Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:46

Ik kolfde 2x per dag op tijden dat het uitkwam maar meestal rond 10:30 uur en 13:30. Daarna heb ik met 9 maanden geloof ik 2 weken 1 keer per dag gekolfd en ben daarna helemaal gestopt. Ze drinkt nu met 10 maaanden nog 's ochtends, 's avonds en 's nachts bij mij en m'n productie is nog steeds goed.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:48

Gimme_Joy schreef:
Nog een vraag: ik zoek leuke voedings shirts voor het najaar. Alles wat ik tegenkom is ook positie en ik heb echt niet zo'n dikke buik meer :+

Iemand tips?



Ik heb bij de H&M wat voedingsshirts gekocht die geen buikruimte hebben. Die liggen nu dus op de stapel om op te ruimen omdat ik gestopt ben met de bv :') Ik weet niet welke maat je zoekt?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:26

Ik vind voedingskleding echt een drama, zie bijna niks online.
Heb zelf 3 topjes dat is wel fijn met een vestje of een shirtje. En ik heb vorige week een wikkel jurk gekocht. Maar voor tips houd ik me ook aanbevolen.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:29

Ik gebruik altijd gewone normale blouses en jurkjes met knoopjes en anders een voedingshemd met normale kleding erboven :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:21

Gamova schreef:
Gimme_Joy schreef:
Nog een vraag: ik zoek leuke voedings shirts voor het najaar. Alles wat ik tegenkom is ook positie en ik heb echt niet zo'n dikke buik meer :+

Iemand tips?



Ik heb bij de H&M wat voedingsshirts gekocht die geen buikruimte hebben. Die liggen nu dus op de stapel om op te ruimen omdat ik gestopt ben met de bv :') Ik weet niet welke maat je zoekt?


Voorlopig nog maat L :o Ik wil bestwel iets van je overnemen hoor!

Ow ik heb ook twee topjes Splash, dat is natuurlijk ook een idee :j

Hommage

Berichten: 2768
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:36

SplashIsLief schreef:
Ik vind voedingskleding echt een drama, zie bijna niks online.
Heb zelf 3 topjes dat is wel fijn met een vestje of een shirtje. En ik heb vorige week een wikkel jurk gekocht. Maar voor tips houd ik me ook aanbevolen.



Ik vind t ook echt een ramp. Met alles nadenken... en ook of de kolf wel kan, veel overslag jurkjes ed kan maar 1 kant tegelijk naar beneden, dan valt kolven alweer af -O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:38

Hommage schreef:
SplashIsLief schreef:
Ik vind voedingskleding echt een drama, zie bijna niks online.
Heb zelf 3 topjes dat is wel fijn met een vestje of een shirtje. En ik heb vorige week een wikkel jurk gekocht. Maar voor tips houd ik me ook aanbevolen.



Ik vind t ook echt een ramp. Met alles nadenken... en ook of de kolf wel kan, veel overslag jurkjes ed kan maar 1 kant tegelijk naar beneden, dan valt kolven alweer af -O-


Oh oliebol ook dat nog... ja ik moet echt wel wat goeds hebben voor als ik straks weer ga werken. Ik wil mw niet helemaal hoeven uitkleden :+

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:57

Gewoon een shirt/trui met voedingshemd, of jurk met knoopjes. Veel makkelijker kun je het jezelf niet maken..

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 06:33

Gimme_Joy schreef:
Vraagje: hebben jullie ook last van een "opvlieger" op het moment van aanhappen? Ik heb het 's nachts het ergst. Het lijkt wel of door het TSR ik het ineens bloedheet krijg. Zweet breekt me dan uit haha


Heel herkenbaar hier! Voor ik snachts ga voeden gooi ik eerst alle dekens van me af en zelfs dan nog heb ik het bloedheet :+ Wat noet helpt is dat onze F ook een instant gloeiworm is.

Voedingskleding is inderdaad echt een ramp. Als het er al is na lang zoeken is het vaak ook nog een beetje ouwelijk. Of strontduur... :$

Ik las ook nog iets over snachts langer tussen de voedingen te laten. Wat hier lijkt te helpen is als manlief aan de kant van de cosleeper ligt. Dan slaapt F vlot van 9 tot 3. Terwijl als ik er lig, wil ze om 12 of 1 toch ook nog drinken.

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:20

Mijn bijna 1 jarige wil ook nog vaak drinken. Ik vind het prima zolang we weer snel slapen. Maar hij ligt dan naast mij dus dat scheelt wel.
Hier of een blouse of een hemdje onder mijn kleding. Echte voedingskleding heb ik niet. Ook bij de eerste niet. Ik had het beter wel kunnen kopen :') want ik voed lang en nu de tweede dus ook. Maar ben nu weer op het punt dat ik denk, zonde van m'n geld :+

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 07:40

Ik heb zelf een paar voedingshemdjes gekocht idd en dan shirt omhoog en voedingshemd omlaag. Maar ik roep al jaren dat als ik de loterij won ik een kledinglijn voor niet zwangere voedende vrouwen ga oprichten :+

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:03

Ik heb wat t-shirts en hemdjes van Anna field bij Zalando. Jasje erover of een leuk vest en je ziet er meteen gekleed uit. Ze hebben ook simpele jurkjes. Het kost geen drol, en ik vind ze snachts ook heel fijn zitten.
Maar ze zijn wel dusdanig simpel dat je het leuker moet maken zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:20

Pikkepor schreef:
Gimme_Joy schreef:
Vraagje: hebben jullie ook last van een "opvlieger" op het moment van aanhappen? Ik heb het 's nachts het ergst. Het lijkt wel of door het TSR ik het ineens bloedheet krijg. Zweet breekt me dan uit haha


Heel herkenbaar hier! Voor ik snachts ga voeden gooi ik eerst alle dekens van me af en zelfs dan nog heb ik het bloedheet :+ Wat noet helpt is dat onze F ook een instant gloeiworm is.

