is al gaande

Over die “grote hoeveelheden” jongeren die restklachten zouden hebben... bedenk wel dat ze in de media alles overdrijven. Ik ken echt heel heel heel veel mensen die corona hebben gehad en ik ken geen jongeren met restklachten.

Ik vind het nogal wat om jongeren te vaccineren terwijl ze niet echt ziek worden van corona. Er zijn ook al onderzoeken waarin wordt geconcludeerd dat het vaccin juist je immuunreacties platlegt waardoor je vatbaarder wordt.. ze waarschuwen in deze onderzoeken voor een enorme golf in het najaar onder de gevaccineerden

Ook weet je niet wat het op de lange termijn doet

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:46

Diegene die niet vaccineert zal het vanzelf merken, hopelijk zonder schade er doorheen rollen. Want vroeg of laat, Corona krijgen ze echt wel.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:59

bigone schreef:
Diegene die niet vaccineert zal het vanzelf merken, hopelijk zonder schade er doorheen rollen. Want vroeg of laat, Corona krijgen ze echt wel.


Idd. Dat is ook wat de reden dat het voor altijd gaat blijven als een griepje. Omdat niet iedereen zich gaat vaccineren. Tja dan zal je het een keer krijgen. En dan zal je moeten hopen dat jij tot de groep hoort die het als minder heftig ervaart…
Ik ken jongeren die vorig jaar Corona hebben gehad en die nog steeds thuis zitten. Wegens vermoeidheid en lichamelijke klachten. Ik laat me dus graag vaccineren. Ik blijf liever gezond.
Maar ieder heeft zijn eigen keuze hierin.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:19

Het vervelende van het hebben van antivaxxers als ouders is dat kinderen, ondanks dat ze zelf mogen beslissen dit niet snel zullen doen. Kinderen zijn toch loyaal. Ik hoop voor deze kinderen dat ze geen slachtoffer worden van die loyaliteit en dat er zoveel mensen wel vaccineren dat ze onder de paraplu mee kunnen lopen. En dan kun je zelf als ouder of grootouder alle ziektes fluitend hebben doorstaan, dit geeft geen enkele garantie dat je kinderen of kleinkinderen dit ook lukt.

Yummy

Berichten: 424
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:29

Ik ben zelf 16, en heb vandaag mijn eerste afspraak voor een vaccin gemaakt.

Ik zie wel wat er gebeurd, ik heb alleen geen zin in steeds testen voor toegang :')

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 15:31

bigone schreef:
Het vervelende van het hebben van antivaxxers als ouders is dat kinderen, ondanks dat ze zelf mogen beslissen dit niet snel zullen doen. Kinderen zijn toch loyaal. Ik hoop voor deze kinderen dat ze geen slachtoffer worden van die loyaliteit en dat er zoveel mensen wel vaccineren dat ze onder de paraplu mee kunnen lopen. En dan kun je zelf als ouder of grootouder alle ziektes fluitend hebben doorstaan, dit geeft geen enkele garantie dat je kinderen of kleinkinderen dit ook lukt.

Als je mij bedoelt..... Ik ben geen antivaxxer hoor. Het gaat echt over deze specifieke vaccinatie op dit specifieke moment.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:58

Ik bedoel er niemand in dit topic mee Sjong, ik zit op Twitter en wat je daar voorbij ziet komen, niet normaal.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:42

Mijn dochter is uit 2007 maar krijgt eerst volgende week de Meningokokken vaccinatie. Ik weet niet hoelang er tussen de vaccinaties moet zitten maar ze mag het van mij zelf beslissen of ze wel of geen Corona vaccinatie neemt.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2452
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:53

Vayo schreef:
Ik snap erg goed je gevoel en je twijfels. Ik heb die ook gehad en als ik me er weer in verdiep komen ze weer naar boven. Ik vind het enorm dubbel. Ik heb een dochter van 13 en zij komt in aanmerking. Maar dit jaar krijgt ze ook nog de 2e vaccinatie tegen HPV en tegen hersenvliesontsteking. Die laatste gaat ze sowieso zodra ze opgeroepen wordt halen. HPV willen we wellicht even uitstellen, omdat ik 3 vaccinaties in een paar maanden tijd veel vind voor het lijf van een opgroeiende tiener.

