Slijm in de keel kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Slijm in de keel kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 01:20

Omdat er vast nog wel alleswetende bokkers wakker zijn nu,

Mijn dochter (4) is al heel de week wat gammel. Maar nu komt al het slijm los :(:) . Ansich een goed teken, want als dat er eenmaal uit is knapt ze wel op,alleen is ze nu echt ontzettend zielig. We zitten nu op de bank in de huiskamer, Paw Patrol te kijken. Zo zit ze in ieder geval recht overeind en ik hoop dat ze strakjes in slaap valt, zittend. Ik heb al een ui naast haar neergelegd en de neusspray ligt binnen handbereik.
Helaas krijg ik er geen honing in, of warme thee :roll:

Wat zijn jullie ultieme tips met slijm ophoesten? Van die middeltjes die je van huis uit hebt meegekregen? Ze heeft nogal een kop erop zitten, -van haar vader uiteraard-, maar misschien heeft iemand van jullie een wondermiddel.
Ze heeft inmiddels pijn in haar longen door het hoesten, het is echt zo ontzettend sneu.

Bralindy

Re: Slijm in de keel kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 06:33

Heet douchen of stomen kan ook nog wel helpen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 06:38

Bralindy schreef:
Heet douchen of stomen kan ook nog wel helpen.

Dit, lekker douchen of in bad.
Wat hier ook goed werkt is luuf op borst/rug en onder de voetjes en dan wel sokjes erover.
Beterschap met dochter!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 06:45

Geen melk geven......geeft meer slijm.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 06:59

Idd melkproducten beperken. Werkt niet bij iedereen, maar kan soms net het verschil maken.

Hier ook een vierjarige die er veel last van heeft. Hij is er wel achter dat het voor hem fijner werkt als hij de wat grotere klodders slijm (sorry :+ ) uitspuugt ipv doorslikt. Dat merk ik zelf ook vaak.

Verder kan meeklappen op de rug ook wel helpen om het wat los te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:09

Vicks op de borst en de rug smeren werkt vaak ook goed. En neusspray voor kinderen kan ook verlichting geven.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:49

Britt schreef:
Idd melkproducten beperken. Werkt niet bij iedereen, maar kan soms net het verschil maken.

Hier ook een vierjarige die er veel last van heeft. Hij is er wel achter dat het voor hem fijner werkt als hij de wat grotere klodders slijm (sorry :+ ) uitspuugt ipv doorslikt. Dat merk ik zelf ook vaak.

Verder kan meeklappen op de rug ook wel helpen om het wat los te maken.

Kloppen op de rug heb ik altijd geleerd dat dat juist niet werkt. Zou averechts werken op se natuurlijke hoestprikkel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:53

Ultieme tip: broomhexine hoestdrank. Huismerken (Kruidvat, albertheijn etc) of het merk Bisolvon kopen maakt daarin geen verschil, zolang er maar broomhexine in zit. Dan komt het slijm lekker los en kan makkelijk opgehoest worden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 09:23

Dank jullie wel! Melkproducten gaf ik al niet, dat was inderdaad bekend. Was echt op zoek naar zo'n oud familiegebruik, zoals rechtsgedraaide zeep onder je linkerbeen terwijl je ondersteboven hangt. Ze was zo zielig. Uiteindelijk deed de opengesneden ui het beste werk en is ze in slaap gevallen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:41

Check even het RS virus - dat heerst momenteel weer. Ik had dat vroeger ook toen ik 3 of 4 was. Ging ook gepaard met ontzettend veel slijm en benauwdheid.