Sneakers met uitneembare zool?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Sneakers met uitneembare zool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 09:20

Ik ben al jaren opzoek naar nieuwe Sneakers. Ik heb hele moeilijke voeten. Een halve maat. Altijd last van m'n kleine teentjes. De meeste Sneakers die ik pas vind ik verschrikkelijk zitten. Zo hard en kaal van binnen.

Nu had ik éindelijk Sneakers gevonden die lekker zitten & lopen. Skechers. Geen drukpunten, goed voetbed. Heerlijk. Zou je zeggen..

Een jaar geleden heb ik ongeveer een jaar enorm last gehad van mijn hak, ik denk hielspoor. Ineens was het over en ben ik een jaar lang klachtenvrij geweest. Nu is het ineens weer terug. En de Skechers lijken een trigger te zijn.. |( Ik krijg enorm veel last van m'n hak als ik de Skechers draag.

Nu heb ik via internet Footlogics Comfort zooltjes gevonden. Schijnt goed te kunnen helpen bij hielspoor en kost haast niks. Mocht het niet helpen ga ik wel naar een podoloog trouwens enz hoor, maar dit is ff een makkelijke snelle optie hopelijk. Het is nog niet heeeeel erg namelijk nu. En ik las goede ervaringen. Maar ik weet dat dit niet de beste weg is hoor :+

Maar nu moet ik dus leuke, goede sneakers hebben waar je de zool uit kunt halen zodat ik deze inlegzolen erin kan doen? Iemand ervaringen & tips? Welke sneakers zijn hier allemaal geschikt voor?

MarlindeRooz

Re: Sneakers met uitneembare zool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:21

Ik haal de zooltjes altijd uit mijn nikes. :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:38

Ik heb zooltjes van de podotherapeut, en ik kan uit al mijn sneakers de binnenzool eruit halen. Dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn om die te kunnen vinddn :D

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:40

Heb je je al eens verdiept in barefoot schoenen?

Je hele lichaam profiteert mee.
Je benen worden sterker en door de gewijzigde manier van lopen ontlast je gewrichten, banden, pezen en spieren.

Bij bijvoorbeeld Zaqq zijn hele leuke modellen te koop

Ik ben na ruim 20 jr steunzolen en altijd rug en knieproblemen er nu helemaal vanaf en pijnvrij door barefoot schoenen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:42

Ik had een dubbele peesplaat ontsteking, dus in beide voeten, was te wijten aan slechte schoenen. Dus ik heb Nike Air Max gekocht en daar zooltjes van de fysio in gedaan. Soort sport zooltjes. Die werken uitstekend en kosten maar €20.

Maar ik heb nu een paar Nike's waarin ik die zooltjes niet eens hoef te doen. Nooit meer pijn, echt heerlijk.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:42

Bij New Balance kan dit ook

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:43

Medicus. Klinkt ontzettend truttig maar ze hebben echt veel leuke sneakers. Verkrijgbaar o.a. bij van Haren.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:10

Idem voor adidas. Ik draag stan smith met steunzolen. Gaat perfect.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:27

Ik heb voornamelijk g-star sneakers sinds ik zooltjes heb.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:33

Heb nu hush puppies
Die heeft een losse zool. Zool van mijn podo past er goed in. Ik heb ook peesplaat en hielproblemen maar ook afwijkende stand en beenlengte verschil, dus moet echt de zooltjes gebruiken.
Nikes hebben vaak vastgelijmde zool.
En ik pas ze nooit goed. Maat 39 slip ik uit aan de achterkant en 38,5 raken mn tenen bekneld en ik slip er nog steeds uit. Erg lastig. Ik lees mee voor tips.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:35

Amyyy schreef:
Ik heb zooltjes van de podotherapeut, en ik kan uit al mijn sneakers de binnenzool eruit halen. Dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn om die te kunnen vinddn :D

fout, dat hangt van de dikte van je podo zolen af !.
Ik heb me juist rot gezocht naar podo sneakers, bij mij was de New Balance een van de weinige comfortabele sneakers het type weet ik niet meer!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:39

Welke Skechers heb je? Ik loop ook altijd op Skechers, ik had 1x een ander model gekocht; de dad sneakers met een hele dikke, hoge zool. Nou dat heb ik geweten. Zo’n last van mijn enkels en knieën dat ik de trap nauwelijks op of af kwam. De Skechers flex appeal 3.0 is de schoen waar ik al 4 jaar op loop (ze veranderen elk jaar de zool wel iets), maar deze blijft goed gaan.
Ik heb Nike’s gehad maar daar kreeg ik zulke brandende knieën van dat ik die ook gauw terug heb gebracht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:42

Bellatrix schreef:
Ik had een dubbele peesplaat ontsteking, dus in beide voeten, was te wijten aan slechte schoenen. Dus ik heb Nike Air Max gekocht en daar zooltjes van de fysio in gedaan. Soort sport zooltjes. Die werken uitstekend en kosten maar €20.

Maar ik heb nu een paar Nike's waarin ik die zooltjes niet eens hoef te doen. Nooit meer pijn, echt heerlijk.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb dezelfde en geen aparte zolen nodig. Nu hielpen die zooltjes zowieo al niks, de fysio heeft me er vanaf geholpen. Maar die Nike Airs hebben gewoon een fijn voetbed.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:01

Ik heb de Skechers Arch fit. Beetje zo'n model als Nike Air is dat. Heerlijke schoenen.

Afbeelding

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:28

In mijn ervaring kan het binnen een merk ook nog wel verschillen of de binnenzool er uit kan. Op de site van schuurman kan je erop filteren dus dat is fijn. Er zijn nog wel meer sites maar weet ik zo niet. Ik ga altijd in de winkel passen omdat ik hele smalle voeten heb dus als ik online bestel moeten ze vaak terug.

De fijnste die ik nu heb zijn van ecco, die hebben tegenwoordig ook wel hippe schoenen!