In eerste instantie wilde ik haar niet laten vaccineren. Kinderen en jongeren worden er nauwelijks ziek van. Ik heb meer dan 100 mensen in mijn omgeving die corona hebben gehad. Hiervan waren er 3 ernstig ziek en is 1 overleden en 2 hebben het gered, maar best even heel slecht gelegen in het ziekenhuis. De anderen varieerde van 1,5 week fikse griepklachten tot milde keelpijn, slechts een kriebelgevoel in het gehemelte tot 0,0 klachten.
Vooral de jongeren hadden geen klachten of waren mild verkouden. Ik ken één jongere die een paar dagen koorts heeft gehad. En iedereen is ook allemaal snel opgeknapt en weer fit.
Toch weet ik dat dit niet helemaal representatief is. Er schijnen ook bij de jeugd kinderen te zijn die flink ziek worden. Blijkbaar zou dit bij de Indiaanse variant meer zijn. En ook zijn er kinderen die fikse restklachten blijven houden. En wat als er een nieuwe variant komt die echt gevaarlijk wordt voor kinderen?

Dat bracht me aan het twijfelen. Kinderen krijgen pfizer en die 2 prikken heb ikzelf 4,5 maand geleden al gehad in januari en half februari. Ik heb zelf destijds ook getwijfeld en ben nu blij dat ik gevaccineerd bent. Ik heb het er hier met mijn kinderen wel over en ik vind het belangrijk dat mijn kinderen echt wel een geldende stem hierin hebben. Echter vind ik ze te jong om ze zelf 100% die keuze te laten maken.

Haar primaire reactie zou best kunnen zijn: ´nee, want ik wil geen prik´ of ´ja, want dan kan ik een dag thuisblijven van school´. Kortom ik vind het belangrijk dat ze goed voorgelicht is en ´gedwongen´ wordt hier serieus over na te denken. Dat hebben we gedaan. Ze mag haar eigen keuze maken, maar ik wil wel dat dit een weloverwogen beslissing is.

En eergisteren toen duidelijk werd dat alle 12+ gevaccineerd mogen worden is er blijkbaar op haar school onderling veel over gesproken. Ze kwam thuis en gaf aan dat ze hem graag wilde. Ze zou zich er veiliger door voelen, maar het geeft haar vooral een veilig gevoel dat ze anderen niet meer tot nauwelijks nog kan besmetten. Dus ze heeft er goed over nagedacht en wij laten haar vaccineren. Wij staan hier overigens ook achter.

Verder gun ik haar gewoon ook een normaal schooljaar na de zomervakantie. Gewoon normaal naar school zonder mondkapje, zonder afstand en gezellig met al haar vriendinnen. Een vaccinatie zal daar in mijn ogen zeker aan bijdragen. Dus ondanks alle twijfel is het bij ons ´omgeslagen´ naar wel vaccineren.


Ik ben geen ouder, maar vind dit wel een goede manier als ik mij in de plaats voorstel van mijzelf toen ik tiener was. Logisch dat je ze niet 100% zelf de keuze willen maken, maar ook wel luistert naar haar wensen als ze er goed over na heeft gedacht en dit dan toch klaarblijkelijk de keuze is waar zij zich goed bij voelt. :j

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:04

Suzanne F. schreef:
Mijn dochter is uit 2007 maar krijgt eerst volgende week de Meningokokken vaccinatie. Ik weet niet hoelang er tussen de vaccinaties moet zitten maar ze mag het van mij zelf beslissen of ze wel of geen Corona vaccinatie neemt.


In mijn vaccinatieuitnodiging stond er geen andere vaccinaties in de week voor en de week na de corona vaccinatie :j. Dus ik verwacht minimaal zoiets?

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:39

linky schreef:
Mijn kleinzonen van 16 en 17 krijgen hem absoluut niet. De "vaccinaties" zijn nog altijd experimenteel, er is nog geen een goedgekeurd, alleen voorlopig. Je maakt dus de komende jaren deel uit van een wereldwijd medisch experiment, waarvan nog niemand weet wat dat in de toekomst voor gevolgen zal hebben. Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.
Hopelijk blijft het, wat de heer de Jonge ons verzekerd heeft, ook in de toekomst vrijwillig, en wordt het toch niet via slinkse maniertjes indirect verplicht. Zoals testen voor toegang b.v.


Wat een hersenloos geblaat weer.

