Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:14

black_kelpie schreef:
Popstra schreef:
Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.
Dan zal je zien je al veel sneller iets korters aan wil.

:') Ehhh, nee.

Hier net zo echt niét.

Dat Ontharen doe ik jaar rond sinds 10 jaar ofzo. Da's niet zoveel werk. Minder dan in de zomer dat wel.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:16

Ik ben super trots op mijn ge gespierde benen en ik show ze graag. Mijn vriend is er trouwens ook dol op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:30

Ik werk nogal veel in de tuin. Loop graag op blote voeten. Bedenk altijd een week dat ik m'n benen eens moet ontharen en teennagels moet knippen (elke keer weer verbazing hoe snel die groeien). Stoot altijd wel ergens keihard tegenaan. Je kunt wel raden hoe mijn benen en voeten er uitzien :+

Ze mogen een sopje onder de douche als verzorging. En de plakplaatjes hebben als privilege dat ze factor 50 gesmeerd krijgen. Verder zijn het maar benen en voeten..

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:04

Wat ik echt goor vind zijn onverzorgde voeten :r
Kleine moeite om je nagels bij te houden en het eelt weg te halen.

Popstra
Berichten: 13846
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:47

Nou dat vind ik dus ook...

marleen_88

Berichten: 14115
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:52

chanicha schreef:
Wat ik echt goor vind zijn onverzorgde voeten :r
Kleine moeite om je nagels bij te houden en het eelt weg te halen.


Ik vind voeten sowieso geen mooie dingen.

Maar mensen met open schoenen en van die diepe eeltbarsten in de hak vind ik zo afstotelijk. %)

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:53

Helemaal mee eens. Ik doe na dat ik in bad heb gezeten.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:56

Popstra schreef:
Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.
Dan zal je zien je al veel sneller iets korters aan wil.

Jij snapt het niet :+

Ik spreek even voor mijzelf maar ik denk dat er meer zijn, ik vind mijn benen al sinds ze tot zo zijn gegroeid op de middelbare school niet mooi. Dat is niet seizoensgebonden, ik vind ze het hele jaar niet mooi. Eigenlijk vind ik ze in een lange broek ook vaak niet mooi maar dat voelt beschermder en minder opvallend, je geeft jezelf letterlijk minder bloot. Dus een nagellakje en een scheermes gaan daar écht niks aan veranderen.
Je kan het leuk vinden om jezelf eens extra op te maken dat wel, maar dat maakt écht niet dat ik dan wel ineens zoiets heb van "oh nu zijn m'n benen wel leuk in een korte broek"

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:07

Popstra schreef:
Nee moet niks natuurlijk maar het is gewoon leuk om te doen.


Nee, vind ik niet :=

Scheren doe ik wel, met veel tegenzin bleh, maar ik vind haren ook niet tof.
Tenen laat ik sowieso niet zien

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:14

Ik denk dat een aantal mensen in dit topic heel mooi aan het demonstreren zijn waarom sommige mensen geen korte broek of slippers willen dragen :+
Ik houd niet van blote benen maar niet omdat het niet mooi is ofzo. Ik vind het gewoon niet prettig. Heeft niets met mijn zelfbeeld te maken. Dat kan ook nog :P

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:17

Century schreef:
Ik denk dat een aantal mensen in dit topic heel mooi aan het demonstreren zijn waarom sommige mensen geen korte broek of slippers willen dragen :+
Ik houd niet van blote benen maar niet omdat het niet mooi is ofzo. Ik vind het gewoon niet prettig. Heeft niets met mijn zelfbeeld te maken. Dat kan ook nog :P


Dat heb ik met rokken, dat werkt bij mij alleen met een legging er onder omdat ik vergeet "netjes" te zitten! ;)

Popstra
Berichten: 13846
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:18

Nouja, ik bedoelde het goed. Vaak is het zo dat als je extra aandacht ergens aan geeft je er wellicht wel van gaat houden.
Mij boeit het totaal niet of iemand met dikke witte benen iets korts draagt. Maar blijf het wel waarderen dat het er leuk fris verzorgd uit ziet. Dat geld ook voor slanke of dunne benen.

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:21

Ken het, ik heb keratosis pilaris op mijn benen, waardoor ze nooit glad zijn en altijd van die soort pukkeltjes hebben. En helaas is daar niks aan te doen, als mijn benen wat bruiner worden valt het wel wat minder op.

Teennagels kan je wel gewoon knippen en verzorgen.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:09

Ik heb voor mijn gevoel olifantenbenen, al draag ik maat M... Maar ik voelde mij altijd zo onzeker en lelijk met mijn stampers... Dus ook ik had altijd spijkerbroeken aan, nooit iets korts.

Sinds dit jaar... Naar de bevalling van mijn dochter ben ik rond 25kilo kwijtgeraakt... Bovenlijf is sierlijk en dun, maar aan mijn benen heb ik nauwlijks gewicht verloren... Maar so what? Ik ben trots op wat ik heb bereikt en verdien het mij vrouwlijk en mooi te vinden. Het kost me altijd wat kracht om in de ochtend door te zetten, maar behalve positief heb ik nog nooit commentaar gehad.
Ik heb nu zelfs nieuwe jurken besteld..
Na 20jaar in de snikhete zomer in spijkerbroek heb ik eindelijk schijt aan wat iemand van mij denkt :+.. Nouja.. Bijna dan

Popstra
Berichten: 13846
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:48

Nou heel goed!!

moonsparkle
Berichten: 21778
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 06:55

Popstra schreef:
Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.
Dan zal je zien je al veel sneller iets korters aan wil.


Oke dus mannen hoeven alleen de nagels te knippen, maar vrouwen moeten scheren, body lotion, voeten onteelten, nagels lakken en als dat niet helpt desnoods zelfbruiner?

