Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8070
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:46

Eilinora, neemt ze wel een flesje of weigert ze die ook? Anders zou je even 2 of 3 voedingen kunnen geven met de fles, dan weet je in elk geval dat ze een aantal momenten voldoende binnen heeft gehad. Beterschap voor je meisje!

Dank voor de tips wat betreft de tepel en de schelp. Ik moest inderdaad even puzzelen en heb de schelp eerst los erop gezet en daarna het apparaatje eroverheen geklikt. Ga de komende dagen gewoon een paar keer proberen.

Eilinora

Berichten: 11973
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:55

Nou ik kreeg even een helder moment en heb de tepelhoedjes even opgezocht.
Nu drinkt ze lekker bij mij.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:02

Vervelend die verstopte neusjes. Raken ze ook zo buiten adem van, of verslikken ze zich. Kun je vlak voor het drinken even de neus sprayen dat die wat open is? Soms werkte dat hier..

lovelys
Berichten: 1097
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:23

Welkom Saar! Wat vervelend dat je kindje nog niet de goede techniek te pakken heeft. Het kolven is ook enorm zwaar! Je zou nog een ibcl lactatikundige nee laten kijken. Bij veel mensen wordt het na 5 weken weer iets makkelijker met voeden. Heel veel sterkte!

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:34

Solistar schreef:
Vervelend die verstopte neusjes. Raken ze ook zo buiten adem van, of verslikken ze zich. Kun je vlak voor het drinken even de neus sprayen dat die wat open is? Soms werkte dat hier..


Schijnt dat moedermelk ook helpt tegen verstopte neusjes. En rechtop voeden.

Iemand hier ervaring met tussendoor weleens een flesje kunstvoeding geven? We proberen het af en toe, maar tot nu toe hebben we tot zeker 3 dagen erna geen poepluiers. Ventje lijkt er geen last van te hebben, maar normaal gesproken hebben we minimaal 1 luier per dag. CB zegt dat het geen kwaad kan. Misschien andere KV proberen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34802
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:59

Ik heb heel vaak rechtop gevoed. Ook met verkoudheidslachten geen problemen gehad. Dat is idd een goede tip :j

_Mir
Berichten: 1373
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:53

Iemand nog tips om de borstvoeding wat op te krikken?
In de ochtend na het voeden is de ''kolf opbrengst' het hoogst

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:11

Vaker aanleggen (of kolven) of powerkolven

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:57

Zijn hier mama's met BV baby's die langzaam aankomen?

Hier een meisje dat (op 2 uitschieters na) nooit heel veel per week bijgekomen is. Altijd op het randje van wel/niet genoeg. Maar nu (3,5e maand oud) is ze van 31 augustus tot gisteren maar 130 gram aangekomen. Ik raak een beetje in paniek, want ik wil gewoon niet dat ze tekort komt. Zelf is ze nog altijd even vrolijk als altijd. Ze krijgt uitsluitend BV. Ben sinds deze maand weer een beetje gaan werken, waardoor de 3/4 dagen in de week soms een flesje krijgt bij de oma's of van mijn man.
Ik weet dus niet zo goed waar ik het moet zoeken dat ze nu zo weinig is aangekomen.
Ze drinkt prima aan de borst, lactatiekundige is hier met 2 maanden zelfs geweest en die had geen verbeterpunten. Ze krijgt voeding op verzoek, laat er zelf gerust 4 uur tussen overdag en 's nachts nog 1 of 2 voedingen. Flesjes krijgt ze 120ml per keer en die drinkt ze soms wel, soms niet helemaal leeg... melk is er in overvloed, ik kolf tussen de 150-200ml per keer.
|o |o |o Ik weet het even niet meer.

floorsil

Berichten: 2645
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:52

Heeft ze wel goede plasluiers? Zolang die er zijn maak ik mij zelf nooit zo druk. En jij mij helpt het om tegen mijzelf te zeggen dat er altijd melk is, dus als het goed is wel genoeg is.maar soms blijft het onzeker.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 23:09

Ja afgezien van haar gewicht doet ze het heel goed. Iedere voeding een volle plasluier, ontlasting blijft ook mooi geel, ze is heel vrolijk. Ik had me er ook wel een beetje bij neergelegd dat ze gewoon geen baby was die 300-400 gram per week aan komt. Maar 130 gram in een maand is wel echt het absolute uiterste..

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:29

lovelys schreef:
Welkom Saar! Wat vervelend dat je kindje nog niet de goede techniek te pakken heeft. Het kolven is ook enorm zwaar! Je zou nog een ibcl lactatikundige nee laten kijken. Bij veel mensen wordt het na 5 weken weer iets makkelijker met voeden. Heel veel sterkte!


Ik zag van het weekend al wat op haar tong, ze blijkt spruw te hebben wat ook niet echt mee werkt.
Als het over is ga ik weer een lactatiekundige benaderen denk ik. Probeer haar nu 2x per dag aan te leggen en geen verwachtingen te hebben. Vond er vandaag toch al wel wat verbetering in zitten, verder stroomt mijn melk er op een gegeven moment uit weet niet of dat ook nog iets kan zijn waardoor ze gaat huilen

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:48

Hier ook Youha en Elvie, maar durf daar niet volledige dagen mee te kolven. Elvie leegt mijn borsten helaas ook niet volledig. (Lees normaal binnen 10 minuten klaar en nu gerust 25 en nog niet leeg)

Pikkepor, ons meisje groeit ook niet zo snel. Bij geboorte 3240 gram en nu met 11 weken 4600.