@TS: jongeren zelf hebben natuurlijk ook voordeel van een hoge vaccinatiegraad in het algemeen. Ik denk namelijk dat die lockdowns de meeste jongeren geen goed hebben gedaan. Dit als reactie op het ethische stukje.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:45

@bigone: Ik ken persoonlijk geen enkele "antivaxxer" zoals je dat noemt. Ik ken alleen ex-vaxxers, die door schade en schande wijs geworden zijn.
En kijk eens op de site van het RIVM onder "Bof"? Dan kun je lezen dat een eenzijdige(!) teelbalontsteking "sporadisch" voorkomt. En uit die sporadische gevallen kan een nóg sporadischer geval eventueel tot steriliteit leiden.
Verder:
Op 22 juni 2021, drukte De Telegraaf een opiniestuk af van vijf artsen. Zij zijn bezorgd over het en,vaccineren van gezonde kinderen. Zij schreven onder meer dat onderzoek naar de risico’s voor kinderen van het Pfizer-vaccin slechts twee maanden heeft geduurd: „Het onderzoek was daarmee veel te kort en te beperkt om eventuele bijwerkingen op (middel)lange termijn op te kunnen sporen. Over mogelijke schade op de lange duur tasten we zelfs volledig in het duister.”
Maar ook ten aanzien van de gevolgen voor volwassenen tasten we in het duister. Ik heb één Astra-prik gehad, ben in afwachting van de tweede, en niemand kan mij vertellen wat de lange termijn risico’s van de vaccinatie zijn. Het vaccin bestaat te kort om dat nu enigszins in kaart te kunnen brengen.
Er is aanleiding tot zorg. In Amerika en Israël zijn de afgelopen weken opmerkelijk veel gevallen geconstateerd van myocorditis (ontsteking van de hartspier). NBC meldde: „Een hoger dan normaal aantal gevallen van een bepaald type hartontsteking is gerapporteerd na een Covid-19-vaccinatie, vooral bij jongemannen na een tweede dosis van een mRNA-vaccin, aldus de Centers for Disease Control and Prevention [de Amerikaanse RIVM].”
Onder normale omstandigheden zou het toedienen van die vaccins direct worden stopgezet totdat deze gevallen zijn geanalyseerd, maar we leven niet in normale omstandigheden. Bijna alle medische organisaties in de wereld hebben ingezet op een razendsnelle vaccinatie van de mensheid – ook al is het virus bijna uitsluitend gevaarlijk voor zieke en/of oudere mensen.
Levensgevaarlijk
Voor sommige groepen kan het virus levensgevaarlijk zijn; ik hoor bij zo’n groep. Ik doe er dus niet laconiek over, dit is een serieuze ziekte. Maar voor de meeste gezonde vijftigminners is het gevaar om eraan te sterven kleiner dan bij een zware griepgolf. Voor zestigplussers met een onderliggende aandoening is die kans veel groter.
De vaccins zijn in noodtempo ontwikkeld en naar het publiek gebracht; op zich is dat een uitzonderlijke prestatie van hoogbegaafde wetenschappers, die lof en bewondering verdienen. Op korte termijn lijken de vaccins opmerkelijk effectief te zijn. Maar wat gebeurt er op langere termijn?
De Amerikaanse viroloog Robert W. Malone staat aan de basis van de nieuwe inzichten en technieken die tot de huidige mRNA-vaccins hebben geleid. Maar Malone twijfelt aan de veiligheid van deze nieuwe vaccins. Hij doet dat onder meer in de DarkHorse-podcast van Bret Weinstein, een evolutionair bioloog die al in april 2020 de gedachte uitte dat het virus vanuit een laboratorium in Wuhan naar de rest van de wereld is opgetrokken.

Robert Malone is een autoriteit, maar dat weerhield YouTube er niet van de podcast van Weinstein te verwijderen. YouTube wil niet dat het publiek kennis neemt van hun zorgen ten aanzien van de vaccins die wij toegediend krijgen. Terwijl die zorg begrijpelijk is als je bedenkt dat tot voor kort vaccins pas na jarenlange tests werden toegelaten.
Nu hebben de Amerikaanse en Europese gezondheidsautoriteiten tijdelijke noodvergunningen afgegeven omdat er geen ander middel was om de gevaren van het virus te reduceren – althans, dat was het overheersende verhaal van de medische elites. Alle andere opties werden van tafel geveegd, zoals het gebruik van bestaande medicijnen als Ivermectine – waarover de afgelopen dagen opmerkelijke artikelen verschenen in degelijke wetenschappelijke tijdschriften als The Lancet en het American Journal of Therapeutics. Wie tot nu toe over Ivermectine iets positiefs durfde te beweren, zoals de Amerikaanse wetenschapper Pierre Kory, verloor zijn accounts op sociale media, werd afgemaakt op TV en in kranten, en verloor vaak ook nog zijn baan.
"Kritische expertise niet erkend"
In december vertelde Kory tijdens een bijeenkomst in de Senaat dat Ivermectine een „wondermedicijn” was. De YouTube-video van die Senaatbijeenkomst werd geblokkeerd door de censors van dat platform, die dus het publiek onkundig houden van wat er in de Senaat werd gezegd – het is een online bestorming van het Capitool.
Onze politici nemen besluiten over de totale vaccinatie van het Nederlandse volk zonder te weten wat die op den duur aan gezondheidsproblemen zal aanrichten. Vorig week opperde ik de gedachte dat het categorische ontkennen van het nut van bestaande medicijnen als Ivermectine misschien samenhangt met die kolossale inzet van nieuwe vaccins, die door de autoriteiten tijdelijk zijn toegelaten met één streng voorbehoud: er mogen geen andere effectieve medicijnen bestaan. Dus bestonden die niet.
Vaccins
Wereldwijd werd slechts één boodschap toegelaten: alleen vaccins kunnen ons van Covid-19 verlossen. Die vaccins zijn er nu, maar wie daar ernstige bedenkingen tegen heeft, zoals nota bene de mede-grondlegger van de mRNA-vaccins, en wie beweert dat er wel effectieve medicijnen bestaan, wordt radicaal de mond gesnoerd.
De sociale media treden op als de hoeders van de opinies van de medische elites. De dissidenten, waartoe ook de tegenstanders horen van het grove middel van de lockdown, worden terzijde geschoven, hun kritische expertise wordt niet erkend.
Ik vrees dat dat ook gebeurt met de moedige oproep van de vijf artsen om geen vaccinatie-fratsen uit te halen met onze kinderen. Wie luistert er naar hen?

