Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2407
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:08

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Boktregels voldoet.

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:14

Mensen kunnen natuurlijk altijd ziek worden. Dat kan toevallig net na de vaccinatie zijn en er zullen ook zeker mensen ziek worden als reactie op de vaccinatie.

Bijzonder verhaal wel dat iemand beide ouders dan heeft verloren, dat is wel heel verdrietig. Er zijn volgens mij maar weinig sterfgevallen bekend door vaccinatie, dus dat zou wel een heel verdrietig toeval zijn als het haar beide ouders heeft getroffen.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:15

Weet je, Hahahatsjoe .... dit soort verhalen zouden groot in het nieuws komen als het allemaal echt een relatie met het vaccin zou hebben. Geen arts die dit niet zou melden. Er zijn al miljoenen mensen gevaccineerd en de uitvaartcentra lopen echt niet over zoals in de heftige coronapiek. Ik kan het gewoon echt niet geloven.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:17

hahahatsjoe schreef:
Ben jij nu echt zo blind ? Als je na de vaccinatie ziek wordt, dat komt niet door de vaccinatie ? Slaap maar lekker verder. Beide ouders van een een paardenvriendin, 70+, nog midden in het leven. Ze hadden beiden die dag hun vaccinatie gehad, 's avonds waren ze niet lekker, de volgende ochtend echt ziek en binnen een week beide dood. Durf jij dan nog te beweren dat de vaccinatie er niets mee te maken heeft ?

.... :n .....
kom eens met nieuwe termen..

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:18

Sowieso wel bijzonder dat in de omgeving van hahahatsjoe zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ken een hoop gevaccineerden en behalve hooguit een stijve arm en wat koorts heeft niemand echt last van de vaccinatie.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:20

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Hahatsjoe , groot verschil is na vaccinatie of door vaccinatie.


Ben jij nu echt zo blind ? Als je na de vaccinatie ziek wordt, dat komt niet door de vaccinatie ? Slaap maar lekker verder. Beide ouders van een een paardenvriendin, 70+, nog midden in het leven. Ze hadden beiden die dag hun vaccinatie gehad, 's avonds waren ze niet lekker, de volgende ochtend echt ziek en binnen een week beide dood. Durf jij dan nog te beweren dat de vaccinatie er niets mee te maken heeft ?


Vreselijk voor je vriendin..
Maar:
Als ik heb paardgereden en ik ontwikkel daarna hooikoorts komt het dan door mijn paard?
Als ik op de fiets heb gezeten en ik krijg daarna diarree, komt het dan door het fietsen?
Als ik limonade drink en ik ben daarna ziek, komt het dan door de limonade?

Je weet het niet..

miccamaaike schreef:
Sowieso wel bijzonder dat in de omgeving van hahahatsjoe zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ken een hoop gevaccineerden en behalve hooguit een stijve arm en wat koorts heeft niemand echt last van de vaccinatie.

Ik door mijn werk ook, werk voor 5 huisartsen.. ik hoor ook alleen dit soort klachten.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 07-07-21 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:21

Daarom dus. Ik heb dus van een persoon van een allergische reactie gehoord, een paar die echt beroerd waren en de rest fluit er doorheen met een stijve arm.

Wel lees ik op Twitter dat er mensen zijn die de lijkzakken al opgestapeld zien liggen, maar die zijn wel erg van de wap.

veerledec

Berichten: 6696
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:22

Nou vind ik wel dat de bewijslast zou moeten worden omgedraaid, zeker bij een nieuw vaccin. Als iemand dood neervalt binnen een week na vaccinatie, heb ik liever bewijs dat het er niet door komt, dan dat het voldoende is om te zeggen dat niet kan worden bewezen dat het er wel door komt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:22

veerledec schreef:
Nou vind ik wel dat de bewijslast zou moeten worden omgedraaid, zeker bij een nieuw vaccin. Als iemand dood neervalt binnen een week na vaccinatie, heb ik liever bewijs dat het er niet door komt, dan dat het voldoende is om te zeggen dat niet kan worden bewezen dat het er wel door komt.

Ben ik wel met je eens!

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:27

Alle bijwerkingen en zeker de dood, moeten worden gemeld bij het Lareb. Als er écht enige aanleiding is om te twijfelen, worden de vaccinaties direct stil gelegd, zoals ook met Astra Zeneca al gebeurd is.