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:14

Van de week merkte ik dus dat mijn productie terugliep met kolven (Elvie). Ik heb vandaag mijn Horigen meegenomen naar mijn werk en 4x enkelzijdig gekolfd ipv 2x dubbelzijdig zoals ik vanaf het begin heb gedaan.

Nu had ik weer in 5 minuten 120 per borst eerste kolfbeurt en 90 tweede. Met Elvie duurt het langer tegenwoordig en opbrengst minder.

Ik twijfel nu zo wat ik moet, kleiner schild van Elvie aanschaffen, of weer helemaal over op Horigen. Vind dat dan alleen zo zonde van mijn investering én ik kan dan niet meer werken tegelijk.

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:44

marrlinde schreef:
Van de week merkte ik dus dat mijn productie terugliep met kolven (Elvie). Ik heb vandaag mijn Horigen meegenomen naar mijn werk en 4x enkelzijdig gekolfd ipv 2x dubbelzijdig zoals ik vanaf het begin heb gedaan.

Nu had ik weer in 5 minuten 120 per borst eerste kolfbeurt en 90 tweede. Met Elvie duurt het langer tegenwoordig en opbrengst minder.

Ik twijfel nu zo wat ik moet, kleiner schild van Elvie aanschaffen, of weer helemaal over op Horigen. Vind dat dan alleen zo zonde van mijn investering én ik kan dan niet meer werken tegelijk.


Jij hebt dus precies hetzelfde. Ik ga de elvie tijdens een werkdag om en om gebruiken. Dus een keer met de Horigen dan met de elvie en dan weer met de Horigen. Maar scheelt dat ik onregelmatig werk, dus dat zal nooit heel veel dagen achtereenvolgend voorkomen.

_Nelleke_

Berichten: 8070
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 02:09

Ik had de Elvie ook gekocht voor werk maar krijg er geen TSR op en dan dus ook maar heel weinig opbrengst. Vind het ook zo zonde van de investering maar morgen gaat toch gewoon de medela mee naar kantoor.

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:38

De eerste periode ging het wel goed, maar misschien omdat het nu meer dagen zijn? Zo stom!

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 12:58

Nu ik lees dat er hier meer Elvie gebruikers zijn..

Hebben jullie ook dat de app steeds aangeeft dat de verbinding verbroken is met één vd twee elvies? _-:(

Dit gebeurt bijna iedere keer wanneer ik ondertussen op Facebook of internet heb gezeten. Wanneer ik de app dan weer terug open, geeft hij die melding en kan ik niet meer bedienen. Paar x opnieuw openen en dan doet hij het spontaan weer, zonder opnieuw te koppelen... :?

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:22

Soms helpt het om het apparaat even te verwijderen uit je telefoongeheugen.

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:30

Ik ben toch blij dat ik geen elvie heb als ik jullie verhalen lees...
Ik kan mijn dubbele horigen met één hand/arm ondersteunen en met de andere appen en koffie drinken :D

Bleeeeeeeh ongesteld en productie is echt ruk ;(

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:31

Duc_je schreef:
Ik ben toch blij dat ik geen elvie heb als ik jullie verhalen lees...
Ik kan mijn dubbele horigen met één hand/arm ondersteunen en met de andere appen en koffie drinken :D

Bleeeeeeeh ongesteld en productie is echt ruk ;(


Doe ik ook inderdaad, alleen discreet kolven is soms wel handig aangezien ik niet volledig in de gelegenheid ben om vaak genoeg te kolven op het werk.. -O-

Ja das echt drama... wist ook niet dat dat zoveel invloed had. Daarna gelukkig gewoon weer zoals voorheen

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:13

Ik bof met thuis werken want dan werk ik gewoon door. Kan stukken lezen etc. Ik heb geen kolfrecht meer want J is ruim 12 mnd

lovelys
Berichten: 1097
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:56

[/quote]

Ik zag van het weekend al wat op haar tong, ze blijkt spruw te hebben wat ook niet echt mee werkt.
Als het over is ga ik weer een lactatiekundige benaderen denk ik. Probeer haar nu 2x per dag aan te leggen en geen verwachtingen te hebben. Vond er vandaag toch al wel wat verbetering in zitten, verder stroomt mijn melk er op een gegeven moment uit weet niet of dat ook nog iets kan zijn waardoor ze gaat huilen[/quote]

Ach wat sneu! Fijn dat er al wat verbetering is te zien. Wat bedoel je met dat je melk er op een gegeven moment uitstroomt? Uit je borsten of uit het mondje?

Duc-je je blijft kolf recht houden. De werkgever moet je faciliteren om te kunnen kolven. Alleen de tijd is je eigen tijd. Je doet het dus in je pauzes of haalt die tijd ergens weer in. Ik sta voor de klas en ik kolf ook nog steeds (zoon bijna 13 maanden). Ze moeten iemand regelen en ik zorg dat het op de momenten is dat de kinderen ook pauze hebben.

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:19

Ja weet ik lovelys. Ik neem nu ook extra pauzes,of ik werk door onder het kolven. Ik bedoelde indd dat ik niet meer in de baas z'n tijd kan kolven :D

lovelys
Berichten: 1097
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:03

Fijn! Ik hoor regelmatig dat vrouwen het niet weten.