Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:15

Vreselijk @Ikkeniet... heel erg veel sterkte meid. Corona heeft jou niets dan leed gebracht.

En als @hahatsjoe jouw verhaal verdraait hoop ik dat ze hier voorlopig niet meer komt. Onacceptabel werkelijk! Ik denk dat jij je moet laten testen op pseudologica fantastica.. dat lijk jij ZWAAR te hebben..

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:24

hahahatsjoe schreef:
Als laatste: iedereen moet zelf weten wat hij doet, dat zal ik niet veroordelen. Maar ga in dit topic niet net doen alsof ik lieg terwijl ik vertel wat ik meegemaakt heb. De ouders van mijn paardenvriendin zijn doodgegaan aan corona. Werden na de vaccinatie beiden niet lekker en in de dagen die daarop volgden werd het ziekenhuis en dood.


toch wel dus, zo komen al die verhalen de wereld in!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:31

hahahatsjoe schreef:
Blue_Eyes schreef:
Een allergische reactie vind ik niet ‘dramatisch aflopen’. Meestal is dat snel zat opgelost. Ik doel op de verhalen als die van Hanna (hahahahatsjoe) die hele uitgeroeide huishoudens kent. Echt heel bijzonder.


Ik heet geen Hanna en ik vind jou bijzonder onrespectvol naar de mensen toe die overleden zijn. En je overdrijft, dat heb ik niet gezegd.

Ik vind jou bijzonder onrespectvol...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15928
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:39

Ze heet HannaH

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:43

Wat doet het ertoe hoe ze heet, van iemand die het verhaal rondom treurige gebeurtenissen zó weet te draaien dat het in haar straatje past. Van iemand die er een dergelijke moraal op nahoudt interesseert het me werkelijk niet hoe ze heet.

Heel, heel veel sterkte Ikkeniet, corona heeft bij jou in de familie keihard toegeslagen zo te lezen. Heel erg heftig en bijzonder asociaal dat iemand jouw ervaringen dan totaal uit zijn verband gerukt durft te delen.
Nogmaals veel sterkte voor jou en jouw familie.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:45

@Ikkeniet: heel veel sterkte, wat een ellende kan Corona toch veroorzaken.
Erg dat je verhaal dan zo verdraaid wordt. Dat kan mensen onnodig bang maken voor de vaccinatie. Ik ben blij dat jij je verhaal hier ook gedaan hebt.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:49

Maar wacht even, is ikkeniet de paardenvriendin waar Hahahatsjoe het over had?
Zo niet, dan hoeft het verhaal niet 'nep' te zijn (of het door de vaccinatie komt valt te betwisten, maar toeval bestaat ook, en als nuancering in het verhaal mist kan het best zo verteld worden).

Als ikkeniet wél die paardenvriendin is, dan ja, dan vind ik het inderdaad best kwalijk en eigenlijk ook gewoon asociaal om het verhaal zo te verdraaien.

Ikkeniet, heeeeel veel sterkte, wat een vervelende periode moet dat zijn geweest :knuffel:
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-07-21 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:55

IMANDRA schreef:
Maar wacht even, is ikkeniet de paardenvriendin waar Hahahatsjoe het over had?
Zo niet, dan hoeft het verhaal niet 'nep' te zijn (of het door de vaccinatie komt valt te betwisten, maar toeval bestaat ook, en als nuancering in het verhaal mist kan het best zo verteld worden). Zo ja, dan vind ik het inderdaad best kwalijk en eigenlijk ook gewoon asociaal om het verhaal zo te verdraaien.

Ikkeniet, heeeeel veel sterkte, wat een vervelende periode moet dat zijn geweest :knuffel:


Behalve dan dat de nuance is dat die mensen überhaupt niet eens gevaccineerd waren…

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:14

IMANDRA schreef:
Maar wacht even, is ikkeniet de paardenvriendin waar Hahahatsjoe het over had?
Zo niet, dan hoeft het verhaal niet 'nep' te zijn (of het door de vaccinatie komt valt te betwisten, maar toeval bestaat ook, en als nuancering in het verhaal mist kan het best zo verteld worden). Zo ja, dan vind ik het inderdaad best kwalijk en eigenlijk ook gewoon asociaal om het verhaal zo te verdraaien.