@Tiggs: Verdiep je eens in de feiten, voordat je dergelijke denigrerende opmerkingen maakt?

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:49

Mwha, misschien zou jij je eens in de feiten moeten verdiepen.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 18:56

Ik heb mijn zoon geadviseerd met zoveel mogelijk leeftijdsgenoten te praten hierover. Ok op school is er aandacht aan besteed. Hij zegt nu dat hij zich wil laten vaccineren. En kan me duidelijk uitleggen waarom. Hij gaat dus zodra zijn jaar aan de beurt is een afspraak maken. Met dochter er nog niet over gesproken, dat doe ik zo alsook de auto als we naar haar paard gaan.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:07

Een darkhorse podcast van Bret Weinstein ?? Serieus?

Ivermectine kan je prima paarden (of mensen) mee ontwormen maar doet bewezen niks, 0, noppes, nada tegen het virus.

Er is helemaal niks op lange termijn te verwachten, dat vaccin is na een paar weken verdwenen uit je lichaam. Net als andere vaccins.
Waarom geloof je wel heilig in het eigen immuunsysteem, maar niet in het eigen afvalverwerkingsysteem van je lichaam :?

Wat een hoop geblaat en verschrikkelijk weinig inhoud…

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:14

linky schreef:
En kijk eens op de site van het RIVM onder "Bof"? Dan kun je lezen dat een eenzijdige(!) teelbalontsteking "sporadisch" voorkomt. En uit die sporadische gevallen kan een nóg sporadischer geval eventueel tot steriliteit leiden.

En 1% kans op hersenvliesontsteking..

linky schreef:
Ik heb één Astra-prik gehad, ben in afwachting van de tweede,


Ik dacht dat jij je niet liet enten?
Citaat:
Mijn man en ik zijn 70+, en ik heb astma en hartfalen, maar peins er niet over mee te doen aan dit experiment.


linky schreef:
Er is aanleiding tot zorg. In Amerika en Israël zijn de afgelopen weken opmerkelijk veel gevallen geconstateerd van myocorditis (ontsteking van de hartspier).

Gaat meestal vanzelf over en anders met medicijnen gemakkelijk te verhelpen.

linky schreef:
Alle andere opties werden van tafel geveegd, zoals het gebruik van bestaande medicijnen als Ivermectine – waarover de afgelopen dagen opmerkelijke artikelen verschenen in degelijke wetenschappelijke tijdschriften als The Lancet en het American Journal of Therapeutics. Wie tot nu toe over Ivermectine iets positiefs durfde te beweren, zoals de Amerikaanse wetenschapper Pierre Kory, verloor zijn accounts op sociale media, werd afgemaakt op TV en in kranten, en verloor vaak ook nog zijn baan.