MarliesV

Berichten: 15256
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:29

Ik denk dat het bij verdachte gevallen erg belangrijk is dat ze kijken of de oorzaak van overlijden in verband gebracht kan worden met de vaccinatie.

Twee mensen kort na de vaccinatie, uit 1 huishouden, overlijden? Daar lijkt mij eerder iets anders aan ten grondslag liggen maar het onderzoeken is het zeker waard.

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:36

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Hahatsjoe , groot verschil is na vaccinatie of door vaccinatie.


Ben jij nu echt zo blind ? Als je na de vaccinatie ziek wordt, dat komt niet door de vaccinatie ? Slaap maar lekker verder. Beide ouders van een een paardenvriendin, 70+, nog midden in het leven. Ze hadden beiden die dag hun vaccinatie gehad, 's avonds waren ze niet lekker, de volgende ochtend echt ziek en binnen een week beide dood. Durf jij dan nog te beweren dat de vaccinatie er niets mee te maken heeft ?

Hanna, ik ben niet blind, ik ga niet af op allerlei verhalen die de ronde doen.
Ik snap dat jij het niet treft met een vriend die sinds vaccineren zware epileptische aanvallen heeft, een vriendin die alleen maar kan trillen en nu ook nog twee ouders van vrienden die bijna dood neervallen van vaccinatie. Echter, dit soort gevallen, hoe triest ook, worden gemeld en zeker onderzocht want dat is van groot belang. En totdat het onderzocht is en jij de uitslag weet is het zeer voorbarig om dit toe te schrijven aan vaccinatie ipv na vaccinatie.

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:40

Ik vraag me af hoe dat wordt onderzocht, alleen op basis van de meldingsfrequentie na vaccineren?

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:48

Het blijft toch een bijzonder fenomeen dat de mensen die (mordicus) tegen vaccineren zijn, altijd heel veel gevallen kennen waarbij het dramatisch is afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:07

Blue_Eyes schreef:
Het blijft toch een bijzonder fenomeen dat de mensen die (mordicus) tegen vaccineren zijn, altijd heel veel gevallen kennen waarbij het dramatisch is afgelopen.


Ik ken ook 4 mensen plus mezelf waarbij een allergische reactie is opgetreden en ik ben absoluut niet tegen vaccineren.
Maar ik ken niemand die epilepsie kreeg of andere ernstige blijvende verschijnselen. Alleen jeuk, uitslag, tintelingen, bulten, misselijkheid, hoofdpijn, diarree en benauwdheid.

BigOne
Berichten: 38527
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:08

Poekkie schreef:
Ik vraag me af hoe dat wordt onderzocht, alleen op basis van de meldingsfrequentie na vaccineren?

De sterfgevallen vlak na vaccinatie worden in Nederland standaard gemeld en onderzocht. Helaas overlijden er mensen na vaccineren en met een aantal duizenden doden per week zitten daar nu steeds meer gevaccineerde mensen bij.
Waarbij er altijd mensen zijn die misschien aan de gevolgen van vaccinatie zijn overleden maar niet door vaccineren.
Wanneer mensen kwetsbaar zijn en men krijgt koorts kan dat de laatste druppel zijn. Hadden ze geen vaccin gehad dan hadden ze misschien nog geleefd mits ze niets anders op hadden gelopen. Dat is triest maar wel waarheid alleen weten mensen dat vaak niet te scheiden en ligt het aan het vaccin. En niet aan koorts.

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:13

[***] schreef:
Ik ken ook 4 mensen plus mezelf waarbij een allergische reactie is opgetreden en ik ben absoluut niet tegen vaccineren.
Maar ik ken niemand die epilepsie kreeg of andere ernstige blijvende verschijnselen. Alleen jeuk, uitslag, tintelingen, bulten, misselijkheid, hoofdpijn, diarree en benauwdheid.

Een allergische reactie vind ik niet ‘dramatisch aflopen’. Meestal is dat snel zat opgelost. Ik doel op de verhalen als die van Hanna (hahahahatsjoe) die hele uitgeroeide huishoudens kent. Echt heel bijzonder.