Ikkeniet, heeeeel veel sterkte, wat een vervelende periode moet dat zijn geweest :knuffel:

Het overlijden is niet nep, dat is helaas wel gebeurt. Het complete verhaal er omheen verzinnen wel, vooral gericht op het anti vaxx verhaal. Ik heb al eerder aangegeven dat er enkelen zijn die alles wat zo’n beetje fout kon gaan met vaccineren in hun naaste omgeving hebben en dat dat nogal toevallig is. Omdat , wanneer mij die drama’s zouden overkomen ik dat ook op andere plekken zou vertellen. En daar zijn ze stil, niets nada noppes. Ik vind het ronduit schandalig dat @hahahatsjoe het overlijden van ouders van iemand die ze kent heeft aangegrepen om er een groot fantasieverhaal van te maken om zo leugens over vaccinaties de wereld in te helpen. En ook nog even leugens over de kinderen van ikkeniet vertellen . Je mag tegen vaccineren zijn maar niet op deze manier , dan verdien je een enkeltje richting uitgang naar de bank van een psycholoog.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:31

precies.. dat gaf ik ook aan Bigone.. maar ik werd direct als empathieloos bestempeld.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:34

Oef, dat is best een schandalige actie. Heel veel sterkte, Ikkeniet...

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:06

@ikkeniet.
Sterkte voor jou en je familie.
Wat een enorm heftige tijd voor jullie. Onvoorstelbaar :knuffel:


Hatjoe ga je diep schamen met je leugens.
Verschrikkelijk om dit zo te doen. Wat voor persoon ben je dan vraag ik mij af? Het leed van een ander zo misbruiken.

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:44

bah wat kunnen mensen toch liegen zeg.......
hier volledig ge,ent en nooit bijwerkingen gehad hoor.
ook niemand in mijn omgeving buiten wat last van de prikplek op de arm

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 11:55

Ik ben echt lichtelijk in shock, hoe kan een mens zo zijn. :(

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:59

@Ikkeniet … respect voor jouw uitleg. En heel veel sterkte! Ik weet hoeveel pijn dit soort sensatieverhalen doen, bovenop het verdriet wat je al hebt.

speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:34

wat ik me dan afvraag, werkgevers mogen werknemers niet verplichten (grondwettelijk) om zich te laten enten, ook niet in de zorg, maar heb je als patient dan geen rechten? De zieke moet zich dan laten verplegen door iemand die in feite een groter risico voor de patient kan zijn omdat deze niet geent is of niet? Moet de patient dit zomaar toelaten? Is dat geen grondwet verhaal?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:41

speurneusc schreef:
wat ik me dan afvraag, werkgevers mogen werknemers niet verplichten (grondwettelijk) om zich te laten enten, ook niet in de zorg, maar heb je als patient dan geen rechten? De zieke moet zich dan laten verplegen door iemand die in feite een groter risico voor de patient kan zijn omdat deze niet geent is of niet? Moet de patient dit zomaar toelaten? Is dat geen grondwet verhaal?


Werkgevers mogen werknemers niet verplichten, indien er geen noodzaak voor is. In de zorg mag een werkgever dus wél zeggen dat die werknemer op een andere positie moet gaan staan omdat diegene niet is ingeënt (omdat het inderdaad een gevaar kan vormen voor iemand met een kwetsbare gezondheid). Ik dacht dat het zelfs zo was dat een werknemer ontslagen mag worden indien die positie niet mogelijk is / geweigerd wordt en anders gezondheid van de patiënt in het geding komt. Maar niet helemaal zeker of dat klopt.

@Bigone & Verootjoo: Zeker eens! Ik bedoelde alleen te zeggen dat als het twee losstaande verhalen zijn (ipv twee "kanten" van 1 verhaal) we niet met zekerheid kunnen zeggen dat het sowieso niet klopt (buiten dat er misschien meer achter zit dan verteld wordt). Maar ik begrijp hier uit dat het dus geen losstaande verhalen zijn, en in dat geval zeker heel erg dat het zo verdraaid wordt. We denken er zeker hetzelfde over :j

Sabri

Berichten: 1408
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:55

Ik heb best zware klachten gekregen, niet na mijn eerste maar wel na mijn tweede Pfizer. Na anderhalf dag na de 2de vaccin kreeg ik hevige griepklachten(geen koorts nog) en ontzettend misselijk. Heb me vreselijk ziek gevoeld en zo vreselijk moeten braken de hele avond door. Vervolgens nog erg moe maar kon ik wel weer iets ondernemen. En na een kleine week na 2de vaccin heb ik 2 weken koorts gehad! Extreme uitputting en spierzwakte. Ik kon niets meer, niet meer koken, boodschappen doen, enkel in bed liggen en had veel pijn ook in spieren, gewrichten, hoofdpijn. Zweten etc. Nu 3 weken later gaat het weer iets beter. Ik ben zeker nog niet terug op het niveau van voor de prik maar kon gisteren weer even een boodschap doen. Hopelijk zet deze lijn zich door..
Ik ga zo naar de huisarts want ik wil dit wel genoteerd hebben.
Volgens Lareb, schijnt dit wel bekend te zijn.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:58

IMANDRA schreef:
speurneusc schreef:
wat ik me dan afvraag, werkgevers mogen werknemers niet verplichten (grondwettelijk) om zich te laten enten, ook niet in de zorg, maar heb je als patient dan geen rechten? De zieke moet zich dan laten verplegen door iemand die in feite een groter risico voor de patient kan zijn omdat deze niet geent is of niet? Moet de patient dit zomaar toelaten? Is dat geen grondwet verhaal?