Er is wel onderzoek naar gedaan (ook in Nederland)en het bleek niet te werken.

linky schreef:
Die vaccins zijn er nu, maar wie daar ernstige bedenkingen tegen heeft, zoals nota bene de mede-grondlegger van de mRNA-vaccins,

Als je het even op zoekt is dat niet helemaal wat hij gezegd heeft.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:18

Myocorditis is ook van long covid een bekend verschijnsel, juist ook bij kinderen. Inclusief vocht vasthouden, hartkloppingen en plotseling koorts. Ik heb op de vorige pagina een lijstje van symptomen gezet, die kan je volledig afstrepen bij long covid. En daar heeft zo'n 15% van de kinderen minimaal last van na zelfs een zeer lichte of zelfs asymptomatische covid19 besmetting.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:22

Brainless ik moest het ook een aantal keer lezen, maar volgens mij is dat van dat vaccineren geciteerd van dat stuk uit de Telegraaf van die vijf artsen die ook twijfelen aan het vaccineren. (geweldige bron overigens, dacht dat ze eerst zei dat ze op pubmed had gelezen)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:23

Linky ik zou dit artikel maar eens lezen:
https://nos.nl/artikel/2387054-ook-kind ... 2-jaar-oud

Ook voor anderen interessant als je de risicoanalyse wil maken :)

Belangrijkste, m.i.:

Citaat:
Zowel MICS als de hartspierontsteking na vaccinatie met een mRNA-vaccin is zeldzaam*, zegt Bruijning. "Per saldo voorkom je met vaccinatie van de 12- tot 17-jarigen meer ernstige ziekten dan dat je ermee opwekt."

[knip]

De belangrijkste overweging is dat het significant werkt tegen de verspreiding van bijvoorbeeld de besmettelijkere deltavariant", zegt Károly Illy, OMT-lid en voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde.

*: 1 op de 15.000 jongens krijgt de ontsteking. Bij meisjes is het risico op hartspierontsteking minder dan 1 op de 100.000.

@Mizora: en een kwart van de kinderen heeft naar verwachting covid opgelopen. Dat zijn zo'n 275.000 kinderen tussen de 12 en 18 jaar (als ik CBS mag geloven qua totale aantal kinderen van die leeftijd). Als daar 15% van long-covid heeft gehad (1:6,6, om het met hierboven te vergelijken) zijn dat dus zo'n 41.250 kinderen. Vind ik toch een behoorlijk aantal.

Dus, met zowel rekening houdend met kinderen die COVID hebben gekregen als het percentage wat hierdoor long-covid ontwikkeld, heeft zo'n 1:27 kinderen dus long-covid gekregen (als ik het goed heb berekend, korrel zout dus :)) ).

Ten opzichte van 1:15.000 / 1:100.000 die zo'n onsteking krijgen, die vanzelf weer overgaat.... (die covid overigens óók zelf kan veroorzaken!)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-07-21 19:32, in het totaal 3 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:29

Linky , kijk eens wat verder buiten het algoritme kringetje waar je duidelijk in bent gerold, laat me raden 5 G is ook levensgevaarlijk?
Wat betreft ivermectine, in landen zoals India heeft bijna elke inwoners parasieten dus verdelg die parasieten en mensen zullen een iets betere weerstand hebben.
Het werkt zeker tegen Corona, alleen wel vervelend dat de dosis die je moet toe dienen zo hoog is dat je daar ook dood aan kunt gaan.
Zoals eerder aangegeven, niet willen vaccineren omdat je haar groen word prima. Maar aub houd die onzin maar voor je dochter, schoonzoon en kleinkinderen.
Want dat is het afgelopen jaar al zo vaak voorbij gekomen en ontkracht dat je jezelf toch in de complothoek plaatst.
En las net een Engels onderzoek over vaccineren van 12/17 jarigen, daar uit is duidelijk dat vooral de Delta variant voor meer zieke jongeren zorgt , meer long Covid, meer ziekenhuis opnames.
In Engeland zijn de eerste behandel centra voor jongeren met langdurige klachten geopend , 12 als ik het me goed herinner .

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:33

Na een jaar covid maakt mijn hoofd nog steeds kortsluiting bij het woord long covid.
Dan denk ik iedere keer weer, maar het zit toch altijd in in je longen?
Echt hopeloos _O-

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Jongeren vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:33

Same Sizzle, same :))

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:34

Sizzle schreef:
Na een jaar covid maakt mijn hoofd nog steeds kortsluiting bij het woord long covid.
Dan denk ik iedere keer weer, maar het zit toch altijd in in je longen?
Echt hopeloos _O-

Zal in vervolg Langdurige Covidklachten schrijven.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:39

bigone schreef:
Sizzle schreef:
Na een jaar covid maakt mijn hoofd nog steeds kortsluiting bij het woord long covid.
Dan denk ik iedere keer weer, maar het zit toch altijd in in je longen?
Echt hopeloos _O-

Zal in vervolg Langdurige Covidklachten schrijven.


PASC, post-COVID syndroom of long-term COVID Zijn ook opties :D