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:36

bigone schreef:
Poekkie schreef:
Ik vraag me af hoe dat wordt onderzocht, alleen op basis van de meldingsfrequentie na vaccineren?

De sterfgevallen vlak na vaccinatie worden in Nederland standaard gemeld en onderzocht. Helaas overlijden er mensen na vaccineren en met een aantal duizenden doden per week zitten daar nu steeds meer gevaccineerde mensen bij.
Waarbij er altijd mensen zijn die misschien aan de gevolgen van vaccinatie zijn overleden maar niet door vaccineren.
Wanneer mensen kwetsbaar zijn en men krijgt koorts kan dat de laatste druppel zijn. Hadden ze geen vaccin gehad dan hadden ze misschien nog geleefd mits ze niets anders op hadden gelopen. Dat is triest maar wel waarheid alleen weten mensen dat vaak niet te scheiden en ligt het aan het vaccin. En niet aan koorts.


Maar dat geldt voor corona net zo toch? Dat voor vele ouderen dat net de laatste druppel is en ze misschien nog hadden geleefd anders. Waarom wordt in zo’n geval dan corona dodelijk gezien en het vaccin niet?
Ik ben niet tegen vaccins hoor (alleen niet voor mij), maar vind dit wel een beetje wegen met twee maten en gewichten.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:49

Poekkie schreef:
Maar dat geldt voor corona net zo toch? Dat voor vele ouderen dat net de laatste druppel is en ze misschien nog hadden geleefd anders. Waarom wordt in zo’n geval dan corona dodelijk gezien en het vaccin niet?
Ik ben niet tegen vaccins hoor (alleen niet voor mij), maar vind dit wel een beetje wegen met twee maten en gewichten.

Met het verschil dat corona besmettelijk is en een vaccin niet. Corona kan je oplopen omdat een ander jou besmet. Dit zou iemand kunnen zijn die het niet nauw (genoeg) neemt met de maatregelen terwijl die oudere die persoon niet kan ontwijken in sommige gevallen.
Neem de thuiskapster van mijn oma, heeft zich nergens aan gehouden en begon allerlei Willem Engel ellende te delen. Ze vond het raar dat wij als familie niet wilden dat zij nog bij mijn oma thuis kwam. Maar goed dat wij haar niet meer bij mijn oma wilden hebben, want via haar zijn achteraf bezien meerdere personen besmet geraakt.

Van de vaccinatie heeft mijn oma 0 last gehad terwijl zij echt wel een broze vrouw van 95 is. Wat als die mevrouw de thuiskapster niet zo uitgesproken was geweest en met alle risico’s van dien mijn oma was blijven knippen? Dan had het heel anders af kunnen lopen.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:56

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Hahatsjoe , groot verschil is na vaccinatie of door vaccinatie.


Ben jij nu echt zo blind ? Als je na de vaccinatie ziek wordt, dat komt niet door de vaccinatie ? Slaap maar lekker verder. Beide ouders van een een paardenvriendin, 70+, nog midden in het leven. Ze hadden beiden die dag hun vaccinatie gehad, 's avonds waren ze niet lekker, de volgende ochtend echt ziek en binnen een week beide dood. Durf jij dan nog te beweren dat de vaccinatie er niets mee te maken heeft ?


Weet je, jij kan niet hard maken dat de vaccinatie er mee te maken heeft! Je emotie speelt je parten. Bovendien beweert Bigone helemaal niks, maar geeft het verschil tussen door of na een vaccinatie.
Verdrietig genoeg heb je blijkbaar veel narigheid in je omgeving rondom vaccinatie. Ik kan je melden dat het in mijn omgeving nauwelijks speelt.
Twee persoonlijke ervaringen waar we niet te veel conclusies uit kunnen trekken.

Janneke2

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:06

Citaat:
De sterfgevallen vlak na vaccinatie worden in Nederland standaard gemeld en onderzocht. Helaas overlijden er mensen na vaccineren en met een aantal duizenden doden per week zitten daar nu steeds meer gevaccineerde mensen bij.