Werkgevers mogen werknemers niet verplichten, indien er geen noodzaak voor is. In de zorg mag een werkgever dus wél zeggen dat die werknemer op een andere positie moet gaan staan omdat diegene niet is ingeënt (omdat het inderdaad een gevaar kan vormen voor iemand met een kwetsbare gezondheid). Ik dacht dat het zelfs zo was dat een werknemer ontslagen mag worden indien die positie niet mogelijk is / geweigerd wordt en anders gezondheid van de patiënt in het geding komt. Maar niet helemaal zeker of dat klopt.

@Bigone & Verootjoo: Zeker eens! Ik bedoelde alleen te zeggen dat als het twee losstaande verhalen zijn (ipv twee "kanten" van 1 verhaal) we niet met zekerheid kunnen zeggen dat het sowieso niet klopt (buiten dat er misschien meer achter zit dan verteld wordt). Maar ik begrijp hier uit dat het dus geen losstaande verhalen zijn, en in dat geval zeker heel erg dat het zo verdraaid wordt. We denken er zeker hetzelfde over :j

En dat is dus eigenlijk net waar het om draait , gaat ook onze regering een draai maken omdat een werkgever voor een zo veilig mogelijke omgeving moet zorgen voor werknemers en klanten( patiënten) of laten ze dat aan de individuen over en wanneer en in welke omstandigheden telt het grotere belang ten opzichte van het individuele? Ik ben heel benieuwd waar dit in de toekomst naar toe gaat.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:05

Ik vraag me eigenlijk wel af of het verhaal nu bewust zo verdraaid is of dat ze echt dacht dat het zo was.
Dat laatste kan namelijk ook, en juist daarom is het zo belangrijk te vertrouwen op officiële cijfers en niet op wat je in de omgeving ziet. Misschien klopt hetgeen wat je ziet namelijk niet. Je kent namelijk niet alle ins en outs.Zoals nu blijkt.

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:06

Maar wie zou dat dan zo de wereld in geholpen hebben dat zij kon denken dat het echt zo was?
Zeker gezien de verdere bericht geschiedenis?

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:15

DuoPenotti schreef:
Maar wie zou dat dan zo de wereld in geholpen hebben dat zij kon denken dat het echt zo was?
Zeker gezien de verdere bericht geschiedenis?


Heb je wel eens gemerkt hoe het werkt met roddels? Er wordt steeds al dan niet bewust door iemand iets toegevoegd aan het verhaal. In het begin is er iets kleins aan de hand en na de tiende persoon heeft zich een grote ramp voltrokken.
Ik geloof NL niet dat het een goede vriendin is die dichtbij staat, want dan ken je het echte verhaal wel.
En ms ben ik naïef maar ik geloof ook niet dat mensen bewust zo’n rare roddel verspreiden. Ik geloof dat wappiegedrag meer uit onbewust onbekwame dommigheid is dan echt bewust zulke dingen verspreiden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:22

Als ik iets niet zeker weet verspreid ik het niet (of ik zou erbij vertellen dat het van horen zeggen is dus dat het niet zeker is). Het overlijden van de man met corona van 42 jaar heb ik uit eerste hand, van zijn eigen zus die hem geprobeerd heeft te reanimeren. Was dit niet zo had ik dat niet verteld.
Vind ik inderdaad heel dom en je geeft anderen info die niet klopt, je zaait onnodig angst.

hahatsjoe was hier zeer stellig in haar feiten. Expres of niet, het kan niet door de beugel.. ze heeft meerdere leugens in dat ene bericht verspreid. Zo zou zoon van de 'vriendin' nu ook zwaar autistisch en depressief zijn..

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:26

Ja ik weet hoe roddel gaat.
Maar in dit geval geloof ik dat niet. En ja je zult bewust onbekwame wappies hebben, maar je zult ook smerige leugenachtige wappies hebben.

dat laatste heb ik eens als collega gehad, geraffineerd en uitgekookt mensen tegen elkaar opzetten.
Pas toen wij goedgelovige mensjes dat door hadden was er al veel verpest op dat werk.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:56

ikkeniet schreef:
Sourire schreef:
Heh ikkeniet; begrijp ik nou goed dat hahahatsjoe het over jouw familieleden heeft maar de werkelijkheid nogal heeft verdraaid? :( Ik hoop dat ik het niet goed begrijp... Veel sterkte in ieder geval, heftig zeg! Y;(


Dat heb je helemaal goed. De boel is zo verdraaid, op een manier die te bizar voor woorden is.
Vandaar dat ik hier het juiste verhaal heb geschreven.
Alleen maar omdat je zo denkt anderen te kunnen overtuigen van het goede.


Wat ziek zeg...
Ik wil jou veel sterkte wensen met het verlies.