Voedingskleding is inderdaad echt een ramp. Als het er al is na lang zoeken is het vaak ook nog een beetje ouwelijk. Of strontduur... :$

Ik las ook nog iets over snachts langer tussen de voedingen te laten. Wat hier lijkt te helpen is als manlief aan de kant van de cosleeper ligt. Dan slaapt F vlot van 9 tot 3. Terwijl als ik er lig, wil ze om 12 of 1 toch ook nog drinken.


Die laatste tip gaan we proberen!
Worden ze sneller wakker omdat ze je ruiken dan ofzo of hoe komt dit?

Cabelona

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:21

Gimme_Joy schreef:
Nog een vraag: ik zoek leuke voedings shirts voor het najaar. Alles wat ik tegenkom is ook positie en ik heb echt niet zo'n dikke buik meer :+

Iemand tips?


Ik heb de voedingshempjes van de H&M. Daaroverheen meestal een normale trui of shirt (en daaronder een voedingsbh). Je doet je trui/shirt aan een kant omhoog, topje en bh klik je open en je kunt daardoor zelf bepalen hoe veel huid er bloot komt. Als het echt koud is vind ik het inderdaad fijner om echte voedingskleding aan te hebben zodat ik het overige meer bedekt heb. Dan kies ik voor een vest met knoopjes of rits.
Qua pyjama vind ik het in de winter ook fijn om iets te hebben dat ik niet op hoef te tillen, maar iets dat ik met knoopjes ofzo open kan slaan.

Truitjes als dit vind ik ideaal als alternatief voor echte voedingskleding:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0941759009.html
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0579541001.html

Wat ik absoluut niet handig vind zijn jurkjes die je op geen enkele wijze kan open slaan of shirts veel te los/glad zijn.

Qua voedingsshirts (zonder dikke buik) vind ik dit soort dingen wel prettig:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0977950002.html
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0433414044.html (deze gebruik ik in de winter vaak ook als pyjama shirt)

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 09:03

De fbpagina "can I breastfeed in it" is ook handig voor inspiratie

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:05

Dank voor alle tips! Ik ga ze straks eens rustig bekijken _/-\o_

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:25

Pikkepor schreef:
Ik las ook nog iets over snachts langer tussen de voedingen te laten. Wat hier lijkt te helpen is als manlief aan de kant van de cosleeper ligt. Dan slaapt F vlot van 9 tot 3. Terwijl als ik er lig, wil ze om 12 of 1 toch ook nog drinken.

Misschien word ze 1 uur wakker en denkt ze nee dat zit geen melk in :')

Hier heb ik vanmorgen gevraagd of ze op de opvang ook hapjes willen geven, ben benieuwd :)

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:08

Ik zit ook te rommelen met voedingskleding. Vind het er allemaal zo vormloos uitzien. :+ Straks moet ik weer aan het werk en moet ik er ook een beetje representatief uit zien, terwijl ik ook moet kolven tussendoor. Heb gelukkig wel wat leuke blousjes in de kast hangen, alleen die kolfbh eronder is niet echt een succes. :')

Tink89
Berichten: 2968
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:09

Maar die kolfbh kun je toch gewoon aandoen als je gaat kolven? Ik trek m'n bovenste laagje uit of omhoog of omlaag, doe m'n bh open en dan m'n kolf-bh aan.

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:20

Ik houd de kolven gewoon vast de hele tijd.. Misschien toch eens zoiets kopen, heb ik de handen vrij
Maar makkelijk hier, geen kledingseisen of voorkeuren dus draag wat ik fijn vind zitten. Gelukkig maar want vind het vinden van voedingskleding ook heel lastig.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:10

Op m'n werk had ik een slot op de kolfruimte. Dus geen probleem om mijn jurk of nette blouse oid uit te doen, beha uit, kolfbeha aan en kolven. Kon inderdaad ook geen representatief genoege voedingskleding vinden. In mijn vrije tijd had ik vaak van die spaghettitopjes aan met een naketano-vest met rits erover, ideaal voor cocoondagen thuis :)

lisanne87

Berichten: 1045
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:19

Ik zag iets voorbij komen over ee. Kolfconsult.. Waar kan ik dat vinden/uitproberen in Drenthe?

Ben nu as we speak aan het kolven, maar is echt drama :n denk dat de kolf aan z'n einde is.. Hopelijk niet het einde van m'n bv

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:38

Ik zou even een lactatiekundige daarvoor benaderen. Sterkte!

Hommage

Berichten: 2768
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:52

Zijn er hier mensen die zowel de Youha als de Elvie gebruikt hebben? Ik heb de Youha en twijfel over de Elvie... Wie weet heeft iemand beiden wel eens gebruikt?

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:47

Hier alleen ervaring met de Medela Flex en de Libento James. Waarom twijfel je over de Elvie?

Lisanne87, wat is er drama aan het kolven?

Ik ben gisteren voor het eerst een dagje weg geweest zonder beeb (bijna 4mnd). Ze heeft dus gisteren de hele dag de fles gehad en vandaag is ze gelijk weer aan het borstweigeren. Vanmorgen was ik er dan ook echt klaar mee. Het is bijna elke week wel wat met die borstvoeding. 2 weken terug had ik een giga verstopping waar ik bijna 4 dagen last van heb gehad en mee bezig ben geweest. Daarna melkblaar. Nu weer borstweigeren. Ik heb echt momenten dat ik er gewoon geen zin meer in heb, maar als ik er dan aan denk dat ik ga stoppen voelt het zo definitief en onomkeerbaar...