Ik krijg hierbij juist het gevoel van nee blote benen zijn niet oké, tenzij je dit allemaal doet.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:03

Dit dus… Zelfbruiner werkt hier zelfs niet eens.

Ik ga wel elke 6 weken naar de pedicure. Verzorgde voeten heb ik daarom zeker wel.

Popstra
Berichten: 13846
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:12

moonsparkle schreef:
Popstra schreef:
Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.
Dan zal je zien je al veel sneller iets korters aan wil.


Oke dus mannen hoeven alleen de nagels te knippen, maar vrouwen moeten scheren, body lotion, voeten onteelten, nagels lakken en als dat niet helpt desnoods zelfbruiner?

Ik krijg hierbij juist het gevoel van nee blote benen zijn niet oké, tenzij je dit allemaal doet.

Zeg ik ergens dat je dit voor een man moet doen dan?
Dit doe je voor jezelf. Tenminste ik wel

moonsparkle
Berichten: 21778
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:17

Dus het is eigenlijk ik moet en niet je moet? :o of vind je dat anderen dat ook allemaal zouden moeten doen
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 21-06-21 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:17

Ik vind mijn benen niet zo mooi, want ze zijn nogal stevig. Dat is ook de reden dat ik liever geen jurkje draag. Als ik dus een jurkje aan wil (wat ik wel super leuk vind), schuren mijn bovenbenen al-tijd tegen elkaar aan en dat doet pijn. Dus om die reden draag ik liever een lange broek, zoals een jersey broek in de zomer. Luchtig, maar geen schurende benen :P

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:28

Ik ben vreselijk gepest/uitgelachen met mijn benen en durfde echt geen jurkje of korte broek aan. Zelfs naar het strand ging ik in een lange broek.
Nu de laatste jaren heb ik er schijt aan, als je ze niet mooi vind dan kijk je de andere kant maar op. Heb nu een boel jurkjes en ook wat korte broeken.

Blote armen heb ik een hekel aan als ik op kantoor zit. Die blote armen plakken op m'n bureau, voelt niet fijn. Dus zit met een vestje aan totdat het langer meer gaat en dan gaat ie uit. :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:30

Yipee schreef:
Ik heb er ook een hekel aan. Moet elke zomer in het begin echt omschakelen en wennen aan het idee.

Maar ik heb ook lipoedeem, dus mijn benen zijn sowieso niet de mooiste. Google maar eens. Ik wou dat het hebben van melkflessen mijn ergste probleem was met mijn benen. :o

Dus ik draag graag een legging onder jurkjes en het liefst jurkjes tot op/over de knie.


Hier ook. Ik zou willen dat ik het probleem had van melkflessen.. ik draag alleen korte broeken als ik alleen thuis ben. Verder draag ik altijd een lange broek. Zelfs met 35+ graden. Ik haat mijn benen en vind ze afschuwelijk. En het aller ergste vind ik gewoon dat er ook helemaal nìks aan te doen is...

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:39

moonsparkle schreef:
Popstra schreef:
Je moet jezelf goed verzorgen als de temperaturen weer gaan stijgen en je benen en voeten heel de winter warm ingepakt hebben gezeten...... Dus ontharen, in smeren met body lotion, voeten eeltvrij houden, nageltjes mooi verzorgd en gelakt en desnoods wat zelf bruiner als je niet wil zonnen of niet bruin word.
Dan zal je zien je al veel sneller iets korters aan wil.


Oke dus mannen hoeven alleen de nagels te knippen, maar vrouwen moeten scheren, body lotion, voeten onteelten, nagels lakken en als dat niet helpt desnoods zelfbruiner?

Ik krijg hierbij juist het gevoel van nee blote benen zijn niet oké, tenzij je dit allemaal doet.

Nou nee, ik vind eeltige voeten, lange nagels en droge benen ook bij mannen lelijk hoor. Dus het is niet per se een vrouwending. Wat is er mis met verzorging? Dat doe je niet omdat je vrouw bent, of omdat je een man aan de haak moet slaan. Je kamt toch ook je haar en smeert dagcreme als je gezicht droog is?

Ik vind het zelf leuk om mijn teennagels te lakken wanneer de open schoenen weer uit de kast komen. Ik voel me veel zelfverzekerder als ik verzorgd erbij loop en dan zijn die witte benen ook niet erg meer.

zonnebloem18

Berichten: 24865
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:47

Dagcreme? Wat is dat?
Projecteer vooral niet op anderen waar jij zelf van vindt dat je er aan moet voldoen. Je hoeft niet naar anderen hun voeten en benen te kijken. Laat mensen gewoon in hun waarde zoals ze zijn, incl. eeltige voeten, harige benen, witte benen, droge gezichten en ongekamde haar.

Je kan niet in iemands portemonnee kijken en je weet niet waarom mensen bepaalde zaken die jij 'normaal' vind niet doen.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:50

Ik ben gezegend met een paar flinke spierwitte lompe stampers, compleet met cellulitis :D Korte jurkjes/rokjes draag ik niet, maar ik vind het andere wat vollere mensen meestal ook niet misstaan. Heeft er bij mij ook een beetje mee te maken dat ik zoiets niet handig vind op de fiets en ik heb een kont waar Kim Kardashian jaloers op zou zijn, dus kort wordt bij mij al snel te kort.

Jurkjes die minimaal rond de knie zitten draag ik wel en in mijn vrije tijd draag ik ook best wel een korte broek. Is dat charmant? Niet echt nee. Zit ik daar heel erg mee? Ook niet echt meer.

Ouder worden heeft ook zo zijn voordelen, ik zit er minder mee wat andere mensen van me vinden :)