Ja.
Vreselijk.
... ik weet niet of dit soort dingen in de sterren staan geschreven, maar iemand kan overlijden vlak na een vaccinatie aan wat voor aandoening dan ook.
Omdat iemand (prik of niet) 'sowieso die dag zou sterven'. |(

En aangezien we als mens doorgaans 'dag noch uur weten' (van wat de sterren of whatever zeggen mbt ons stervensiur) is het geen enkel argument om niet te vaccineren.
Citaat:
Waarbij er altijd mensen zijn die misschien aan de gevolgen van vaccinatie zijn overleden maar niet door vaccineren.

Die vat ik niet helemaal. (Er is de prik zelf en de reactie op de entstof, maar je prikt omdat je de reactie op de entstof wil...)
Citaat:
Wanneer mensen kwetsbaar zijn en men krijgt koorts kan dat de laatste druppel zijn. Hadden ze geen vaccin gehad dan hadden ze misschien nog geleefd mits ze niets anders op hadden gelopen. Dat is triest maar wel waarheid alleen weten mensen dat vaak niet te scheiden en ligt het aan het vaccin. En niet aan koorts.

Ja, trieste, armoedige dilemma's.
Zou je een kwetsbaar iemand niet vaccineren, sterft hij of zij aan covid-19. Delta, labda - of isolatie, ook niet goed.
Vaccineer je wel, ik er de kans dat 'knuffel contact' weer kan - een belangrijke overweging.

Dus dat meten met twee maten zie ik niet.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:42

In het begin van de corona werden de mensen die eraan stierven, niet na hun dood onderzocht. Dat was op zich al raar. Kreeg gewoon de stempel gestorven door corona. Nu bij de inenting gebeurd in weze hetzelfde. De mensen worden niet onderzocht en krijgen gewoon natuurlijke dood als doodsoorzaak.

Om eigenlijk te weten of het aantal sterfgevallen is gestegen, zou je dus bij de begrafenisondernemers enkel moeten kijken of het aantaal sterfgevallen is toegenomen. En tevens ook de leeftijd. Wanneer iemand gestorven is, lijkt het me sterk dat de familie zegt en ook betaald, dat de overledene wordt onderzocht.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:51

Dinopino schreef:
In het begin van de corona werden de mensen die eraan stierven, niet na hun dood onderzocht. Dat was op zich al raar. Kreeg gewoon de stempel gestorven door corona. Nu bij de inenting gebeurd in weze hetzelfde. De mensen worden niet onderzocht en krijgen gewoon natuurlijke dood als doodsoorzaak.

Om eigenlijk te weten of het aantal sterfgevallen is gestegen, zou je dus bij de begrafenisondernemers enkel moeten kijken of het aantaal sterfgevallen is toegenomen. En tevens ook de leeftijd. Wanneer iemand gestorven is, lijkt het me sterk dat de familie zegt en ook betaald, dat de overledene wordt onderzocht.

Hoe weet jij dit zeker? Van zeker vijf overlijdens weten ze nl dat ze zijn overleden aan de zeldzame variant van trombose met lage bloedplaatjes, daar is dus wel degelijk onderzoek gedaan lijkt mij.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:57

Zelfs als er autopsie wordt gedaan wordt de doodsoorzaak niet bestempelt als zijnde overleden door vaccinatie maar verdacht overleden vlak na vaccinatie… je wordt alleen gevraagd of je mee wilt doen aan de onderzoek verder krijg je niks te horen… de bijwerkingen van de Pfizer konden tot 2 weken na vaccinatie nog uiten …

verootjoo
Berichten: 35676
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:02

hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Hahatsjoe , groot verschil is na vaccinatie of door vaccinatie.


Ben jij nu echt zo blind ? Als je na de vaccinatie ziek wordt, dat komt niet door de vaccinatie ? Slaap maar lekker verder.


Dat kan maar het hoeft geen verband te hebben.

Als je bij het uitlopen van de priklocatie na de vaccinatie wordt aangereden door een bus is de vaccinatie daar ook de oorzaak niet van.
Of ja, als je geen vaccinatie zou halen was je daar niet en was je ms niet aangereden, maar de vaccinatie op zich is niet de oorzaak.

Je kan voor vaccinatie een virus hebben opgepikt en door de vaccinatie een dubbel beroep op je immuunsysteem hebben gedaan waardoor je nu wat langer ziek bent van een simpel virusje.
Is niet het vaccin de oorzaak maar mogelijk wel een aanleiding.